SmartBank 26 میلیون دلار برای برنامه مدیریت مالی شخصی خود تضمین می کند
بر اساس گزارش اخیر با استناد به داده های دولتی، اکثریت جمعیت سالخورده در ژاپن همچنان ترجیح می دهند از پول نقد برای معاملات استفاده کنند. دولت ژاپن گفت: در سال 2023، تراکنش های بدون نقد در ژاپن به 126.7 تریلیون ین (885 میلیارد دلار) رسید که 39.3 درصد از کل هزینه های این کشور را تشکیل می داد. دولت امیدوار است این رقم تا سال 2025 به 40 درصد برسد.
ابتکار دولت ژاپن برای افزایش تراکنشهای بدون نقد توسط یک استارتآپ مستقر در توکیو به نام SmartBank پشتیبانی میشود که اپلیکیشن و خدماتی را ارائه میدهد که تغییر به پرداختهای بدون نقد را برای مردم آسانتر میکند.
شوتا هوری (مدیر عامل SmartBank) به همراه برادر دوقلویش یوتا هوری (CTO) و جون تاکتانی (CXO) این شرکت را در سال 2019 پس از فروش شرکت قبلی خود Fablic به راکوتن در سال 2016 تأسیس کردند. در حین اجرای Fablic، این سه نفر کشف کردند. که بسیاری از کاربران هنوز از پول نقد برای تراکنش های مالی روزمره استفاده می کردند. بنیانگذاران SmartBank را در تلاشی برای رفع مشکل در صنعت مالی مصرف کننده در ژاپن راه اندازی کردند.
کاربران هدف اصلی SmartBank افرادی هستند که در دهه 20 و 30 زندگی خود به دنبال مدیریت امور مالی شخصی هستند و همچنین زوج های متاهلی که به دنبال مدیریت امور مالی خود هستند. اکنون این شرکت می گوید بیش از 1 میلیون بار دانلود شده است، اما آنها تعداد کاربران را ارائه نکرده اند.
محصول اصلی آن یک کارت پیش پرداخت و یک برنامه مدیریت مالی است که یک حساب سپرده ارائه می دهد. کارت های پیش پرداخت آن شامل کارت B/43 My Card، کارت پرداخت با برند ویزا برای افراد مجرد است. کارت جفت B/43 برای کاربران برای مدیریت امور مالی خود با شرکای خود؛ و کارت B/43 Junior برای نوجوانان.
«پایه کاربر اصلی ما، [که B/43 My Card بود]، اکنون کاربران جفت کارت B/43 هستند... این مهم است زیرا بانکهای ژاپن حسابهای بانکی مشترک ارائه نمیکنند، و B/43 به ابزاری تبدیل شده است. شیموگاوارا گفت.
این استارت آپ روز سه شنبه اعلام کرد که 4 میلیارد ین (26 میلیون دلار) جذب کرده است که 1.1 میلیارد ین (7.2 میلیون دلار) از طریق تامین مالی بدهی و 2.9 میلیارد ین (18.8 میلیون دلار) از سهام ارائه شده توسط سرمایه گذار فعلی خود، گلوبال برین، تامین شده است. سرمایه سهام از صندوقی است که با SMBC، یکی از بزرگترین بانک های ژاپن تشکیل شده است. تا آوریل 2024، SmartBank از زمان تأسیس خود در مجموع 5.93 میلیارد ین (38.5 میلیون دلار) سهام و 1.1 میلیارد ین بدهی جمع آوری کرده است. این استارتآپ از سرمایه جدید برای دو برابر کردن استخدام از 49 کارمند در اکتبر به حدود 100 کارمند تا سال 2025 استفاده خواهد کرد. یوتا شیموگاوارا، مدیر مالی بانک SmartBank در مصاحبه ای اختصاصی با TechCrunch بيان کرد که نیمی از کل نیروی کار تیم مهندسی خواهند بود.
آخرین کمک مالی تقریباً دو سال و نیم پس از سری A، 20 میلیون دلار، در ژوئیه 2022 صورت گرفت. از آن زمان این استارتاپ پایگاه کاربران و محصولات خود را با هدف تبدیل شدن به یک پلتفرم مالی جامع مانند یک بانک، گسترش داده است. طیف وسیعی از خدمات مالی به کاربران در آینده.
Chihaya Akaike، مدیر عملیات تجاری SmartBank بيان کرد که ماه گذشته، این شرکت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد برای تبدیل برنامه خود به یک مشاور مالی مبتنی بر هوش مصنوعی، ویژگی خواندن رسید هوش مصنوعی را معرفی کرد. Akailke به TechCrunch گفت: این ویژگی به کاربران کمک می کند تا امور مالی خود را بهتر درک کنند، فعالیت های مالی را بهینه و خودکار می کند و آنها را قادر می سازد از پول خود استفاده، پس انداز و سرمایه گذاری کنند.
آکایلکه ادامه داد: «خدمات فینتک مصرفکننده در ژاپن در استفاده از هوش مصنوعی کند بودهاند، اما هدف ما تبدیل شدن به شرکت پیشرو فینتک هوش مصنوعی در کشور است».
علاوه بر این، این شرکت اخیراً یک ویژگی اضافه کرده است که به کاربران امکان می دهد کارت های اعتباری و حساب های بانکی خود را به B/43 متصل کنند تا دیدی جامع از امور مالی خود داشته باشند. "ما خدمات خود را با باز کردن آن برای کاربران غیرکارت در دسترس قرار خواهیم داد تا کاربران بتوانند بدون صدور کارت و فقط با پیوند دادن کارت های اعتباری موجود و حساب های بانکی خود، استفاده از B/43 را شروع کنند، که جریان درآمد ما را نیز گسترش می دهد. آکایلکه توضیح داد.
SmartBank سه سال پیش مجوز انتقال پول را دریافت کرد که به کاربران اجازه می داد سپرده های خود را به صورت نقدی برداشت کنند. همچنین در ماه آوریل مجوز ابزار پرداخت پیشپرداخت را دریافت کرد که این استارتآپ را قادر میسازد تا سپردههای کاربران را نگه دارد. مجوزها به شرکت کمک می کنند خدماتی مانند پرداخت و انتقال P2P ارائه دهد.
بیشتر بخوانید
Otter GenAI را با خلاصه های هوش مصنوعی، چت هوش مصنوعی و موارد دیگر به جلسات شما می آورد
به گفته این شرکت، همتایان آن مانند MoneyForward و Zaim نمیتوانند سپردههای کاربران را نگه دارند، که این امر توانایی آنها را برای کمک به کاربران در مدیریت داراییهای شخصی خود، مانند پسانداز و سرمایهگذاری محدود میکند.
این شرکت پنج ساله قصد دارد جریان های درآمدی را فراتر از هزینه های مبادله ای خود (IRF) که بیشترین درآمد از آنجا حاصل می شود، متنوع کند. Akaike بيان کرد که علاوه بر IRF، خدمات دیگری مانند Buy Now Pay Later (BNPL)، اشتراک (B/43 Plus) و ارجاعات را اجرا کرده است.
ارسال نظر