Spotify برای مقابله با مالیات جدید پخش موسیقی، قیمت اشتراک را در فرانسه افزایش میدهد
Spotify در پاسخ به مالیات جدیدی که بر خدمات پخش موسیقی فعال در این کشور اعمال می شود، برنامه هایی را برای افزایش هزینه های اشتراک در فرانسه فاش کرده است.
این اقدام تقریباً سه ماه پس از آن صورت میگیرد که این شرکت قول داد سرمایهگذاری خود را در فرانسه کاهش دهد، در ابتدا با جلب حمایت دو جشنواره با وعده اقدامات بیشتر در سال جاری - اکنون ما یک ایده واضحتر از اینکه Spotify در حال پخت و پز بوده است، داریم. بالا
این مالیات از اول ژانویه اجرایی شد و مالیاتی 1.2 درصدی بر اسپاتیفای و سرویسهای رقیب از جمله Deezer، Apple Music و YouTube Music اعمال میشود و درآمد حاصل از آن به مرکز ملی موسیقی (CNM) هدایت میشود. سال ها پیش برای حمایت از بخش موسیقی فرانسه. در حالی که همه شرکتهای تحت تاثیر این قانون با قانون جدید مخالفت میکنند، Spotify پر سر و صداترین بوده است، عمدتاً به این دلیل که این شرکت بزرگترین بازیگر در کشور است.
زیر پوشش
Spotify فاش نکرده است که چقدر قیمت ها را افزایش می دهد - فقط می گوید که در حرکت رو به جلو، کاربران فرانسوی بالاترین هزینه اشتراک را در کل اتحادیه اروپا (EU) پرداخت خواهند کرد. این شرکت قصد دارد «طی هفتههای آینده» مشترکین را از نظر میزان پرداخت اضافی مطلع کند - در حالی که به نظر میرسد بخشی از این طرح تلاش برای ایجاد نگرانی کافی برای مصرفکنندگان برای اعمال فشار بر قدرتها است. پس ، قانون اکنون در حال اجرا است، پس مشاهده تغییراتی در کوتاه مدت دشوار است.
این شرکت امروز در یک پست وبلاگ نوشت:
با ایجاد این مالیات جدید، Spotify باید تقریباً دو سوم هر یورو را که به موسیقی تولید می کند به صاحبان حقوق و دولت فرانسه بدهد. البته این مبلغ هنگفتی است و اجازه کسب و کار پایدار را نمی دهد. همانطور که مدت ها گفته بودیم، ما به سادگی نمی توانیم مالیات اضافی را جذب کنیم.
یکی از سخنگویان اسپاتیفای به TechCrunch بيان کرد که این شرکت فقط در تلاش است «با کاربران خود شفاف باشد» که باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشند و «هر کاری که می توانستیم» برای جلوگیری از این امر انجام داده است، اما راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.
آنچه شاید گویاترین بخش کل این قسمت باشد این است که فرانسه چقدر برای Spotify از نظر کشش بازار اهمیت دارد. پاسخ آن در اینجا تا حدودی با پاسخ آن به یک تن به تن مشابه در اروگوئه متفاوت است، که همچنین در حال تصویب قانون جدیدی است که وعده پاداش «عادلانه و عادلانه» را برای هر هنرمندی که درگیر ضبط است، می دهد. اسپاتیفای بيان کرد که به طور کامل از اروگوئه خارج خواهد شد، با این استدلال که این قانون به این معنی است که باید دو بار برای همان آهنگها به صاحبان حقوق حقوق پرداخت کند - به نظر میرسد که تهدید آن کارساز بوده است، و وقتی دولت اروگوئه تضمین داد که موسیقی، تصمیم خود را در مورد خروج تغییر داد. - پلتفرمهای پخش جریانی نیازی به پوشش هزینههای اضافی ناشی از قانون ندارند.
در رابطه با فرانسه، Spotify در مورد مالیات جدید به همان اندازه که در مورد اروگوئه انجام داد، نارضایتی - اگر نه بیشتر - دارد، اما هیچ نشانه ای مبنی بر خروج از کشور ارائه نکرده است. اگرچه، مشابه اروگوئه، استدلال میکند که عملاً دو بار به هنرمندان دستمزد میدهد (به قول اسپاتیفای «معادل یک پرداخت مضاعف»)، ترجیح میدهد قیمتهای خود را افزایش دهد تا هر نوع سروصدایی برای خروج از کشور ایجاد کند.
در ماه دسامبر، Spotify فاش کرد که از جشنوارههای Francofolies de la Rochelle و Printemps de Bourges حمایت میکند، که از نظر مالی و از طریق منابع دیگر حمایت می کرد. و اکنون در حال افزایش قیمت اشتراک خود است، این میتواند آخرین اقدامش علیه مالیات باشد - اسپاتیفای در گفت: «این واقعاً در مورد جبران هزینههای این مالیات است، و ما امیدواریم که افزایش قیمت آتی تضمین کند که ما به آنجا خواهیم رسید». یک بیانیه ایمیل به TechCrunch.
ارسال نظر