TechCrunch Mobility: چرخها از اتوبوس Fisker EV خارج میشوند
TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.
به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.
قبل از اینکه وارد بحث راه اندازی و فناوری شویم، می خواستم به برخی از فعالیت ها روی تپه بپردازم - یعنی کاپیتول هیل. دولت بایدن دو استاندارد پیشنهادی جدید (و جداگانه) را منتشر کرد - از طریق وزارت انرژی (DOE) و آژانس حفاظت از محیط زیست - که بر خودروسازان ایالات متحده و در نهایت شما تأثیر خواهد گذاشت. در حالی که هر دو مقررات برای تسکین صنعت خودرو، فروشندگان خودرو و اتحادیهها نرمتر شدهاند، اما استانداردهای بسیار سختگیرانهتری نسبت به گذشته وضع کردهاند.
DOE یک «ضریب هم ارزی نفت» ملایمتر صادر کرد که به خودروهای برقی امتیازی، طبق استانداردهای متوسط مصرف سوخت شرکتی (CAFE) دولتی میدهد. پیشنهاد اولیه باعث می شد خودروسازان نتوانند استانداردهای CAFE را رعایت کنند که به معنای میلیاردها دلار جریمه بود. (E&E توضیح دهنده خوبی دارد.)
در همین حال، EPA استانداردهای خروجی خود را برای خودروهای مدل سال 2027 تا 2032 و کامیون های سبک منتشر کرد که الزامات سخت تری را برای خودروسازان ایجاد می کند، اما به آنها انعطاف بیشتری برای رعایت قوانین پیشنهادی از طریق انواع پیشرانه ها می دهد. به عبارت دیگر، استانداردها دارای فناوری ناشناخته هستند و می توان بدون تغییر کل ناوگان به برق باتری، رعایت کرد. همچنین بسیار سختگیرانهتر از پیشنهاد اولیه است که طبق آن فروش خودروهای برقی باید 67 درصد از کل بازار خودروهای سواری ایالات متحده را تا سال 2032 تشکیل دهد.
این برای استارت آپ های برقی چه معنایی دارد؟ از آنجایی که خودروهای برقی باتری دار، مانند خودروهایی که توسط ریوین، تسلا و لوسید ساخته شده اند، تا سال مدل 2032، استاندارد خودروی تمیز از حد 85 گرم در هر مایل CO 2 را برآورده می کنند (50 درصد کاهش نسبت به استانداردهای سال مدل 2026). پیامدهای واقعی برای خودروسازان قدیمی وجود دارد که میلیاردها دلار برای توسعه، ساخت و فروش خودروهای برقی خرج میکنند، اما از خودروهای موتور احتراق داخلی سود میبرند. اگر یک برنده واضح در اینجا وجود داشته باشد، ممکن است این خودروهای هیبریدی پلاگین باشند.
اخبار این هفته همچنین شامل مقالاتی درباره شراکت ریویان با تسلا، استارتآپ قایق برقی Candela ، تداوم پیامدهای مالی در Fisker ، استارتآپی است که تلاش میکند با دنیای پرمخاطره ضمانتهای طولانیتر مقابله کند و موارد دیگر!
بیا بریم!
یه پرنده کوچولو
ماه گذشته، یک پرنده کوچک به ما بيان کرد شرکت Clevon ، شرکتی که توسعه فناوری تحویل خودکار را در سال 2018 آغاز کرد، در تلاش برای یافتن سرمایهگذاری جدید است و در آستانه تعطیلی قرار دارد. یکی از بنیانگذاران شرکت در آن زمان (در ایمیلی که توسط TechCrunch مشاهده شد) بيان کرد که به دنبال خریدار برای دارایی های IP و AV سخت افزاری و نرم افزاری خود است و حتی در حال جذب نیروی کار خود است.
به گفته ساندر سباستین آگور، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، کلوون همچنان در حال اتصال است. او جزئیات زیادی ارائه نکرد، اما بيان کرد که این شرکت تامین مالی شده است و "یک قرارداد انحصاری برای ادغام آن توسط یک شرکت خودروهای الکتریکی آمریکایی منعقد کرده است. " پیش بینی می شود این توافق تا نیمه اول ژوئن تکمیل شود.
این شرکت مجبور است در این مدت مقداری هزینه ها را کاهش دهد و حدود 17 کارمند در حال اخراج هستند.
پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح میدهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعملها در اینجا ) و برنامههای پیامرسانی رمزگذاریشده مختلف است.
معامله هفته
به نظر می رسد اوبر همه جا وجود دارد، پس ممکن است شما را شگفت زده کند که این شرکت اولین سرمایه گذاری خود را در یک استارت آپ آفریقایی انجام داده است. و بزرگ است.
Moove ، یک فینتک متحرک آفریقایی که تأمین مالی خودرو را به رانندگان اپلیکیشنهای حمل و نقل و تحویل ارائه میکند، ۱۰۰ میلیون دلار در دور سرمایهگذاری سری B به رهبری اوبر جمعآوری کرد. صندوق سرمایه گذاری مستقل Mubadala، The Latest Ventures مستقر در دبی، AfricInvest، Palm Drive Capital، Triatlum Advisors، و Future Africa نیز در دور تامین مالی شرکت کردند. Moove اکنون 750 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.
چرا اوبر به Moove علاقه مند است؟ اوبر بزرگترین شریک تامین مالی و تامین خودرو Moove است. و Moove که خودروهای الکتریکی را به بخش بزرگی از استراتژی تجاری خود تبدیل کرده است، با تعهد Uber برای ناوگان کاملاً بدون آلایندگی تا سال 2040 همسو است.
سایر معاملاتی که این هفته توجه من را به خود جلب کرد…
آمبر ، یک استارتآپ در منطقه خلیج که در اوایل سال 2023 تأسیس شد و به تازگی محصولی با ضمانت تمدید شده تسلا را راهاندازی کرده بود، 3.18 میلیون دلار در یک دور اولیه با سرپرستی Era و Primer Sazze، با Alcove Fund، Virta Ventures، Global Millennial Capital و Root & Shoot جمعآوری کرد. پیوستن سرمایه گذاری ها
Candela ، سازنده قایق های برقی، 25 میلیون دلار را با مشارکت EQT Ventures، Ocean Zero LLC، و Kan Dela AB در یک دوره گرد رهبری Groupe Beneteau جمع آوری کرد.
Pelikan Mobility ، یک استارتآپ فرانسوی که نرمافزار مدیریت ناوگان را برای خودروهای الکتریکی تجاری توسعه میدهد، 4 میلیون یورو (4.4 میلیون دلار) را در یک دور اولیه از Pale Blue Dot، Frst، Seedcamp و دیگران جمعآوری کرد.
Stellantis مبلغ نامعلومی را در SteerLight سرمایه گذاری کرد، یک استارت آپ فرانسوی که لیدار ارزان قیمتی را توسعه می دهد که برای سیستم های پیشرفته کمک راننده طراحی شده است. در یک معامله جداگانه غیر مرتبط با خودرو، این خودروساز 8.3 میلیون سهم از سهام Archer Aviation را خریداری کرد. Stellantis بيان کرد که این نشان دهنده اعتماد آن به برنامه های آرچر برای آوردن هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) از سال 2025 به بازار است.
خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر
برنامه ها
اپل این هفته توسط وزارت دادگستری ایالات متحده به اتهام اعمال انحصاری شکایت کرد. در اینجا توضیح دهنده و تمام پوشش ما تا به امروز است. در داخل شکایت بخشی در مورد خودرو، یعنی ویژگی نمایش گوشی هوشمند به نام Apple CarPlay وجود دارد. دولت ایالات متحده در این شکایت ادعا می کند که «اپل به خودروسازان گفته است که نسل بعدی Apple CarPlay تمام صفحه نمایش ها، سنسورها و گیج های خودرو را در اختیار خواهد گرفت و کاربران را وادار می کند در صورت تمایل، رانندگی را به عنوان یک تجربه آیفون محور تجربه کنند. برای استفاده از هر یک از ویژگی های ارائه شده توسط CarPlay." برخی حتی حدس زده اند که این توضیح می دهد که چرا جنرال موتورز به طور کلی اپل کارپلی را کنار گذاشت.
ما در اینجا کمی شک داریم برای مثال، خودروسازان میتوانند انتخاب کنند که Apple CarPlay روی چه صفحهای پیشبینی میشود، درست مانند آندروید اتو رقیب. و خودروسازان هنوز نرمافزار اصلی خود را دارند، که اتفاقاً به طور فزایندهای از طرف گوگل میآید.
وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری
کابوی یک دوچرخه برقی تمام جاده ای راه اندازی کرده است تا راکبان را فراتر از مراکز شهرهای اروپایی جذب کند.
سلامت مالی فیسکر در حال محو شدن است - و به سرعت. این شرکت بيان کرد که تا 15 مارس فقط 121 میلیون دلار پول نقد و معادل پول نقد داشته است که 32 میلیون دلار آن محدود شده یا فوراً در دسترس نیست. این شرکت تولید شاسی بلند Ocean الکتریکی خود را به مدت شش هفته متوقف کرده است زیرا در تلاش برای تزریق نقدی است.
هند آمار چشم نوازی دارد. TechCruncher Manish Singh گزارش می دهد که تعداد استارت آپ ها در بازار دو چرخ برقی هند به بیش از 150 شرکت افزایش یافته است که از 54 شرکت در سال 2021 به دلیل انگیزه های دولت برای ترویج وسایل نقلیه تمیز و کاهش واردات نفت افزایش یافته است.
مشتریان ریوین اکنون میتوانند برای استفاده از شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا در آمریکای شمالی، آداپتوری درخواست کنند و آن را به دومین خودروسازی پس از فورد تبدیل کنند.
استیو برنز ، بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل برکنار شده استارتآپ ورشکسته خودروهای برقی Lordstown Motors ، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد گمراه کردن سرمایهگذاران در مورد تقاضا برای وانت وانت استقامتی تمام الکتریکی این شرکت توافق کرده است.
Emme Hall ، مشارکتکننده TechCrunch، هوندا CR-V e:FCEV 2025 - نسخهای از کراس اوور محبوب با پیل سوختی هیدروژنی - را برای اولین بار به بازار آورد و به تحلیل این موضوع پرداخت که چرا این خودروساز، خودرویی را در جایی عرضه میکند که تقریباً هیچ زیرساختی وجود ندارد. اوه، و او متوجه شد که این وسیله نقلیه کمی پیچش هیبریدی پلاگین دارد.
پرواز
DoorDash همکاری خود را با Alphabet's Wing گسترش داد تا خلبان تحویل پهپاد خودران خود را به ایالات متحده بیاورد. در حال حاضر نسبتاً محدود است. کاربران منتخب در Christiansburg، ویرجینیا، میتوانند آیتمهای منوی واجد شرایط را از Wendy's محلی خود سفارش دهند.
Joby Aviation ، استارت آپی که تاکسی های هوایی برقی را توسعه می دهد، بيان کرد که در سال 2025 دو هواپیما را به عنوان بخشی از قرارداد AFWERX Agility Prime شرکت eVTOL با نیروی هوایی ایالات متحده به پایگاه نیروی هوایی مک دیل تحویل خواهد داد.
وزارت حمل و نقل ایالات متحده قصد دارد اولین تحلیل گسترده صنعت خود را از سیاست های امنیت داده و حفظ حریم خصوصی در سراسر بزرگترین خطوط هوایی ایالات متحده انجام دهد. این آژانس او میگوید که تحلیل خواهد کرد که آیا غولهای خطوط هوایی ایالات متحده به درستی از اطلاعات شخصی مشتریان خود محافظت میکنند و آیا خطوط هوایی «بهطور غیرمنصفانه یا فریبندهای از آن دادهها کسب درآمد کرده یا با اشخاص ثالث به اشتراک میگذارند».
تکنولوژی داخل خودرو
Nvidia کنفرانس سالانه توسعه دهندگان GTC خود را در هفته گذشته برگزار کرد. میتوانید همه پوششهای GTC ما را در اینجا دنبال کنید، از جمله برخی شگفتیها در سخنرانی اصلی یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل جنسن هوانگ . Automotive News نشان می دهد که چگونه معماری محاسباتی انویدیا توسط شرکت هایی مانند Cerence، SoundHound و Wayve برای طراحی رابط های کاربری که هوش مصنوعی مولد را در خودرو استفاده می کنند، استفاده می کند.
چرخ های این هفته
من مدتی را در سوبارو سولترا 2024 گذراندم، یک کراس اوور برقی باطری که به عنوان بخشی از پروژه مشترک با تویوتا ساخته شد تا تجربه کنم که از زمان عرضه این خودرو در سال قبل، چه چیزی تغییر یا بهبود یافته است. و تغییراتی صورت گرفته است!
واضح ترین فرمان فرمان است که دیگر دایره نیست و اکنون بیشتر به شکل مربع است، تغییری که پس از بازخورد مصرف کنندگان ایجاد شده است. متوجه خواهید شد که دسته ابزار در واقع بالای فرمان قرار می گیرد، که کمی به آن عادت می کند. شکل جدید به بهبود دید کمک می کند.
دو مورد دیگر قابل توجه، هنگامی که برنامه سوبارو سولترا را با خودرو مرتبط کردم: تجربه سرگرمی اطلاعاتی خوب بود. چند لحظه باگ وجود داشت و یک راه ساده و بصری با یک انگشت یا کلیک برای حرکت بین Apple CarPlay و سیستم نرم افزاری بومی وجود ندارد. این بهترین تجربه نرم افزاری من در ماشین نبود، اما مطمئناً بدترین هم نبود.
در بخش پیشرفته کمک راننده، سوبارو یک ویژگی دستیار ترافیک را اضافه کرده است که فرمان هندزفری را در ترافیک های کم سرعت تا 25 مایل در ساعت فراهم می کند. این یک مورد استفاده فوق العاده خاص است که ممکن است بسیاری از رانندگان به دلیل محدودیت سرعت هرگز به آن نیاز نداشته باشند. به لطف ترافیک فونیکس، من توانستم آن را آزمایش کنم. کمک تغییر خط - یکی دیگر از ویژگی های جدید که در صورت ضربه زدن راننده به نشانگر به طور خودکار تغییر مسیر می دهد - متوجه شدم که متوجه شدم دقیقاً چه زمانی می توانم از آن استفاده کنم. (این ویژگی فقط بین 55 تا 85 مایل در ساعت کار می کند.)
ارسال نظر