متن خبر

Salesforce می گوید: روز شکرگزاری 2024: 33.6 میلیارد دلار به صورت آنلاین خرج شده است که 72 درصد آن برای تلفن همراه است.

Salesforce می گوید: روز شکرگزاری 2024: 33.6 میلیارد دلار به صورت آنلاین خرج شده است که 72 درصد آن برای تلفن همراه است.

شناسهٔ خبر: 825066 -




تعطیلات آخر هفته شکرگزاری مدت‌هاست که به عنوان شروع سنتی اصلی ترین دوره فروش برای خرده‌فروشان تلقی می‌شود، و تاکنون، نشانه این است که ما در فصل تعطیلات قوی برای تجارت الکترونیک هستیم.

Salesforce در حال ردیابی فعالیت ها در زمان واقعی است و می گوید که دیروز، روز شکرگزاری، 33.6 میلیارد دلار فروش آنلاین در سطح جهانی ایجاد کرد که 6٪ افزایش داشت. بازار ایالات متحده به تنهایی 8 درصد افزایش یافت و به 8.1 میلیارد دلار رسید. اروپا نیز با رشد 10 درصدی برجسته بود.

Adobe همچنین آمار خود را برای این روز منتشر کرد که فقط برای ایالات متحده است. خریداران در ایالات متحده دیروز 6.1 میلیارد دلار خرج کردند که در مقایسه با 5.6 ​​میلیارد دلار در سال گذشته افزایش یافته است. که نزدیک به 9 درصد افزایش می یابد.

این دو شرکت متدولوژی های متفاوتی دارند. Adobe می گوید که تجزیه و تحلیل های آن بیش از 1 تریلیون بازدید از سایت های خرده فروشی ایالات متحده را پوشش می دهد. Salesforce بيان کرد که ارقام سال 2024 آن بر اساس داده‌های خرید از 1.5 میلیارد مصرف‌کننده است که در بین مشتریانش و سایر فیدهای داده در Commerce Cloud، Marketing Cloud و Service Cloud گرفته شده است. بیشتر می توانید اینجا ببینید.

اما به طور کلی، این یک جهش دلگرم کننده در سال 2023 است. برخی جزئیات بیشتر:

- سال گذشته هنگام خرید آنلاین، روز شکرگزاری کندی بود. Salesforce بيان کرد که فروش آنلاین در کل روز 31.7 میلیارد دلار بوده است، با فروش 7.5 میلیارد دلاری در ایالات متحده در سال 2023. هر یک تنها 1٪ نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ارقام ادوبی در سال گذشته رشد تنها 5.5 درصد را نشان می دهد.

- اقتصاد هنوز در چندین بازار متزلزل است، پس خرده فروشان معامله را شیرین می کنند تا خریداران را از پول خود جدا کنند. Adobe و Salesforce هر دو بيان کرد ند که از تخفیف‌ها برای جذب خریداران به سایت‌ها و فروش استفاده می‌شود، به طوری که میانگین تخفیف در ایالات متحده با 27٪ تخفیف از قیمت ذکر شده است. Salesforce اضافه کرد که میانگین قیمت فروش تنها 2٪ در سال در روز شکرگزاری افزایش یافته است که "یکی از کوچکترین افزایش هایی است که از سال 2022 مشاهده کرده ایم."

- روز شکرگزاری به یک روز کلیدی خرید تلفن همراه در ایالات متحده تبدیل شده است. اکثر فروشگاه‌های فیزیکی بسته هستند و بسیاری از مردم با دوستان و خانواده خود هستند، پس مردم به عنوان راهی آسان‌تر برای خرید اقلام موجود در فروش، گوشی‌های خود را به دست می‌آورند. ادوبی بيان کرد موبایل به بالاترین حد خود رسیده است و 59.5 درصد از فروش آنلاین در روز را به خود اختصاص داده است.

به گفته ادوبی، این مبلغ به 3.6 میلیارد دلار به صورت آنلاین در ایالات متحده از طریق تلفن همراه خرج شده است که 10.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

Salesforce بيان کرد که 72 درصد از کل سفارش‌های انجام شده در روز پنج‌شنبه بر روی دستگاه‌های تلفن همراه بوده است که 3 درصد نسبت به سال 2023 افزایش داشته است. موبایل 80 درصد از کل ترافیک آنلاین را به خود اختصاص داده است، تقریباً مشابه سال گذشته.

"هفته" سایبری

اینترنت باعث گسترش زیادی در هنگام خرید در تعطیلات شده است. جمعه سیاه یک پدیده منحصر به فرد خرید آمریکایی بود که درست روز بعد از روز شکرگزاری و شروع فصل خرید تعطیلات آغاز می شد.

اکنون، نه تنها می‌توانید رویدادهای فروش «جمعه سیاه» را در سرتاسر جهان بیابید (جایی که روز شکرگزاری به جز در سندیکای ویژه تلویزیون‌های آمریکایی وجود ندارد)، بلکه آن روزها و سایر روزهای فروش تعطیلات اکنون به عنوان «هفته سایبری» بسته‌بندی می‌شوند. "، که چند روز قبل از تراشیدن بوقلمون یا پختن کدو حلوایی شروع می شود.

Salesforce سه شنبه این هفته را به عنوان شروع هفته سایبری در نظر گرفت و اعلام کرد که فروش به ترتیب در سطح جهانی و ایالات متحده 7 درصد و 14 درصد افزایش یافته است.

گاهی اوقات به نظر می رسد که در تجارت الکترونیک به یک آرامش نوآوری رسیده ایم، اما هوش مصنوعی مولد ممکن است در این مورد چیزی برای گفتن داشته باشد. Salesforce بيان کرد که استفاده از عوامل دیجیتال و GenAI توسط خرده فروشان نسبت به یک هفته قبل 32 درصد افزایش یافته است.

Salesforce بدیهی است که یک فرصت تجاری در ساخت این زنگ‌ها و سوت‌های هوش مصنوعی می‌بیند، پس به همین دلیل است که آن‌ها این جزئیات خاص را اذیت می‌کنند. «افزایش ۳۲ درصدی» به ما ن او میگوید که چه تعداد واقعاً ابزارهای هوش مصنوعی دارند، چه رسد به اینکه چقدر در تبدیل‌های فروش مفید بوده‌اند یا اینکه باعث شده مردم از سایت‌های ناامید فرار کنند. باید ببینیم که آیا آمارهای ملموس تری در سال جاری محقق می شود یا خیر.

«شتاب خرید در تعطیلات در طول هفته سایبری با افزایش ترافیک آنلاین و فروش در حال افزایش است. کایلا شوارتز، مدیر بینش مصرف کنندگان در Salesforce در بیانیه ای گفت: پس از انتظار در تمام سال برای بهترین معاملات فصل، خریداران در نهایت آماده خریدهای تعطیلات خود هستند و از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به سایت های مورد علاقه خود می روند.

امروز بعداً در مورد فروش جمعه سیاه به‌روزرسانی خواهیم کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است