متن خبر

Swiggy در نظر دارد اندازه IPO خود را 150 میلیون دلار افزایش دهد و هدف آن افزایش 1.4 میلیارد دلاری است.

Swiggy در نظر دارد اندازه IPO خود را 150 میلیون دلار افزایش دهد و هدف آن افزایش 1.4 میلیارد دلاری است.

شناسهٔ خبر: 741909 -




استارت‌آپ تحویل غذای هندی Swiggy در حال تحلیل افزایش 150 میلیون دلار بخش جدید عرضه عمومی اولیه خود است و هدف آن جمع‌آوری تا 1.4 میلیارد دلار در یکی از بزرگترین فهرست‌های عمومی در هند در سال جاری است.

طبق یک اطلاعیه 15 صفحه ای برای جلسه با سهامداران که ثبت شده است، استارت آپ مستقر در بنگلور از سهامداران می خواهد تا افزایش 50 میلیارد روپیه (600 میلیون دلار) از طریق انتشار جدید سهام را تایید کنند که از 450 میلیون دلار قبلی برنامه ریزی شده بود. اواخر هفته گذشته

افراد آشنا به TechCrunch گفتند Swiggy که در آخرین جمع آوری سرمایه خود در اوایل سال 2022 به ارزش 10.7 میلیارد دلار رسید، در حال تحلیل برنامه خود برای فروش حدود 800 میلیون دلار از سهام سرمایه گذاران موجود در IPO است. مردم گفتند که این استارتاپ به دنبال ارزش گذاری حدود 15 میلیارد دلار در IPO است.

Swiggy جلسه سهامداران را برای 3 اکتبر برنامه ریزی کرده است تا موافقت خود را برای برنامه های IPO تجدیدنظر شده خود که شامل انتشار جدید و پیشنهاد فروش توسط سهامداران فعلی است، کسب کند. خبرگزاری هندی Entrackr ابتدا این اطلاعیه را گزارش کرد.

Swiggy با سرمایه‌گذارانی مانند Prosus Ventures، SoftBank و Accel در میان حامیان خود، در میان استارت‌آپ‌های پیشرو در زمینه تحویل غذا و تجارت سریع در هند است. این شرکت در سال مالی منتهی به مارس 2024 درآمد 1.4 میلیارد دلاری را گزارش کرد. این شرکت در آن زمان بيان کرد که خدمات تجارت سریع آن، Instamart، شاهد ارزش ناخالص کالا با نرخ اجرا سالانه 1 میلیارد دلار بود.

این استارتاپ با رقابت سختی از سوی Zomato، BigBasket متعلق به Tata و Zepto تحت حمایت General Catalyst مواجه است. تحلیلگران بانک آمریکا در اواخر ماه گذشته در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: "ما شاهد هستیم که صنعت تجارت سریع در 6 تا 12 ماه آینده از مرحله رقابت فزاینده ای عبور می کند."

"3 سکوی برتر در حال ورود به زمین چمن یکدیگر هستند. در 6 تا 12 ماه گذشته، ما شاهد افزایش 3 همتای برتر بوده‌ایم، فروشگاه‌های تاریک بزرگ‌تر را اجاره می‌کنند و از این رو تقاضای بالاتر را تامین می‌کنند (تا حدی با انتقال بخشی از بازار کام الکترونیک به سریع‌کام). از آنجایی که کاربران به قیمت حساس نیستند و در حال حاضر گزینه های مجموعه گسترده تری دارند، حتی برای این 3 نفر برتر نیز آسان نیست که در سنگر دیگران مورد توجه قرار گیرند.

تحلیلگران بانک آمریکا در ماه گذشته گفتند که شرکت های هندی در نیمه دوم سال جاری حدود 11 میلیارد دلار از طریق IPO و FPO جمع آوری می کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است