Stellantis، سازنده جیپ، از پورت شارژ تسلا استفاده می کند
Stellantis، شرکت مادر برندهایی مانند جیپ و کرایسلر، اعلام کرد که استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) را اتخاذ خواهد کرد. این آخرین خودروساز بزرگ غربی است که سازگاری را اعلام کرده است، به این معنی که تلاش تسلا برای تبدیل استاندارد شارژ EV به استاندارد غالب در آمریکای شمالی اساساً کامل شده است.
Stellantis روز دوشنبه بيان کرد که مدلهای خودروی الکتریکی «منتخب» ساختهشده توسط برندهای فرعی آن، از درگاه شارژ NACS تسلا از سال 2025 استفاده خواهند کرد و مانند سایر خودروسازان، آداپتورهایی را در اختیار مالکان فعلی قرار خواهند داد تا بتوانند به شبکه سوپرشارژ تسلا متصل شوند. این شرکت نگفته است که آیا این کانکتورها همانطور که فورد اخیراً اعلام کرده است به صورت رایگان ارائه خواهند شد.
یک سخنگوی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
تسلا برای اولین بار در نوامبر 2022 اعلام کرد که با انتشار مشخصات طراحی، دسترسی به شبکه گسترده سوپرشارژر خود را باز کرده و به سایر خودروسازان اجازه می دهد تا پورت NACS را در خودروهای برقی خود بسازند. فورد اولین خودروساز بزرگی بود که شش ماه بعد گاز گرفت، پس از آن جنرال موتورز و مرسدس بنز و همچنین خودروهای برقی تازهکار مانند ریوین و لوسید قرار گرفتند. حتی شرکتهای شارژ رقیب - به ویژه Electrify America - تصمیم گرفتند دوشاخههای NACS را به شبکههای خود اضافه کنند.
پس از اینکه فولکس واگن در دسامبر اعلام کرد که NACS را پذیرفته است، Stellantis بزرگترین خودروساز جهانی خارج از چین بود که این ایده را "ارزیابی" کرد. تنها چند بازیکن کوچکتر و خودروساز با خط تولید خودروهای الکتریکی محدود به عنوان نگهدارنده باقی مانده اند.
بیشتر بخوانید
ارسال نظر