متن خبر

Spotify شروع به پرداخت هزینه به میزبان های پادکست ویدیویی بر اساس عملکرد ویدیوهای آنها می کند

Spotify شروع به پرداخت هزینه به میزبان های پادکست ویدیویی بر اساس عملکرد ویدیوهای آنها می کند

شناسهٔ خبر: 813537 -




Spotify روز چهارشنبه اعلام کرد که به میزبانان پادکست که ویدیوهای محبوبی را در پلتفرم استریم خود می سازند، پرداخت می کند، زیرا این شرکت به نظر می رسد تسلط یوتیوب در فضای پادکست ویدیویی را به دست بگیرد. این شرکت یک «برنامه شریک» جدید را معرفی کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد از محتوای خود فراتر از درآمد تبلیغات کسب درآمد کنند.

اگرچه سازندگان از قبل می‌توانند از پادکست‌های خود در این پلتفرم کسب درآمد کنند، اما اکنون تشویق می‌شوند تا یک جزء ویدیویی را در کنار پادکست‌های خود منتشر کنند.

Spotify با پرداخت هزینه به میزبان‌های پادکست بر اساس میزان تعاملی که نمایش‌هایشان دریافت می‌کند، صفحه‌ای از کتاب YouTube را قرض می‌گیرد. پلتفرم متعلق به گوگل سالانه میلیاردها دلار از درآمد مشترک تبلیغاتی به سازندگان می پردازد.

این شرکت همچنین به مشترکین ممتاز اجازه خواهد داد که پادکست های ویدیویی را بدون تبلیغات تماشا کنند. Spotify او میگوید این تغییر به شنوندگان اجازه می‌دهد بدون وقفه به ویدیوها دسترسی داشته باشند، به این معنی که افراد ممکن است تمایل بیشتری به تماشای محتوای بیشتر در این پلتفرم داشته باشند.

اگرچه Spotify یکی از سرویس‌های اصلی برای گوش دادن به پادکست‌ها است، یوتیوب همچنان در مجموع برتری زیادی در ویدیو دارد. Spotify با ارائه یک تجربه تماشای بدون وقفه به شنوندگان، احتمالا امیدوار است که مردم به جای YouTube، پادکست های ویدیویی را در پلتفرم خود تماشا کنند.

اسپاتیفای او میگوید از زمانی که این قالب در سال 2022 راه‌اندازی شد، بیش از 250 میلیون کاربر یک پادکست ویدیویی را بر روی پلتفرم خود تماشا کرده‌اند. این شرکت همچنین او میگوید که تقریباً دو سوم از شنوندگان پادکست می‌گویند که پادکست‌هایی با مولفه ویدیویی را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این، تعداد سازندگانی که به صورت ماهانه ویدیوها را در Spotify منتشر می‌کنند نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است. Spotify همچنین فاش کرد که در حال حاضر بیش از 300000 نمایش پادکست ویدیویی در پلتفرم آن وجود دارد.

دانیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای در یک پست وبلاگ گفت: «با ارائه بهترین ویدیوی کلاس بدون وقفه‌های تبلیغاتی، همراه با انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن Spotify، ما می‌توانیم تجربه‌ای را برای مخاطبان شما فراهم کنیم که برتر از هر پلتفرمی است. «و با ارائه مسیر دیگری به شما، سازندگان، فراتر از تبلیغات، به شما این امکان را می‌دهیم که زمان بیشتری را برای انجام کاری که دوست دارید صرف کنید: ایجاد کردن.»

تغییرات اعلام شده در روز چهارشنبه از 2 ژانویه 2025 در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا اعمال خواهد شد. سازندگان واجد شرایط می‌توانند برای پیوستن به برنامه شریک Spotify برای شروع کسب درآمد از پادکست‌های ویدیویی خود درخواست دهند.

از آنجایی که Spotify از محتوای ویدیویی استقبال می‌کند، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد آپشن های ویدیویی بیشتری از جمله فصل‌ها، نظرات، نزدیک کردن به زوم، تمیز کردن تصاویر کوچک و موارد دیگر را اضافه کند. سرویس پخش جریانی همچنین با افزایش توصیه‌های ویدیویی شخصی‌شده در سراسر برنامه، یافتن محتوای ویدیویی را آسان‌تر می‌کند.

Spotify همچنین اعلام کرد که سازندگان اکنون می توانند کلیپ ها را مستقیماً در Spotify برای تبلیغ پادکست های خود آپلود کنند. این کلیپ‌ها در فیدهای صفحه اصلی، فید پادکست، صفحه مرور و نمای در حال پخش نمایش داده می‌شوند. این شرکت او میگوید این گفت ه به معنای تبدیل Spotify به «مکانی دیگر برای تماشای محتوای کوتاه» نیست، و در عوض امیدوار است این کلیپ‌ها به سوق دادن مردم به قسمت‌های کامل کمک کنند.

علاوه بر این، سازندگان Spotify اکنون می‌توانند تصاویر کوچک را برای پادکست‌های ویدیویی خود انتخاب کنند، درست مانند YouTube. علاوه بر این، Spotify در حال طراحی مجدد داشبورد سازنده خود است تا سازندگان بتوانند تجزیه و تحلیل عملکرد و رشد خود را آسان تر ببینند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است