Spotify Premium یک ارتقاء عالی برای کتابهای صوتی رایگان دریافت میکند – در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد
Spotify اعلام کرده است که مشترکین Premium آن امتیاز جدیدی دریافت خواهند کرد: ۱۵ ساعت کتاب صوتی در هر ماه. به گفته معاون Spotify، David Kaefer در مصاحبه با TechRadar، میتوانید از میان یک کتابخانه ۱۵۰۰۰۰ کتاب صوتی، از جمله عناوین بزرگ از بزرگترین ناشران، انتخاب کنید و عناوین بیشتری "به طور مداوم" اضافه میشوند. ویژگی جدید در ۳ اکتبر ۲۰۲۳ در بریتانیا و استرالیا راه اندازی می شود و در "زمستان" به ایالات متحده می رسد.
شما قبلاً میتوانید برای گوش دادن به آنها کتابهای صوتی را در Spotify خریداری کنید، و مجموعه بسیار محدودی از کتابها به صورت رایگان در دسترس همه کاربران قرار گرفته است – اما این اولین بار است که کتابخانهای از کتابها به عنوان بخشی از اشتراک Spotify در ایالات متحده در دسترس است. انگلستان.
مشترکین ممتاز میتوانند برای امتحان کردن چیزها به بخشهایی از بسیاری از کتابها گوش دهند، یا فقط میتوانید روی یکی تمرکز کنید - نیازی نیست کتابی را انتخاب کنید و به آن متعهد شوید.
۱۵ ساعت زیاد به نظر نمی رسد، اما برای دو کتاب صوتی کوتاه تر یا یک کتاب طولانی تر کافی است. Spotify مطمئن است که این امر اکثر شنوندگان معمولی کتاب های صوتی یا کسانی را که قبلاً زیاد به کتاب های صوتی گوش نداده اند و به تازگی وارد آن شده اند راضی خواهد کرد – هدف اصلی این شرکت این ارتقاء است.
«[ما] سعی میکنیم محصولی بسازیم که جذابیت وسیعی داشته باشد، و افرادی خواهیم داشت که هم طرفداران فوقالعاده کتابهای صوتی هستند، هم طرفداران معمولی و هم افرادی که جدید هستند. و پس تلاش برای ایجاد تعادل در آنجا مهم است. "
"متوسط یک کتاب صوتی هفت تا ۱۰ ساعت است، پس شما باید بتوانید یک یا دو کتاب را بدون سرپوش بگذرانید. ما رفتارهای آزمایشهای کارمندان و همچنین نحوه مصرف کتابهای صوتی را در کشورهای دیگر تحلیل کردیم. آلمان کشور بزرگی است. طرفداران کتابهای صوتی… بسیاری از کتابهای صوتی واقعاً برای مدت طولانی در آلمان از طریق فید موسیقی ما در دسترس بودهاند. اتفاقاً سابقه آن وجود دارد. پس ما اطلاعاتی در آنجا داشتیم… ما در حال تحلیل دادههایی بودیم که در دسترس هستند. ما احساس کردیم که ۱۵ [ساعت] سخاوتمندانه است، و مردم احتمالاً می توانند در این مدت به آنچه می خواهند گوش دهند."
اگر وقتتان تمام شد، میتوانید ۱۰ ساعت دیگر گوش دادن را با قیمت ۹.۹۹ دلار / ۹.۹۹ پوند / ۱۱.۹۹ دلار استرالیا شارژ کنید، و این ۱۰ ساعت در پایان ماه تمام نمیشود - تا زمانی که از آنها استفاده نکنید دوام خواهند داشت. ، به شرطی که ظرف یک سال از آنها استفاده کنید. با این حال، اگر ۱۵ ساعت معمولی شما از آنها استفاده نکنید، به ماه آینده منتقل نمی شود.
من پرسیدم آیا امکان وجود ردیفی وجود دارد که در آن شخصی هزینه اضافی بیشتری در ماه بپردازد و بتواند «هرچه میتوانید بخورید» در کتابخانه ۱۵۰۰۰۰ کتابی بپردازد.
کائفر با لحنی که نشان میدهد هنوز تصمیمگیری نشده است، او میگوید : «احتمالاً، به جای اینکه او از پاسخ قاطع اجتناب کند. "فکر میکنم چیزی که واقعاً جذاب خواهد بود این است که وقتی وارد این موضوع میشویم، چیزهای زیادی یاد میگیریم. ما در مورد کتابهایی که مردم به آنها علاقه دارند، یاد میگیریم که چقدر آنها علاقه دارند. "
کاوش در کتابخانه
اسپاتیفای او میگوید که این کاتالوگ شامل عناوین بزرگی از بزرگترین ناشران، از جمله HarperCollins، Simon & Schuster، و Penguin Random House خواهد بود که طبق گفته Spotify، دومی قبلاً در این نوع عرضه شرکت نکرده است. این شرکت نمونه ای از عناوین موجود را برای نشان دادن وسعت آنچه در آنجا وجود خواهد داشت به ما ارائه کرد:
ریچارد عثمان، گلوله ای که از دست رفت
متیو پری، دوستان، عاشقان و چیز وحشتناک بزرگ
جنت مککردی، خوشحالم که مادرم فوت کرد
جی آر آر تالکین، یاران حلقه: ارباب حلقه ها
رابرت گالبریت، قلب سیاه جوهر: ضربه کورموران، کتاب ۶
باب مورتیمر، مجتمع ساتسوما
میریام مارگولیز، این خیلی درست است
استیون کینگ، افسانه
بونو، تسلیم: ۴۰ آهنگ، یک داستان
یووال نوح هراری، ساپینس
همانطور که قبلاً اشاره کردم، Spotify او میگوید که عناوین جدید همیشه به کتابخانه تقریباً ۱۵۰۰۰۰ نفری اضافه میشوند – اما عناوین نیز از آن ناپدید میشوند. درست مانند Netflix یا Prime Video، چرخش به داخل و خارج وجود خواهد داشت.
کائفر توضیح میدهد: «بعضی از اینها به ضرورت است. "گاهی اوقات یک ناشر حق توزیع یک کتاب خاص را از دست می دهد، و گاهی ممکن است به دلیل محبوب نبودن آن باشد، یا ممکن است توافق نامه ای با ناشر خاصی نداشته باشیم. اما ما انتظار داریم که ثبات زیادی در این زمینه وجود داشته باشد. کاتالوگ به طور کلی."
این بدیهی است که میتواند منجر به موقعیتهایی شود که وقتی یک کتاب از سرویس خارج میشود، شخصی بخشی از راه را طی میکند، و Spotify آگاه است که این مشکلی است که باید برطرف شود.
کائفر می گوید: «هدف ما این است که کسی در شرایطی قرار نگیرد که کسی کتابی را شروع کند و نتواند آن را تمام کند. Spotify اقداماتی را انجام خواهد داد، مانند عدم تبلیغ یا توصیه عناوینی که میداند به زودی آنها را ترک خواهند کرد، اما به دنبال راههای دیگری برای هشدار دادن به مردم است که در صورت عدم موفقیت در کاری، عجله کنند. کائفر جزئیات خاصی ارائه نکرد، اما اضافه کرد: "شما نتفلیکس را دیده اید، ما روی تجربه ای مانند آن سرمایه گذاری خواهیم کرد. "
زمستان در راه است
همانطور که اشاره کردم، اگرچه این بلافاصله به بریتانیا و استرالیا می رسد، تاریخ انتشار برای ایالات متحده مبهم است و شرکت در حال حاضر فقط می گوید "زمستان".
"ما هیجان زده هستیم که ابتدا آن را به بریتانیا بیاوریم، زیرا این بازار از لحاظ تاریخی بازاری بوده است که واقعاً دوست دارد چیزها را آزمایش کند و اولیه باشد. و ما یاد خواهیم گرفت و مانند همیشه تکامل خواهیم یافت." کائفر می گوید.
ما ممکن است برخی تغییرات را [بر اساس استقبال در ایالات متحده و استرالیا] انجام دهیم، اما پیشنهاد اصلی حل شده است. مانند هر چیز دیگری، ما از همان روز اول با ناشران کتاب کار خواهیم کرد، [بررسی] نحوه انجام فهرستهای پخش سرمقاله و توصیههایی برای کتابها بهخوبی... ما مطمئن میشویم که هرگونه پیچیدگی برطرف شده است، و در اواخر این زمستان در ایالات متحده گستردهتر خواهیم شد."
کائفر او میگوید که عدم تعیین تاریخ دقیقتر برای ایالات متحده به دلیل «هوچوچرخیها و جزئیات خستهکننده عرضههای فنی» است. در رویداد اعلامیه، مدیر عامل Spotify، دنیل اک، بیان کرد که کشورهای بیشتری نیز به دنبال آن خواهند بود.
خواندن بین خطوط
قابل توجه است که مدت کوتاهی پس از یافتن کدی در برنامه Spotify که به این نکته اشاره میکند که بالاخره ممکن است سطح موسیقی Hi-Fi HiFi در راه باشد، Spotify رویداد بزرگی را برای اعلام آخرین ویژگی خود برگزار میکند و موسیقی با وضوح بالا هنوز در جایی یافت نمیشود.
اکنون، من به اندازه سردبیر ارشدمان، آل گریفین مطمئن نیستم که Spotify HiFi هرگز عرضه نمی شود، اما در این مرحله، به نظر واضح است که اولویت Spotify نیست.
به نظر می رسد که Spotify می خواهد با جذاب تر کردن خود برای افراد خارج از موسیقی به رشد خود ادامه دهد. همه ما می دانیم که دارای دسته بزرگی از آهنگ ها است، اما بهترین گزینه های سرویس پخش موسیقی دیگر نیز همینطور است. تمرکز آن روی چیزهای صوتی است که نمیتوانید در سرویسهای دیگر دریافت کنید، که به معنای پادکستهای انحصاری (یا پادکستهای بدون آگهی) است و اکنون به معنای دسترسی گستردهتر و سادهتر به کتابهای صوتی است. به جای پرداخت به Apple Music و Audible برای علایق مختلف شما، Spotify امیدوار است که فقط هزینه ماهانه برای هر دو پرداخت کنید.
به گفته دانیل اک، این همچنین به این معنی است که کمتر تمایلی به ترک Spotify برای پلتفرم دیگری دارید.
این عالی به نظر می رسد، بسیاری از کاربران Spotify در دفتر TechRadar واقعاً از این تغییر خوشحال هستند. اما این به کسانی که نفس خود را برای صدای با وضوح بالا حبس کرده اند کمکی نمی کند.
ارسال نظر