Streamer Deezer به خوبی ضد انحصار اپل را تشویق می کند اما پاسخ DMA غول فناوری را “فریبنده” می خواند
![](https://khabarkaav.ir/wp-content/uploads/2024/03/Deezer-app.jpeg)
![](https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2024/03/Deezer-app.jpeg?w=1200)
سرویس پخش موسیقی Deezer به Spotify میپیوندد تا جریمه 1.84 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را که به دلیل نقض قوانین ضد انحصار در بازار استریم موسیقی به اپل تحمیل شده است، تشویق کند. با این حال، این شرکت از کمیسیون اتحادیه اروپا میخواهد که واکنش اپل به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را ارزیابی کند که به گفته آن «فریبنده» و «تلاشی برای دور زدن مقررات اروپایی» است.
در بیانیه ای که امروز منتشر شد، جرونیمو فولگیرا، مدیرعامل Deezer تنها با احتیاط جریمه دریافتی را ستایش کرد و بيان کرد : «بسیار مثبت است که می بینیم اتحادیه اروپا در حال اقدام علیه اپل است و آمادگی خود را برای تحریم شدید اقدامات ضدرقابتی نشان می دهد.
با این حال، مدیر اجرایی پخش موسیقی همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا را وادار کرد تا شرایط DMA اپل را با توجه به این جریمه جدید مورد تحلیل مجدد قرار دهد تا مشخص کند آنچه اپل پیشنهاد کرده برای مطابقت با مقررات جدید کافی نیست.
قوانین جدید DMA اپل، که در ژانویه معرفی شدند، ابزاری پیچیده برای ارائه مسیری به جلو برای توسعه دهندگان برنامه برای توزیع برنامه ها از بازارهای برنامه های جایگزین است. همراه با تغییرات در قوانین و ساختار کمیسیون اپل، این شرکت شرایط تجاری جدیدی را برای توسعه دهندگانی که تصمیم به خروج از اپ استور خود اپل دارند، معرفی کرد. اگر توسعهدهندگان شرایط DMA را انتخاب کنند، باید «هزینه فناوری اصلی» جدیدی بپردازند که برای هر اولین نصب سالانه برنامه در سال بیش از یک میلیون، 0.50 یورو از آنها دریافت میکند. به جای اینکه زمین بازی را برای توسعه دهندگان هموار کند، همانطور که DMA در نظر گرفته بود، این کارمزد تضمین می کند که اپل همچنان می تواند از درآمدهای کسب و کارهای بزرگتر که خارج از اپ استور آن فعالیت می کنند، استفاده کند.
Deezer از جمله توسعه دهندگانی است که هفته گذشته پیش نویس نامه ای سرگشاده به EC نوشت و ادعا کرد که اپل DMA را "مسخره" می کند. امضاکنندگان دیگر عبارتند از Epic Games، 37signals، Proton، Spotify و دیگران، که در مجموع از EC خواستند تا برای محافظت از توسعه دهندگان، «اقدامی سریع، به موقع و قاطع علیه اپل» انجام دهد.
این شرکت استریم شکایات خود را در یک پست وبلاگ شرکت، که برای اظهار نظر در مورد جریمه جدید به روز شده است، تکرار می کند و می گوید که قوانین DMA اپل "تلاشی برای دور زدن مقررات جدید با جایگزینی برای اصطلاح تجاری فعلی است. " اشاره میکند که اگرچه اپل کمیسیون خود را کاهش داد، اما یک کارمزد جدید - هزینه فناوری اصلی - را معرفی کرد که «بیش از حد» است و «افزایش سودآوری هر کسبوکار اپلیکیشن را بسیار گران میکند».
در نتیجه، Deezer بيان کرد که هیچ سودی در تغییر قوانین DMA اپل نمی بیند.
تعداد کمی از توسعه دهندگان به طور عمومی گفته اند که به شرایط جدید اپل تغییر خواهند کرد.
تا کنون، ما فقط از MacPaw، سازنده سرویس اشتراک برنامهها، Setapp، شنیدهایم که هفته گذشته اعلام کرد که به شرایط DMA اپل تغییر میدهد. امروز، mobivention مستقر در آلمان اعلام کرد که یک بازار اپلیکیشن جایگزین برای اپلیکیشنهای B2B و B2C iOS نیز معرفی خواهد کرد. با این حال، توسعه دهندگان بزرگتر، مانند منتقدان اپل، Spotify و Epic Games، و همچنین شرکت های فناوری مانند متا، موزیلا و مایکروسافت از قوانین جدید اپل انتقاد کرده اند.
ارسال نظر