متن خبر

SkyCell 59 میلیون دلار بیشتر برای کانتینرهای حمل و نقل دارویی هوشمند سبزتر خود دریافت می کند

SkyCell 59 میلیون دلار بیشتر برای کانتینرهای حمل و نقل دارویی هوشمند سبزتر خود دریافت می کند

شناسهٔ خبر: 600831 -




فوریت همه‌گیری کووید-19 ممکن است در گذشته باشد، اما نیاز به راه‌های سریع و مطمئن برای ارسال داروهای ارزشمند، شکننده و اجزای آنها به سرتاسر جهان هنوز کاملاً مرتبط است. SkyCell سخت‌افزار و نرم‌افزاری را برای اجرای بهتر فرآیند حمل و نقل - و سبزتر - نسبت به قبل توسعه داده است و اکنون سرمایه قابل توجهی برای ادامه گسترش تجارت خود جمع‌آوری کرده است.

این استارت‌آپ سوئیسی سری D خود را با قیمت 116 میلیون دلار بسته است که از آن برای دو برابر کردن کار با شرکت‌های فعال در آسیا استفاده می‌کند و Tybourne Capital Management و CCI با هم 59 میلیون دلار، بالاتر از 57 میلیون دلاری که SkyCell داشته است، اختصاص داده است. سال گذشته از استراتژی دارایی های خصوصی هدفمند M&G Investments، Catalyst، به دست آمد. قبل از این سری D، این شرکت حدود 133 میلیون دلار جمع آوری کرده بود.

این شرکت به TechCrunch بيان کرد که این آخرین سرمایه گذاری با ارزش بیشتری نسبت به ترانشه 2023 انجام شده است و SkyCell اکنون 635 میلیون دلار ارزش دارد.

ما برای اولین بار رشد SkyCell را در طول همه‌گیری کووید-19 پوشش دادیم، زمانی که جهان به طور ناگهانی بر شکنندگی واکسن‌های خاصی متمرکز شد که برای جلوگیری از فاسد شدن باید در دمای خاصی نگهداری شوند.

این استارت‌آپ در واقع سال‌ها قبل از آن وجود داشت: در سال 2012 در سوئیس تأسیس شد، زمانی که ریچارد اتل و نیکو راس وظیفه طراحی یک مرکز ذخیره‌سازی برای یک غول بزرگ داروسازی سوئیسی را داشتند. مدیر اجرایی ناظر پروژه به این نتیجه رسید که کار اتل و راس می تواند در کانتینرهای حمل و نقل اعمال شود و به این ترتیب SkyCell متولد شد.

مشخص شد که سیستم SkyCell برای واکسن‌ها عالی است: این شرکت از «ظروف هوشمند» استفاده می‌کند که با یادگیری ماشین و نرم‌افزار نیرو می‌گیرند تا دماها، سطوح رطوبت و سطوح ارتعاش را حفظ کنند. همچنین یک سیستم لجستیک نرم افزاری به نام «SkyMind» برای انتقال مواد مخدر به سراسر جهان از طرف سازندگان آن ساخته است.

تقاضا برای حمل و نقل ایمن داروها تنها افزایش یافته است و SkyCell در چند سال گذشته سالانه 50 درصد رشد داشته است. مشتریان آن امروزه شامل شرکت های داروسازی و همچنین شبکه بزرگی از شرکای محموله ای هستند که آن اقلام را حمل می کنند.

SkyCell می گوید که اکنون حدود 2.5 میلیارد دلار محصولات دارویی و مواد تشکیل دهنده را در ماه جابه جا می کند - که شامل صدها میلیون دوز واکسن، درمان سرطان، داروهای دیابت و درمان های تشخیصی است.

Ettl، مدیر عامل این استارت آپ، جذابیت شرکت را به این واقعیت ساده نسبت می دهد که محصولات بیشتری به بازار آمده اند و افراد بیشتری در جهان به آنها نیاز دارند. اما، او گفت ، این نیاز در واقع به دلیل دیگری پیچیده تر شده است: کربن زدایی.

او به TechCrunch گفت: «شش ماه پیش، ما این احساس را داشتیم که قرار است این اتفاق بیفتد. تخمین زده می‌شود که شرکت‌های داروسازی - از جمله تولید، بسته‌بندی و حمل و نقل داروها - 4.4 درصد از انتشار جهانی را تشکیل می‌دهند و این به مشکل بزرگی برای صنعت تبدیل شده است.

اتل گفت: «اول، برای شرکت های داروسازی اختیاری بود. اکنون واضح‌تر است: همه آنها باید تعهداتی را برای کربن زدایی زنجیره‌های تامین خود داشته باشند.

به گفته اتل، این به خوبی به نفع SkyCell بوده است، زیرا این استارت‌آپ می‌خواهد «تقریباً یک دهه» به کاهش ردپای کربن در حمل‌ونقل هوایی کمک کند.

کانتینرهای این شرکت به طور متوسط ​​تقریباً نیمی از رقبای خود سنگین هستند، "که به معنای 50٪ کمتر CO 2 است. "

به عنوان مثالی از اینکه چگونه این می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد، Ettl تخمین می‌زند که برای یک شرکت بزرگ داروسازی، تقریباً ۲ درصد از فروش «سبز» هزینه خواهد داشت – تا ردپای کربن آن به میزان قابل‌توجهی در یک منطقه کاهش یابد. (این مقاله، که توضیح می‌دهد چگونه بایر حرکت به سمت بسته‌بندی پایدارتر 2 درصد از فروشش را به همراه دارد، توضیح می‌دهد که چگونه این کار انجام می‌شود.)

وقتی به درصدها نگاه می کنید، این مقدار زیادی نیست. اما به صورت مطلق، ما به یک میلیارد دلار هزینه نگاه می کنیم. پس وقتی این میلیارد می تواند به 500 میلیون دلار تبدیل شود، مردم توجه خود را شروع می کنند. او بيان کرد که دو تا از بزرگترین مشتریان SkyCell موظفند میزان انتشار CO 2 خود را کاهش دهند. پس استفاده از ما به بخشی از معیارهای اصلی تصمیم گیری آنها تبدیل شده است.

کانتینرها و نرم افزارهای لجستیکی این شرکت هنوز محصولات اصلی آن هستند، اما جالب است که Ettl می گوید که به طور غیرمنتظره ای نیز متوجه شده است که اجزای محصولات خود را به مشتریان می فروشد. به عنوان مثال، SkyCell یکی از دماسنج های هوشمند خود را که برای ظروف خود ساخته است، به یک مشتری دارو می فروشد.

بوسون هاو، دکتر تایبورن، گفت: «اسکای‌سل با پیشروی خود در زمینه سخت‌افزار و همچنین نرم‌افزار و پلت‌فرم ردیابی، موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به شریک فناوری منتخب صنعت داروسازی جهانی بسیار فراتر از کسب‌وکار لجستیک زنجیره سرد فعلی خود دارد. زنجیره‌های تامین جهانی به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند و مدیریت ریسک تقریباً برای هر بخش یک مسئله در سطح هیئت مدیره است - به ویژه برای شرکت‌های داروسازی، این مأموریت برای رساندن داروهای نجات دهنده به دست بیماران بسیار مهم است. SkyCell یک سیستم جامع پیشرفته با ترکیب سخت افزار، نرم افزار و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ ایجاد کرده است که صنعت لجستیک دارویی را متحول می کند که در چندین دهه گذشته نوآوری کمی داشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است