متن خبر

Sonos سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز می کند و ظاهراً به فروش داده های کاربر اشاره می کند

Sonos سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز می کند و ظاهراً به فروش داده های کاربر اشاره می کند

شناسهٔ خبر: 550793 -




سونو
(اعتبار تصویر: Shutterstock.com)

برند صوتی Sonos پس از اینکه متوجه شد این شرکت به‌روزرسانی مهمی در خط‌مشی خصوصی خود انجام داده است، دوباره پر از کاربران خود را به هم می‌زند. همانطور که توسط یوتیوبر و تکنسین تعمیر لوئیس راسمن اشاره کرد، این تغییر بر بخش "چگونه می توانیم اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذاریم" تأثیر می گذارد.

خط مشی قدیمی خطی داشت که می گفت: « سونوس اطلاعات شخصی مشتریان ما را نمی فروشد و نخواهد فروخت.» پس از آن، بقیه پاراگراف در مورد اینکه چگونه برخی از شیوه های داده می تواند به عنوان "فروش داده" در برخی از ایالت های ایالات متحده در نظر گرفته شود، بحث شد.

اکنون، اگر به به‌روزرسانی ژوئن 2024 نگاه کنید، خط مشی مربوط به عدم فروش اطلاعات شخصی Sonos از بین رفته است. با این حال، بقیه پاراگراف در مورد شیوه های داده دقیقاً یکسان است.

این ممکن است یک تغییر کوچک باشد، اما برای شروع یک آتش سوزی در بین کاربران کافی بود. مردم اصلا خوشحال نیستند. ویدیوی Rossman در Subreddit Sonos پست شد و بخش نظرات آن رگبار بی‌وقفه‌ای از انتقاد از برند است.

نگرانی های حفظ حریم خصوصی

به نظر می رسد کاربران در این پست بر این باورند که تغییر خط مشی به این معنی است که Sonos شروع به فروش داده های مشتری به اشخاص ثالث خواهد کرد. یک نفر استدلال می کند که این برند در حال از بین بردن پایگاه مشتریان وفادار خود است و می خواهد تجارت خود را «با مصرف کنندگانی که فقط به حریم خصوصی اهمیت نمی دهند» بازسازی کند.

جالب اینجاست که به نظر می رسد این خط فقط در سیاست ایالات متحده از بین رفته است. ما صفحات حریم خصوصی کانادا، اسپانیا، بریتانیا و استرالیا را تحلیل کردیم و آن خط در مورد عدم فروش اطلاعات مشتری توسط Sonos همچنان وجود دارد و با متن پررنگ است.

معلوم نیست چرا فقط سیاست آمریکا تغییر کرد. نظری که ما آنلاین دیدیم استدلال می‌کند که ممکن است به این دلیل باشد که قوانین حمایت از مصرف‌کننده در کشورهای دیگر ممکن است سخت‌گیرانه‌تر از قوانین ایالات متحده باشد.

تحليل: فايده شك

شما واقعا نمی توانید این مصرف کنندگان را برای چنین واکنش منفی بیش از حد سرزنش کنید. حفظ حریم خصوصی اینترنت و جمع‌آوری داده‌ها برای سال‌ها موضوع داغ بوده است، زیرا مردم نگران جاسوسی فناوری بزرگ از آنها هستند. این یک نگرانی بزرگ است که در طول زمان ثابت کرده است که مشروع است. بعلاوه، کاربران Sonos پس از سوختن توسط به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن که آپشن های اساسی را حذف کرد، چندان از برند راضی نبودند.

با این حال، این امکان وجود دارد که مردم فقط چیزهای نامتناسب را منفجر کنند. حذف خط اول لزوماً به این معنا نیست که Sonos داده‌های مشتری را می‌فروشد تا به سرعت درآمد کسب کند. در واقع، کل این وضعیت ما را به ما یادآوری می کند که چه اتفاقی برای Adobe افتاده است.

اگر نمی دانید، Adobe همچنین سیاست شرایط استفاده خود را چندی پیش تغییر داد. این خط‌مشی دارای متنی بود که باعث می‌شد کاربران بر این باورند که این شرکت محتوایی را که آنها تولید کرده‌اند برای آموزش هوش مصنوعی آنها استفاده می‌کند. Adobe از آن زمان به‌روزرسانی عبارت را شفاف‌سازی کرده و به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که در واقع به چیزی نگاه نمی‌کنند یا چیزی را نمی‌بینند. همه اینها یک سوء تفاهم بزرگ بود.

ما می‌خواهیم در اینجا از شک و تردید سونوس بهره‌مند شویم و فرض کنیم که این فقط یک سوء تفاهم است و تغییر سیاست یک چیز قانونی است که آنها باید در ایالات متحده انجام می‌دادند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با Sonos تماس گرفتیم و از او پرسیدیم که آیا می‌تواند معنای این تغییر را برای کاربرانش روشن کند و اگر پاسخی شنیدیم، این داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

تا آن زمان، فهرست TechRadar از بهترین بلندگوهای بلوتوث برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است