متن خبر

Spotify با ارائه AUX، سرویسی برای اتصال برندها و سازندگان، متا، یوتیوب و دیگران را دنبال می کند.

Spotify با ارائه AUX، سرویسی برای اتصال برندها و سازندگان، متا، یوتیوب و دیگران را دنبال می کند.

شناسهٔ خبر: 452714 -




فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ، یوتیوب و سایر شرکت های شبکه های اجتماعی برنامه هایی را برای ارتباط سازندگان با برندها ارائه می دهند و اکنون Spotify نیز همین کار را انجام می دهد. این شرکت از راه اندازی AUX، "آژانس مشاوره موسیقی" جدید خود برای برندها خبر داد. اگرچه این برنامه لزوماً یک بازار خالق نیست، اما هدف مشابهی دارد - این برنامه ارتباط بین برندها و هنرمندان نوظهور را برای کمپین‌های مختلف به نفع هر دو طرف تسهیل می‌کند.

برای Spotify، AUX منبع درآمد دیگری نیز است، زیرا شرکت او میگوید برندها می‌توانند برای استفاده از سرویس جدید به Spotify پرداخت کنند.

اولین مشتری این مشاوره، کوکاکولا است، که شاهد همکاری غول نوشیدنی با دی جی، تهیه کننده، خواننده و ترانه سرا، پگی گو، مستقر در برلین است. این برند و هنرمند با هم یک همکاری بلندمدت ایجاد کرده‌اند که شامل کنسرت‌های زنده، رویدادها، محتوای رسانه‌های اجتماعی، فهرست پخش برند و پشتیبانی تبلیغاتی روی پلت‌فرم می‌شود.

این حرکت باعث می‌شود که Spotify در کمک به تسهیل ارتباطات و ارائه تخصص موسیقی خود به شرکای برند، موضعی فعال‌تر اتخاذ کند، اما همچنین پلتفرم را بیشتر شبیه به یک شبکه اجتماعی می‌کند، جایی که سازندگان برای پرداخت صورت‌حساب‌ها، قراردادهای برند را انجام می‌دهند. این راه اندازی، به ویژه، از مدل پرداخت به روز Spotify پیروی می کند، که در اواخر سال گذشته وارد بازار شد و نوید بخش 1 میلیارد دلاری اضافی را به هنرمندان داد. اما منتقدان این مدل گفتند که این مدل کمک چندانی به حمایت از هنرمندان نوظهور نمی‌کند و در واقع، پرداخت‌ها به هنرمندانی را که قبلاً کمتر دریافت می‌کنند، کاهش می‌دهد تا پرداخت‌ها را به کسانی که بیشتر دریافت می‌کنند، افزایش دهد.

اکنون Spotify به هنرمندانی که از مزایای مدل جدید حق امتیاز استریم حذف شده‌اند، راه جدیدی برای کسب درآمد از طریق مشارکت با برندها ارائه می‌کند.

این شرکت در یک پست وبلاگ توضیح داد: «Spotify AUX فرصت‌های موجود برای هنرمندان را گسترش می‌دهد و به آنها بستری برای بیان خلاق، حمایت مالی و مشارکت‌های استراتژیک ارائه می‌دهد که فراتر از راه‌های سنتی صنعت است.

جاشوا برک، رئیس جهانی بازاریابی موسیقی و فرهنگ در شرکت کوکاکولا، در بیانیه‌ای که توسط اسپاتیفای به اشتراک گذاشته شد، گفت: «ما مفتخریم که شریک اولیه AUX هستیم که تخصص Spotify را برای برقراری ارتباط معتبر با طرفداران موسیقی در سراسر جهان ادغام می‌کند. . "این یک پیشرفت طبیعی از همکاری طولانی مدت ما با Spotify است و نقطه عطفی برای تعهد ما به هنرمندان و جامعه موسیقی است. ما برای راه‌اندازی استودیوی Coke در Spotify LA هیجان‌زده هستیم، که پشتیبانی ضبط را برای هنرمندان نوظهور و پلتفرمی برای تبلیغ موسیقی آنها فراهم می‌کند.

اگرچه Spotify از AUX به عنوان فرصتی دیگر برای هنرمندان برای «زندگی از هنر خود» یاد می‌کند، هنرمندان و نوازندگان احتمالاً ترجیح می‌دهند برای استریم‌های خود دستمزد بهتری دریافت کنند، نه اینکه مجبور باشند مانند سازندگان رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها قراردادهای تجاری ایجاد کنند.

با این حال، فراوانی موسیقی ارائه شده توسط سرویس‌های پخش امروزی – که در آن روزانه بیش از 120000 آهنگ در سرویس‌ها آپلود می‌شود – به این معنی است که کشف، جذب مخاطب و دریافت پول برای هنرمندان جدید و نوظهور سخت‌تر است. و در حالی که Spotify امروز بیش از 100 میلیون آهنگ را ارائه می دهد، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در طول زمان منجر به سیل موسیقی های تولید شده توسط هوش مصنوعی شوند و چیزهایی را ایجاد کنند. بدتر مدل جدید حق امتیاز Spotify با حداقل آستانه برای استریم آهنگ‌ها، وضعیت از قبل سخت را پیچیده‌تر می‌کند و هنرمندان را ملزم می‌کند تا معاملات برند را به عنوان ابزاری برای افزایش درآمد خود در نظر بگیرند.

جرمی ارلیچ، معاون مدیر محتوای موسیقی در اسپاتیفای، در بیانیه‌ای گفت: اسپاتیفای همیشه به دنبال راه‌هایی برای تقویت اکوسیستم موسیقی ما برای تعمیق ارتباطات بین هنرمندان، برندها و طرفداران است. او گفت : "AUX یک گام طبیعی برای ما برای کمک به برندها برای تقویت استراتژی موسیقی خود و ارتباط بهتر با مخاطبان جدید از طریق بینش‌های متخصص و مشاهدات تیم موسیقی ما است که متناسب با نیازهای برندها طراحی شده است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است