متن خبر

Snowflake شرکت مدیریت داده Datavolo را شناسایی کرد

Snowflake شرکت مدیریت داده Datavolo را شناسایی کرد

شناسهٔ خبر: 815546 -




Snowflake غول ابری با خرید Datavolo، یک شرکت مدیریت خط لوله داده، با مبلغی نامشخص موافقت کرده است.

Snowflake این معامله را در پایان زنگ بازار در روز چهارشنبه، زمانی که درآمد سه ماهه سوم 2025 خود را نیز اعلام کرد، رونمایی کرد. Snowflake در نسخه ای اشاره کرد که خرید هنوز بسته نشده است و مشروط به شرایط بسته شدن مرسوم است.

جوزف ویت و لوک روکت، که در حین کار در Hortonworks با یکدیگر آشنا شدند، Datavolo را در سال 2023 تأسیس کردند. ویت قبلاً CVP در Cloudera بود، در حالی که Roquet مدیر CMO کلودرا و قبل از آن مدیر توسعه تجارت در AWS بود.

Datavolo از Apache NiFi، یک پروژه منبع باز برای پردازش داده‌ها که توسط NSA توسعه یافته است، استفاده می‌کند تا پلتفرمی را برای خودکارسازی جریان داده‌ها بین منابع مختلف داده سازمانی تامین کند. «پردازنده‌ها» داده‌ها را استخراج، پاکسازی، تبدیل و غنی‌سازی می‌کنند، از جمله برای موارد استفاده از هوش مصنوعی.

با Datavolo، که قبل از خرید موفق به جمع آوری 21 میلیون دلار سرمایه از سرمایه گذارانی از جمله Citi Ventures و General Catalyst شده بود، مدیر عامل Snowflake، Sridhar Ramaswamy، ایجاد خطوط لوله پردازش داده همه کاره تر برای مشتریان Snowflake را در نظر دارد. به عنوان مثال، او او میگوید ، Datavolo ممکن است به کاربران امکان دهد اتصال دهنده‌های داده یکبار مصرف را با خطوط لوله انعطاف‌پذیر جایگزین کنند که به آنها اجازه می‌دهد داده‌ها را از ابر و منابع داخلی به ابر داده Snowflake منتقل کنند.

راماسوامی در بیانیه‌ای گفت: «با وارد کردن Datavolo به بخش Snowflake، ما در حال گسترش مقداری از چرخه حیات داده‌های Snowflake هستیم که هم سادگی و هم صرفه‌جویی در هزینه را برای مشتریان خود باز می‌کنیم، بدون اینکه هیچ گونه فداکاری برای توسعه داده‌ها داشته باشیم.» ما از پیوستن تیم Datavolo به Snowflake خوشحالیم زیرا بهترین پلتفرم برای داده‌های سازمانی - بدون ساختار و ساختارمند، دسته‌ای و جریانی - را تسریع می‌کنیم و به موفقیت جامعه منبع باز اختصاص می‌دهیم.

ویت می گوید که Snowflake پس از پایان خرید، از پروژه Apache NiFi پشتیبانی و به مدیریت آن کمک خواهد کرد. او در یک بیانیه مطبوعاتی گفت : «مهندسی داده در مقیاس می‌تواند فوق‌العاده پرهزینه و پیچیده باشد و هدف ما همیشه ساده‌سازی تجربیات برای مشتریانمان بوده است تا بتوانند سریع‌تر به ارزش دست یابند». با پیوستن به Snowflake، می‌توانیم مشتریان خود را با مقیاس عظیم و سادگی اساسی پلتفرم Snowflake توانمند کنیم و در نهایت مهندسی داده را برای کاربران بیشتری باز کنیم.»

تا حدی به لطف هوش مصنوعی، تقاضا برای فناوری های مدیریت داده افزایش یافته است. Fortune Business Insights تخمین می زند که بازار مدیریت داده های سازمانی جهانی می تواند تا سال 2032 به ارزش 224.87 میلیارد دلار برسد.

مدیریت داده ها مدت ها قبل از رونق هوش مصنوعی یک چالش برای شرکت ها بود. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2022 از Great Expectations، پلتفرمی برای کیفیت داده ها، 91٪ از سازمان ها گفتند که مسائل مربوط به کیفیت داده ها بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد.

در مقابل این پس‌زمینه، دیدن شرکت‌هایی مانند Datavolo که به شهرت می‌رسند، عجیب نیست.

امروز یک روز خبری برای Snowflake بود که درآمدی بهتر از حد انتظار را گزارش کرد که باعث شد سهام آن 19 درصد رشد کند. علاوه بر خرید Snowflake، این شرکت یک همکاری چند ساله با Anthropic را برای ادغام مدل‌های این استارت‌آپ هوش مصنوعی در محصولات Snowflake Cortex AI، Snowflake Intelligence و Cortex Analyst اعلام کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است