Roku تلویزیون ها و دستگاه های پخش جریانی را تا زمانی که کاربران با شرایط جدید موافقت نکنند غیرفعال می کند
کاربران Roku در سرتاسر کشور این هفته تلویزیونهای خود را روشن کردند تا یک سورپرایز ناخوشایند پیدا کنند: این شرکت از آنها خواسته است که برای دسترسی به دستگاه خود با شرایط جدید حل اختلاف موافقت کنند. تا زمانی که کاربر موافقت نکند، دستگاه ها غیرقابل استفاده هستند.
کاربران (حداقل این کاربر) یک روز قبل ایمیلی دریافت کردند که میگفت «ما تغییراتی در شرایط حل اختلاف خود ایجاد کردهایم، که توضیح میدهد چگونه میتوانید اختلافات را با Roku حل کنید. ما شما را تشویق می کنیم که شرایط به روز شده حل اختلاف را بخوانید. با ادامه استفاده از محصولات یا خدمات ما، با این شرایط به روز شده موافقت می کنید."
این شرایط، البته، شامل یک توافقنامه داوری اجباری است که کاربر را از شکایت یا شرکت در دعاوی علیه Roku منع می کند. این روزها به عنوان راهی برای محدود کردن مسئولیت متداول است و کاربران غالباً حق رجوع ندارند یا به هیچ وجه مراجعه نمی کنند. آنها فقط بعداً متوجه می شوند که شرکت کار زشتی انجام می دهد و عواقب آن ناچیز است. شرکت های فناوری عاشق این ترفند کثیف برای صرفه جویی میلیون ها نفر هستند!
اما آنچه در واقع در مطالعه این اصطلاحات جدید است، بخش کامل «حل و فصل اختلافات غیررسمی» است. این امر مستلزم آن است که هرکسی که شکایت حقوقی دارد ابتدا آنها را نزد وکلای Roku ببرد، آنها یک تماس «ملاقات و کنفرانس» انجام دهند و سپس «پیشنهاد منصفانه و مبتنی بر واقعیت ارائه دهند» که بدون شک سخاوتمندانه و متفکرانه خواهد بود. پس ، آنها یک داور پیش از داوری را اضافه کرده اند تا تهدیدات قانونی را از اجرایی شدن دور کند. این تغییر در واقع پاییز گذشته انجام شد اما اخیراً اعمال شد و اکنون پس از گذشت چند هفته، کاربران از این روش مطلع می شوند.
من سعی میکنم در صورت امکان از این موارد انصراف دهم، و پس از خواندن شرایط (البته، با «ادامه استفاده» از تلویزیونم که قبلاً موافقت کرده بودم) متوجه شدم که شما فقط میتوانید این کار را با ارسال یک اخطار کتبی به وکلای آنها انجام دهید - کاری که امروز کاملاً قصد انجام آن را داشتم. در واقع، از آنجایی که ظاهراً داوری قبلاً مورد نیاز بوده است، این فرصتی را فراهم میکند تا از چیزی که نمیدانستم قبلاً مشمول آن هستم انصراف دهم.
اما دیروز تلویزیون را روشن کردم و مجدداً اعلان را دیدم، مانند تعداد بیشماری دیگر (بعضی آن را چند روز پیش دیدند)، که به سرعت به انجمن ها رفتند تا شکایت کنند. من به طور تصادفی (دوباره... فکر می کنم) با زدن دکمه ستاره و سپس برگشت، موافقت کردم، که با این کار قصد داشتم به دنبال خروج باشم، اما هیچ کدام وجود نداشت. دسترسی به دستگاه بدون موافقت با شرایط جدید وجود نداشت.
جالب اینجاست که خود اصطلاحات مدت زیادی است که تغییر نکرده اند. هر زمان که به روز شدند
در اینجا این است که چگونه به نظر می رسد برای هر کسی که فقط سعی می کند قسمت جدید Shōgun را تماشا کند (تا اینجا عالی است):
این از کاربر انجمن AJCxZ0 است، امیدوارم که مشکلی نداشته باشید.
نه اینکه این خیلی غیر معمول است. از این گذشته، ما دائماً از برنامهها و بازیهایی استفاده میکنیم که قوانین و شرایط و مقررات جدید EULA را به ما ارائه میدهند. من احتمالاً ده ها را نادیده گرفته ام و در اینجا خود را در معرض خطرات ناگفته قرار داده ام. اما واقعاً چیزی نسبتاً نفرت انگیز در مورد غیرفعال کردن کامل دستگاه کاربر تا زمانی که آنها موافقت کنند وجود دارد و اساساً داشتن هر کاری که کاربر انجام می دهد به عنوان موافقت حساب می شود. بسیاری از تلفنها، برنامهها و سرویسها به شما امکان میدهند تا مدتی از آنها استفاده کنید یا تا زمانی که موافقت نکنید، شما را به نسخه فعلی محدود میکنند.
متاسفانه اینجا اینطور نیست در حال حاضر من به این توافق جدید متعهد هستم. من همچنان انصراف خواهم داد، و شما نیز باید - اما باید سریع حرکت کنید. شما فقط می توانید این کار را ظرف 30 روز پس از اجرایی شدن شرایط جدید برای شما انجام دهید. ممکن است این زمانی باشد که به شما اطلاع داده شده باشد، اما ممکن است در 20 مارس، یعنی 30 روز پس از اجرایی شدن اسمی (و بیصدا) در 20 فوریه باشد. پس یک قلم و کاغذ بردارید و اطلاعات زیر را یادداشت کنید:
نام فردی که انصراف می دهد
اطلاعات تماس (آدرس و شماره تلفن، احتمالا)
در صورت وجود، ایمیل برای ثبت حساب Roku استفاده می شود
مدل محصول، نرمافزار یا سرویس «مورد مشکل» - برای مثال، شماره مدل تلویزیون یا استیک پخش جریانی شما. ممکن است سیستم عامل Roku را نیز فهرست کند.
اگر رسید دارید، می توانید آن را وارد کنید، اما ظاهراً ضروری نیست
حتی اگر قبلاً این را داشته باشند. آن را در یک پاکت بچسبانید و به …
استفن کی، مشاور عمومی، Roku، Inc.
1701 Junction Court, Suite 100
سن خوزه، CA 95112
پیشاپیش ممنون استفان اگرچه در نگاهی به گذشته، من، و همچنین به معنای واقعی کلمه، تک تک کاربران خدمات شرکت شما، یک انصراف الکترونیکی ساده را به جای این ترفند ناصادقانه برای افزایش اصطکاک و پذیرش بیشتر اجباری این شرایط ترجیح میدادیم.
به تعویق نیندازید یا وقتی مردم از آنها به خاطر اینکه چگونه دستگاهها را گروگان نگه داشتهاند شکایت میکنند تا آنها را به شرایط حل اختلاف خصمانه مصرفکننده وادار کنند، نمیتوانید به سرگرمی بپیوندید. این فقط 35 نفر از ما هستیم که هنوز قلم، کاغذ و پاکت در دسترس داریم که از مزایای آن بهره مند می شویم.
به روز رسانی : اشتباه من، شرایط داوری قبلاً وجود داشت، اما شرایط غیررسمی حل اختلاف وجود نداشت. اما این دستگاهها در واقع تا زمانی که کاربران با شرایط موافقت نکردند، غیرقابل دسترسی بودند، که در سکوت دو هفته پیش اجرایی شد. من پست را در سراسر به روز کردم تا این موضوع را منعکس کند.
Roku از ارائه بیانیه ای در مورد پرونده خودداری کرد، اگرچه آنها اشاره کردند که داوری قبلاً در شرایط موجود است. من چند سوال بعدی پرسیده ام و در صورت شنیدن دوباره به روز رسانی خواهم کرد.
ارسال نظر