Threads، پلتفرم رسانههای اجتماعی متا که نمیدانستم میخواهم یا به آن نیاز دارم، رسماً یک ساله است – و من هنوز از آن استفاده میکنم. این کاملاً یک دستاورد است.
موضوعات در 5 ژوئیه 2023 مانند یک ناجی دوستانه در رسانه های اجتماعی وارد شدند. کار زیادی انجام نداد و موفقیت اولیه خود را مدیون اینستاگرام بود که به عضویت میلیون ها نفر کمک کرد. هیچ برنامه دسکتاپ، هیچ فایل GIF، و سازماندهی فید (یا کنترل) شما منطقی نبود. اما Threads همچنین تمیز، واضح و پر از احساسات مثبت بود که تقریباً میتوانست آن را احساس کند.
همانطور که سال گذشته نوشتم ، این نور تاریکی فزاینده X (توئیتر سابق) بود.
من استفاده از X (توئیتر) را متوقف نکرده ام. اگر از شما بپرسند که چگونه وقت خود را در رسانههای اجتماعی اختصاص میدهم، میتوانم بگویم که حدود 60% Threads و 40% X است. من بسیاری را میشناسم که به دلیل نظرات و حمایتهای جنون آمیز ایلان ماسک، از دومی خارج شدهاند. از ترول ها و افراد و ایده های واقعاً نفرت انگیز. من به آنجا می روم زیرا هنوز جریان پنهانی از اخبار و احساسات در زمان واقعی وجود دارد. این همان چیزی است که Threads در زمان راه اندازی فاقد آن بود و در بیشتر موارد، هنوز هم امروز فاقد آن است.
مطمئناً، Threads هشتگهایی را معرفی کرد، اما موفق باشید هشتگهایی را پیدا کنید که ترند هستند. در عوض، آنها به عنوان یک راه آسان برای اطمینان از اینکه Thread شما بخشی از یک روند است و می توان آن را در جستجو پیدا کرد، استفاده می کنند، اما دکمه "هشتگ های پرطرفدار" وجود ندارد (و اصلاً ستون "Trending" وجود ندارد.
Threads هنوز نمیداند که چگونه چیزهای جدید و مرتبط را در همان زمان قابل مشاهده نگه دارد. بیشتر، نشان می دهد که الگوریتم چه چیزی را به شما مرتبط می داند. یافتن چیزی که دیگران درباره آن صحبت می کنند می تواند برای Threads سخت باشد.
تعامل، که یک نقطه دردناک در Threads اولیه بود، بهبود یافته است. من موضوعاتی را ارسال کرده ام که صدها مورد پسند و بازنشر را به خود جلب کرده است. نه تعداد زیادی، بلکه برخی، و باعث میشود که Threads احساس زندهتری داشته باشد و چون من هنوز به آن اعتبار نیاز دارم، برای من جذابتر است.
با این حال، یک سال بعد، هنوز نمیتوانم بگویم که Threads توانایی X را برای هدایت چشم از پلتفرم اجتماعی به مکانهای دیگر دارد یا خیر. من یک نویسنده هستم و کالاهای خود را در چندین پلتفرم از جمله X تبلیغ خواهم کرد. حتی در حالت کاهش یافته، X همچنان می تواند ترافیک قابل اندازه گیری را به سایت های دیگر هدایت کند. مردم در Threads شرکت می کنند و مصرف می کنند، اما مشخص نیست که آیا کسی پیوندی را به جایی دنبال می کند یا خیر. آیا این یک مشکل یا نقص برای Threads است؟ نه برای اکثر مردم، اما برای من جذابیت آن را به عنوان یک پلتفرم بازاریابی کمی کمتر می کند.
یکی از آپشن های ی که Threads اضافه کرد، یک API برای توسعهدهندگان است که به سایتها اجازه میدهد پیوندهای Threads را در برنامهها و سایتهای خود اضافه کنند و پست کردن داستانها از وبسایتهای مختلف به پلتفرم را بسیار آسانتر میکند. آیا این معادله را تغییر خواهد داد؟ من نمی دانم، حداقل هنوز نه.
بمب رشد
Thread ها با سرعتی سرسام آور از دروازه خارج شدند و در عرض چند روز بیش از 100 میلیون کاربر داشتند . یک سال بعد، طبق گفته مارک زاکربرگ، 175 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این رشد بدی نیست، اما همچنین نشانهای از کاهش سرعت است.
این اعداد به هیچ وجه در محدوده اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ متعلق به متا نیستند. هر کدام از این پلتفرمها میلیاردها کاربر دارند و کسبوکارهای تبلیغاتی قوی برای نشان دادن خود دارند. Threads مطمئناً برای متا یک پیشرو در ضرر است. آیا زاک و آدام موسری ، مدیر عامل اینستاگرام و Threads، می توانند آنقدر طول بکشند که آن را به یک تولید کننده درآمد قابل دوام تبدیل کنند؟ به نظر میرسد هیچ یک از مدیران اجرایی برای گفت ن تبلیغات یا کسب درآمد به پلتفرم عجله ندارند و از این بابت سپاسگزارم. من از تجربه بدون آگهی تا زمانی که طول بکشد لذت خواهم برد.
Threads جایگزین X برای من نشده است. ای کاش اینطور بود، زیرا احساسی که وقتی 10 دقیقه روی آن پلتفرم می گذرانم، احساس ترس می کنم. لحظات روشنی وجود دارد، اما وقتی هوا تاریک می شود، پست ها احساس وحشتناک و شوم می کنند. Threads نیز خبرهای بدی دارد، اما احساسات هنوز بسیار سبک تر هستند.
این ممکن است به این دلیل باشد که موسری و شرکت هنوز از اولویتبندی اخبار در پلتفرم خودداری میکنند. با انجام این کار، آنها ممکن است از مین زمینی نظرات شدیداً اعلام شده و آتش زا اجتناب کنند. این موارد در Threads نیز وجود دارند، اما الگوریتم نور زیادی به آنها نشان نمی دهد.
ارسال نظر