
در هفته های اخیر آشکار شده است که هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که نحوه تعامل ما با نرم افزار را تغییر دهد و به ما این امکان را می دهد که به جای کلیک کردن یا ضربه زدن، آنچه را که قصد داریم توصیف کنیم. این تغییر می تواند تأثیر عمیقی بر نرم افزار سازمانی داشته باشد. در رویداد Salesforce World Tour NYC هفته گذشته، این چشم انداز به طور کامل به نمایش گذاشته شد.
در نظر بگیرید که در طول ۶۷ دقیقه سخنرانی اصلی، کمتر از پنج دقیقه طول کشید تا سارا فرانکلین مدیر ارشد اجرایی Salesforce تا موضوع ChatGPT را معرفی کند. شرکت سپس ۴۰ دقیقه بعدی و چندین سخنران را صرف صحبت در مورد هوش مصنوعی مولد و تأثیری که در کل پلتفرم خواهد داشت، کرد. سخنران پایانی در مورد Data Cloud، یک فناوری مجاور صحبت کرد. منصفانه است که بگوییم به غیر از چند دقیقه معرفی، این تنها چیزی بود که شرکت در مورد آن صحبت کرد.
این شامل بحث در مورد EinsteinGPT، ابزاری برای پرسیدن سوالات در مورد محتوای Salesforce، و SlackGPT، ابزاری برای پرسیدن سوالات Slack در مورد محتوای آن بود. علاوه بر این، این شرکت در مورد توانایی ایجاد صفحات فرود در پرواز، نوشتن ایمیلهای فروش (اگر این چیزی است که شما میخواهید) و نوشتن کد Apex (زبان برنامهنویسی Salesforce) برای اجرای برنامهای برخی اقدامات در یک گردش کار و موارد دیگر صحبت کرد.
وقتی به این واقعیت فکر می کنید که تا زمانی که OpenAI در پایان سال گذشته ChatGPT را منتشر کرد، هوش مصنوعی مولد واقعاً چیزی نبود که مردم درباره آن صحبت می کردند، و رویدادهایی مانند این ماه ها برنامه ریزی را می طلبید، شرکت احتمالاً اخیراً مجبور شده بود دنده خود را تغییر دهد تا تمرکز کند. ارائه آن به طور کامل در مورد این موضوع واحد است.
Salesforce در تمرکز جدید خود بر روی استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات و خدمات موجود خود تنها نیست. در طول چند ماه گذشته، شاهد بودیم که بسیاری از شرکتهای نرمافزار سازمانی برنامههایی را برای گنجاندن این فناوری در پشتههای خود اعلام کردهاند، حتی اگر به طور کلی اکثر این ابزارهای جدید هنوز در حال پیشرفت باشند.
همین هفته گذشته ما اعلامیه هایی از Zoho، Box و ServiceNow داشتیم، در حالی که سایر شرکت ها بیش از آن که به صورت جداگانه به آن اشاره کنیم، اعلامیه های مشابهی را در ماه های اخیر ارائه کرده اند.
یک سال پس از اینکه ما شاهد از کار افتادن ماشینهای هایپ کریپتو و متاورس بودیم، منصفانه است که بپرسیم آیا این شرکتها خیلی سریع حرکت میکنند و بدون در نظر گرفتن برخی از محدودیتهای فناوری، بهویژه مشکل توهم مستند آن، به دنبال چیز درخشان بعدی هستند. برای این پست، ما میخواهیم روی دیدگاه Salesforce از چیزها و نحوه امیدواری آن برای غلبه بر برخی از مشکلات شناختهشده در هنگام ترکیب هوش مصنوعی مولد در پلتفرم تمرکز کنیم.
۹۹ مشکل دارم، اما داده ها یکی نیستند
شاید بی انصافی باشد که هوش مصنوعی مولد را در رده سایر فناوری های تبلیغاتی قرار دهیم، زیرا تنها اکنون شاهد تأثیر مستقیم این رویکرد هستیم. خوان پرز، مدیر ارشد فناوری Salesforce که مسئول استراتژیهای فناوری این شرکت است، گفت: دههها تحقیق، توسعه و تغییرات تکنولوژیک طول کشید تا ما به این نقطه برسیم.