متن خبر

Sora از OpenAI به تازگی موزیک ویدیویی دیگری ساخته است که مغز را ذوب می کند و ما شروع به دیدن یک موضوع کرده ایم

Sora از OpenAI به تازگی موزیک ویدیویی دیگری ساخته است که مغز را ذوب می کند و ما شروع به دیدن یک موضوع کرده ایم

شناسهٔ خبر: 468936 -




دو نفر در حال بوسیدن در لباسشویی
(اعتبار تصویر: OpenAI / Washed Out)

ابزار تبدیل متن به ویدیو OpenAI اخیراً یک زنبور شلوغ بوده است، به ساخت فیلم کوتاهی در مورد مردی با یک بادکنک برای سر کمک کرده است و نگاهی اجمالی به آینده TED Talks به ما می دهد – و اکنون برای اولین بار خش خش زده است. موزیک ویدیوی رسمی هنرمند سینت پاپ Washed Out (در زیر).

این اولین موزیک ویدیویی نیست که ما از سورا دیده‌ایم – اوایل این ماه ما این ویدیو را برای موسیقی‌دان مستقل آگوست کمپ دیدیم – اما این اولین نمونه رسمی سفارش‌شده از یک کارگردان و هنرمند موزیک ویدیو است.

این کارگردان پل تریلو است، هنرمندی که قبلاً برای افرادی مانند The Shins ویدیو ساخته و این ویدیوی جدید را در X (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشته است . او بيان کرد این ویدئو که از میان کلاژ تونل مانند صحنه‌های دبیرستان می‌گذرد، «ایده‌ای بود که تقریباً 10 سال پیش داشتم و سپس آن را رها کردم»، اما او «بالاخره توانست آن را با سورا زنده کند».

دقیقاً مشخص نیست که چرا سورا یک جزء ضروری برای اجرای یک مفهوم نسبتاً ساده بود، اما به ساده‌تر و سریع‌تر شدن فرآیند کمک کرد. تریلو به یکی از موزیک ویدیوهای قبلی خود به نام The Great Divide for The Shins اشاره می کند که از جلوه ای مشابه استفاده می کند اما "کاملاً متحرک سه بعدی" بود.

در مورد نحوه ساخت این ویدیوی جدید Washed Out، نسبت به ویدیوی Shy Kids' Air Head نیاز به کمک غیر سورا کمتری داشت، که شامل پس از تولید طولانی برای ایجاد جلوه‌های دوربین و سازگاری لازم بود. برای این یکی، تریلو بيان کرد که از دستورات متن به ویدیو در Sora استفاده کرده است، سپس 55 کلیپ به دست آمده را با هم در Premiere Pro تنها با "لمس های بسیار جزئی" برش داده است.

نتیجه ویدئویی است که مانند ساخت TED Talks Sora (که توسط Trillo نیز ساخته شده است)، به نقاط قوت و ضعف ابزار اشاره می کند. در حالی که نشان می‌دهد جلوه‌های ویژه دیجیتال برای پروژه‌های بصری با بودجه‌های کم دموکراتیزه می‌شوند، همچنین مسائل سورا را با انسجام در فریم‌ها (همانطور که شخصیت‌ها تغییر شکل می‌دهند و تغییر می‌کنند) و حس مداوم آن از دره عجیب و غریب را آشکار می‌کند.

مانند ویدیوی TED Talks، یک تکنیک رایج برای دور زدن این محدودیت‌ها، تکنیک پرواز رویایی است، که تضمین می‌کند که شخصیت‌ها فقط به‌طور گذرا روی صفحه هستند و هر شکل‌گیری عجیب و غریب بخشی از نگاه است تا یک اشتباه بزرگ. در حالی که برای این ویدئو کار می کند، اگر بیش از حد از آن استفاده شود، می تواند به سرعت تبدیل به یک تراپ شود.

یک سنت موزیک ویدیو

دو نفر در بالای عرشه اتوبوس نشسته اند

(اعتبار تصویر: OpenAI / Washed Out)

نماهنگ‌ها مدت‌هاست که پیشگامان فناوری دیجیتال جدید بوده‌اند - ویدیوی Dire Straits برای Money For Nothing به عنوان مثال، در سال 1985، طعم اولیه انیمیشن سه بعدی را به ما داد، در حالی که مایکل جکسون سیاه یا سفید ترفند شکل‌گیری دیجیتال را نشان داد که به سرعت در اوایل دهه 90 در همه جا حاضر شد (به ترمیناتور 2: روز داوری مراجعه کنید).

در حالی که نماهنگ‌ها فاقد تأثیر فرهنگی قبلی هستند، به نظر می‌رسد که دوباره زمین بازی برای جلوه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند آنچه در این اثر Washed Out وجود دارد، خواهند بود. این منطقی است زیرا سورا، که OpenAI انتظار دارد در اواخر امسال برای عموم عرضه شود، هنوز به اندازه کافی خوب نیست تا در فیلم‌های کامل استفاده شود.

می‌توان انتظار داشت که تا پایان سال شاهد این نوع جلوه‌ها در همه جا باشیم، از تبلیغات گرفته تا تبلیغات TikTok. اما مانند آن جلوه های برجسته در موزیک ویدیوهای قبلی، آنها نیز احتمالاً به سرعت تاریخ گذاری می شوند و به کلیشه های بصری تبدیل می شوند که از مد می افتند.

اگر Sora بتواند با همان سرعت ابزار پرچمدار OpenAI، ChatGPT ، توسعه یابد، می‌تواند به چیزی قابل اعتمادتر، انعطاف‌پذیرتر و جریان اصلی تبدیل شود – به‌تازگی Adobe اشاره کرد که این ابزار به زودی می‌تواند یک افزونه برای Adobe Premiere Pro باشد . تا آن زمان، انتظار داشته باشید که ویدیوهای روانگردان سورای بسیار بیشتری را ببینید که شبیه ترکیبی از رویاها (یا کابوس های شبانه) شما هستند.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

سردبیر ارشد خبر

مارک سردبیر ارشد اخبار TechRadar است. مارک که به مدت 17 سال در روزنامه‌نگاری فناوری کار کرده است، اکنون در تلاش است تا رکورد جهانی تعداد کیف‌های دوربین احتکار شده توسط یک نفر را بشکند. او قبلاً ویرایشگر دوربین‌ها در TechRadar و Trusted Reviews، ویرایشگر بازیگری در Stuff.tv، و همچنین ویرایشگر ویژگی‌ها و ویرایشگر نظرات در مجله Stuff بود. او به عنوان یک فریلنسر در عناوینی از جمله The Sunday Times، FourFourTwo و Arena مشارکت داشته است. و در زندگی قبلی، او همچنین برنده جایزه ورزشی نویس جوان سال روزنامه دیلی تلگراف شد. اما این قبل از آن بود که او متوجه لذت های عجیب بیدار شدن در ساعت 4 صبح برای عکاسی در میدان مایل لندن شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است