Superplastic، خالق اینفلوئنسرهای مصنوعی، 20 میلیون دلار به رهبری آمازون در معامله برای ساخت برنامه های تلویزیونی و موارد دیگر جمع آوری می کند.


Janky و Guggimon، سلبریتیهای مصنوعی که در یک استودیو و در پلتفرمهای اجتماعی بزرگ مانند TikTok و Instagram تصور میشوند، جایی که بهعنوان تأثیرگذار با میلیونها فالوور وجود دارند، برندهای دیگر، بازیگران موسیقی و خودشان را تبلیغ میکنند، به زودی به یک صفحه پخش میآیند. و شاید یک Whole Foods، در نزدیکی شما.
Superplastic، استارتآپی که شخصیتها را خلق و توسعه میدهد، ۲۰ میلیون دلار به رهبری صندوق الکسا آمازون جمعآوری کرده است، سرمایهگذاری استراتژیک که باعث میشود Superplastic و شخصیتهایش در ابتدا در یک سریال کمدی انیمیشن با آمازون استودیو همکاری کنند و با خردهفروشی و اینترنت نزدیکتر شوند. خدمات غول پیکر به دنبال راه های بیشتری برای ارتباط با مصرف کنندگان جوان تر است.
پاول بودنیتس، بنیانگذار و مدیرعامل Superplastic در مصاحبه ای گفت: "Amazon همه جا هست." "و به عنوان یک شرکت IP، برای من جالب است که ما با Whole Foods چه کاری می توانیم انجام دهیم."
این دور بهعنوان سری A-4 توصیف میشود، و Superplastic ارزش آن را فاش نمیکند (و نه از آنچه که میتوانیم ببینیم). آمازون یک سرمایهگذار قبلی است و دیگران در این دور از فرصت بزرگتری صحبت میکنند که Superplastic برای جذب حامیان استراتژیک استفاده میکند که به آن کمک میکنند تا محصولات مبتنی بر شخصیتهای بیشتری بسازد - همانطور که استارتآپ آن را «جهان شخصیت سوپرپلاستیک» مینامد. پلتفرم هایی مانند بازی ها و سایر شبکه های اجتماعی. آنها عبارتند از Craft Ventures، Google Ventures، Galaxy Digital، Kering، Sony Japan، Scribble Ventures، Kakao، Animoca Brands، Day One Ventures و Betaworks. Superplastic تا به امروز 58 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این معامله از خطوط مبهم بین رسانه و فناوری صحبت می کند و اینکه چگونه یکی از آنها برای انتشار دیگری در چشم انداز دیجیتال امروزی استفاده می شود. (این پارادایم است که می تواند برای پیشرفت های دیگر اعمال شود: برای مثال، اخبار دیروز مبنی بر همکاری BuzzFeed و OpenAI در قالب مسابقه جدید را در نظر بگیرید.)
از یک طرف، بودنیتس Superplastic و دیگر شرکتهای مشابه آن را دیزنی این نسل میداند: شخصیتهای دوستداشتنی با مجموعهای از تجربیات ساخته شده در اطرافشان. در دنیای امروز، آن تجربه، و خود شخصیتهای دوست داشتنی، ناگزیر از یک مولفه اصلی فناوری هستند.
بودنیتس می گوید که یک تیم کامل از انسان های دمدمی مزاج و خلاق هستند که تمام مفاهیمی را که برای ساختن شخصیت های جانکی و گوگیمون (و سومی به نام دیزی) به کار می رود، کار می کنند. سپس به آنچه که او برای من توصیف کرد به عنوان پلتفرم فناوری ساختشده از پایه آن که به شرکت کمک میکند تا به سرعت ویدیوها و تجربیات دیگری را که در آن شخصیتهایش با برندها، سایر تأثیرگذاران و جهان به طور کلی تعامل دارند، جمعآوری کند، وارد میشود. او بيان کرد که آمازون تا حدی در این زمینه مفید خواهد بود. Superplastic بر روی پشته فناوری خود ساخته شده است، اما "Amazon شریک کاملی است" برای کمک به فناوری پیشرفته تر برای ادامه بهبود آن. او گفت که Superplastic نیز در AWS میزبانی شد.
بودنیتز یک کارآفرین قدیمی است که هم در تجارت و هم در تلاش برای ایجاد تجربیات اجتماعی و ویروسی به صورت آنلاین سابقه ای دارد. او برند «اسباببازی طراح» Kidrobot را تأسیس کرد که هنوز هم ادامه دارد. و همچنین کسی بود که در پس یکی از اولین تلاشها برای به هم زدن هژمونی اجتماعی از طریق "ello" بود، که چشمک زد و سپس خاموش شد. . به نوعی، Superplastic محصول آن تجربه گذشته است که با نحوه تعامل مردم امروز آنلاین و آن خطوط مبهم بین رسانه و فناوری ترکیب شده است.
بودنیتس به این نکته اشاره می کند که کاربر شخصی رسانه های اجتماعی نیست . او گفت: "شما اصلاً مرا در هیچ رسانه اجتماعی جریمه نمی کنید." اما او و تیمش از نقشی که رسانه های اجتماعی در کسب و کارشان ایفا می کنند بسیار آگاه هستند.
بودنیتس گفت: «اگر فرض بر این است که میخواهید یک ستاره میلیاردی باشید، باید در شبکههای اجتماعی حضور داشته باشید. این برای ایجاد مخاطب وجود دارد، اما همچنین برای فهمیدن اینکه Superplastic باید چه کاری انجام دهد، وجود دارد. او بيان کرد که TikTok که در حال حاضر بزرگترین پلتفرم شرکت است، "به عنوان مکانی برای جمع آوری سیگنال" بسیار مفید است. «استفاده و حرکت در آنجا بینشی در مورد اینکه چگونه یک قطعه محتوا با همه مخاطبان ما پخش می شود، ارائه می دهد. این برای آمازون مهم است. »
در واقع، برای آمازون، Superplastic بخشی از مرحله جدید مورد علاقه صندوق الکسا است. همانطور که در نمایه اخیر این صندوق و مصاحبه با بنیانگذار آن، پل برنارد، اشاره کردیم، این صندوق بسیار به عنوان وسیله ای برای حمایت و رشد استارت آپ ها برای کمک به شرکت در ساخت اکوسیستم صوتی/AI خود شروع شد، اما سرمایه گذاری های اخیر نیز انجام شده است. به شدت به کسب و کار رسانه ای شرکت و استارت آپ هایی متمایل شد که می تواند به تقویت آن کمک کند.
علاوه بر این، این شرکت به دنبال راههای بیشتری برای تکامل با نحوه تکامل مصرفکنندگان است. ممکن است آمازون صاحب TikTok یا اینستاگرام نباشد، اما سرمایهگذاری در Superplastic به آن نقطه ورود دیگری برای ارتباط با جمعیت جوانتر و ساخت محصولاتی میدهد که سایت تجارت الکترونیک و سایر سرویسهای آن ممکن است به خوبی آن را جذب نکنند.
برنارد گفت: «برای کمک به تکامل آمازون، ما باید به طور فزاینده ای به آنچه در این پلتفرم های اجتماعی طنین انداز می شود توجه کنیم.
ارسال نظر