متن خبر

Spotify دوره های ویدیویی را برای آموزش همه چیز از تولید موسیقی گرفته تا اکسل آزمایش می کند

Spotify دوره های ویدیویی را برای آموزش همه چیز از تولید موسیقی گرفته تا اکسل آزمایش می کند

شناسهٔ خبر: 459839 -




Spotify برای خود تجارتی در پخش موسیقی، سرگرمی های پادکست و کتاب های صوتی ایجاد کرده است. اکنون، Spotify در تلاش‌های مداوم خود برای ترغیب بیش از 600 میلیون کاربر خود به صرف زمان و هزینه بیشتر در پلتفرم خود، در حال ایجاد خط جدیدی از محتوا است: آموزش الکترونیکی.

Spotify که با عرضه در بریتانیا شروع شد، در حال آزمایش آب برای ارائه آموزش آنلاین دوره های ویدیویی freemium است. حداقل دو درس که با مشارکت اشخاص ثالث مانند بی بی سی و Skillshare تولید می شود، رایگان خواهد بود و هزینه کل دوره به طور متوسط ​​بین 20 تا 80 پوند است. قیمت ها یکسان خواهد بود، صرف نظر از اینکه کاربر اصلی یا پریمیوم هستید، حداقل در حال حاضر.

Mohit Jitani، مدیر محصول در لندن برای کسب و کار آموزشی، در مصاحبه ای بيان کرد که انتخاب قیمت بخشی از چیزی است که قبل از تحلیل نحوه عرضه گسترده تر، آزمایش می شود. او گفت: «با این راه‌اندازی، سعی می‌کنیم ابتدا تقاضا را درک کنیم. "سپس ما بهینه سازی می کنیم که چگونه می توانیم آن را جذاب تر و هیجان انگیزتر کنیم."

محتوا در هر دو برگه خانه و مرور اسپاتیفای (در بخش «دوره‌ها») زندگی می‌کند، و در وب و همچنین از طریق برنامه تلفن همراه Spotify در دسترس است.

دوره‌ها در جایی بین YouTube، Master Class و LinkedIn Learning برگزار می‌شوند: ویدیوهای موجود در کاتالوگ کنونی طیف گسترده‌ای از موضوعات، از تولید موسیقی گرفته تا یادگیری نحوه استفاده از اکسل، و همچنین درس‌هایی در مورد - شما حدس زدید - نحوه ایجاد را پوشش می‌دهند. درس های یادگیری آنلاین برای تبدیل نوازندگان و دیگران به "خالقان آموزش".

برای بازاری که تخمین زده می‌شود در سال 2023 بیش از 315 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، جای تعجب نیست، این روزها سایت‌های یادگیری آنلاین زیادی در وب وجود دارند که برخی از آنها در محتوای تعاملی و سایر قالب‌های رسانه مبتکر بوده‌اند - حتی می‌توانید تعدادی از آنها را پیدا کنید. اگر این عبارت را در گوگل جستجو کنید، استارت‌آپ‌هایی که می‌خواهند «اسپاتیفای برای آموزش» باشند - فشار آموزشی Spotify بر روی ویدیوی یک‌طرفه و درخواستی متمرکز است.

به نظر می رسد که برخی از دوره ها دارای مواد تکمیلی هستند، اگرچه بیشتر در حوزه اسناد اضافی به جای آزمون ها یا سایر تعاملات است. جیتانی از اظهار نظر در مورد اینکه آیا Spotify هر نوع تعامل یا گیمیفیکیشنی را در آینده راه‌اندازی خواهد کرد یا خیر، یا در واقع، آیا بازی‌هایی از هر نوعی در حال حاضر در نقشه راه آن قرار دارند، خودداری کرد.

اولین شرکای دوره‌ها عبارتند از Skillshare (که بر خلاق‌ها تمرکز می‌کند)، PLAYvirtuoso (دوره‌های صنعت موسیقی)، BBC Maestro (مستر کلاس) و Thinkific (برای کسانی که الهام گرفته‌اند تا مهارت‌های خود را در کلاس‌های یادگیری آنلاین خودشان ایجاد کنند).

جیتانی بيان کرد که اسپاتیفای به دنبال مدیریت دوره‌هایی است که ارائه می‌دهد و بر اساس آنچه که مردم قبلاً در پلتفرم خود به آن گوش می‌دهند و جستجو می‌کنند، خواهد بود. اگرچه به نظر می رسد محدودیتی وجود ندارد. اگر به کاتالوگ های این ارائه دهندگان مربوطه نگاه کنید، خواهید دید که موضوعات وسعت بسیار وسیعی را پوشش می دهند - و نان.

جیتانی گفت: «ما چیزهای زیادی در مورد آنچه که مردم واقعاً به آن علاقه دارند یاد خواهیم گرفت [و] شروع به دریافت بخش‌های زیادی پیرامون آن خواهیم کرد. و سپس ما می‌رویم و بهترین محتوا را پیدا می‌کنیم.»

ناشران شخص ثالث مالک ویدیوها هستند و مجوز آنها را برای Spotify دریافت می کنند، اما آنها در خود Spotify میزبانی و خریداری می شوند. از نظر سهم درآمد، سازنده، ناشر و Spotify همگی سهمی از فروش خواهند داشت و شرکای محتوا بر پرداخت به سازندگان نظارت دارند.

Spotify مشخص نمی کند که چه نوع کاهشی به چه کسی تعلق خواهد گرفت یا اینکه آیا به طور بالقوه هر نوع تخفیف یا مزیت دیگری را برای کاربرانی که قبلاً مشترکان ممتاز این پلتفرم هستند ارائه می دهد یا خیر.

چرا آموزش؟ چرا انگلستان؟

این حرکت به استراتژی اسپاتیفای برای ادامه تنوع بخشیدن به تجارت خود اشاره دارد، در حالی که هدف آن ایجاد مسیری برای سودآوری پایدارتر و حاشیه های قوی تر است. جیتانی بيان کرد که بریتانیا را برای این کار انتخاب کرده است، زیرا بازار بزرگی برای این شرکت است و در حال حاضر یکی از فعال ترین بازارها در جهان است.

از نظر مالی، Spotify همچنان شاهد فراز و نشیب های زیادی در بازار فعلی است. سال گذشته سه دور اخراج شد . و در طول سال‌ها بیش از سودآوری زیان‌آور بوده و اخیراً زیان خالص 81 میلیون دلاری را ثبت کرده است.   در سود سه ماهه خود در ماه فوریه.

بله، حوزه‌های خشک یادگیری آنلاین و توسعه حرفه‌ای ممکن است برای شرکتی به نظر برسد که هنوز هم بیشتر برای پخش موسیقی شناخته شده است، اما سه حوزه وجود دارد که در آنها منطقی است.

با ادامه رشد تجارت پادکست خود، Spotify در حال جمع‌آوری داده‌های زیادی در مورد کارهایی که مردم روی پلتفرم انجام می‌دهند، است و ارتباط نزدیکی بین برخی از محبوب‌ترین پادکست‌ها در Spotify و محتوای آموزشی پیدا می‌کند.

Spotify او میگوید حدود نیمی از مشترکین Spotify Premium به پادکست‌های آموزشی یا خودیاری گوش داده‌اند. Spotify می‌تواند از همان نوع توصیه‌هایی که برای موسیقی و پادکست‌ها استفاده می‌کند برای تبلیغ متقابل استفاده کند. به یک پادکست با یک «گوروی کسب و کار» فکر کنید که اکنون یک دوره پولی را با آن شخص توصیه می کند. Spotify در حال شرط بندی است که یکی به فروش دیگری کمک می کند.

علاوه بر این، Spotify مدت‌هاست که روی ابزارهایی برای سازندگان کار می‌کند تا به آنها در مدیریت و رشد درآمدشان کمک کند. ارائه محتوای آموزشی با هدف راه اندازی یک کسب و کار، یا بهبود تولید موسیقی شما، با آن مطابقت دارد.

سوم از همه، عنصر ویدیو وجود دارد. Spotify در بخش بهتری از یک دهه تلاش کرده است تا عمیق‌تر به ویدیو بپردازد.

این هنوز به رقیب YouTube یا Netflix تبدیل نشده است. ویدیو یک بار در آخرین تماس درآمدی شرکت ذکر شد، جایی که مدیر عامل شرکت دانیل اک به طور مبهم پادکست ویدیویی را به عنوان "در حال رشد به روشی سالم" توصیف کرد. اما اوایل این ماه موزیک ویدیوها را در بازارهای منتخب راه اندازی کرد و اکنون ما تلاش جدی برای ویدیوهای آموزشی داریم. ممکن است هنوز شیار خود را پیدا کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است