متن خبر

Roku با شرط‌بندی روی دستگاه‌های استریم برای افزایش رشد، انتظارات درآمدی را پشت سر می‌گذارد

Roku با شرط‌بندی روی دستگاه‌های استریم برای افزایش رشد، انتظارات درآمدی را پشت سر می‌گذارد

اخبارRoku با شرط‌بندی روی دستگاه‌های استریم برای افزایش رشد، انتظارات درآمدی را پشت سر می‌گذارد
شناسهٔ خبر: 267087 -




خبرکاو:

بیش از یک ماه پس از اینکه Roku اولین تلویزیون‌های خود را با نام تجاری Roku معرفی کرد که در بهار 2023 در ایالات متحده عرضه می‌شوند، شرکت سخت‌افزار امروز بعدازظهر درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد که نشان داد Roku انتظارات درآمد خود را شکست داده و مجموع درآمد خالص آن را 867.1 میلیون دلار گزارش کرد. برای Q4.

این شرکت قبلاً به سرمایه گذاران در مورد سه ماهه چهارم متزلزل هشدار داده بود و درآمد کل را حدود 800 میلیون دلار پیش بینی کرده بود که 7.5 درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می دهد. در سه ماهه سوم، Roku درآمد کل 761 میلیون دلار داشت. تحلیلگران کاهش 7 درصدی نسبت به سال گذشته را به 804.19 میلیون دلار پیش بینی کردند.

با این حال، دستورالعمل سه ماهه اول سال 2023 این شرکت همچنان نسبت به محیط کلان فعلی محتاط است. Roku درآمد خالص کل 700 میلیون دلار را پیش بینی می کند.

همچنین Roku اخیراً اعلام کرد که در سال 2022 از 70 میلیون حساب فعال در سراسر جهان عبور کرده است که نقطه عطف چشمگیری برای این شرکت است. در سه ماهه سوم 65.4 میلیون حساب فعال داشت. برای مقایسه، رقیب Tubi، سرویس پخش تلویزیونی رایگان با پشتیبانی از تبلیغات فاکس، دیروز فاش کرد که به 64 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است.

به علاوه، Roku نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش ساعت پخش جهانی داشته است که در مجموع ۸۷.۴ میلیارد ساعت پخش در سال ۲۰۲۲ و ۲۳.۹ میلیارد ساعت برای سه ماهه چهارم بوده است.

علیرغم رشد حساب‌ها، روکو همچنان شاهد افزایش زیان عملیاتی به 249.9 میلیون دلار بود که در مقایسه با زیان 147 میلیون دلاری در سه ماهه قبل. به دلیل چالش های اقتصادی، Roku در یک پرونده SEC در نوامبر نوشت که قصد دارد 200 شغل در ایالات متحده را بین سه ماهه چهارم 2022 و سه ماهه اول 2023 کاهش دهد.

این شرکت در نامه خود به سهامداران نوشت: "ما قصد داریم به بهبود نمایه هزینه های عملیاتی خود ادامه دهیم تا از طریق محیط چالش برانگیز کلان مدیریت کنیم و در عین حال از ابزارها و مشارکت های درآمدزایی و تعامل پلت فرم خود استفاده کنیم." "از طریق ترکیبی از کنترل هزینه های عملیاتی و رشد درآمد، ما متعهد به مسیری هستیم که EBITDA تعدیل شده مثبت را برای سال 2024 کامل ارائه می دهد. پلت فرم و رهبری صنعت ما را به خوبی برای رشد مجدد درآمد با بهبود بازار تبلیغات و تغییر به سمت تلویزیون قرار می دهد. پخش ادامه دارد.»

این شرکت اضافه کرد که سیستم عامل Roku (OS) که به تلویزیون‌های آینده با نام تجاری Roku نیرو می‌دهد، به 38 درصد از واحدهای فروخته شده در سه ماهه چهارم 2022 ایالات متحده، به ازای هر NPD، افزایش یافته است. این بدان معناست که Roku OS همچنان در میان پرفروش‌ترین سیستم‌عامل‌های تلویزیون هوشمند در ایالات متحده قرار دارد. تلویزیون‌های جدید با برند Roku که ماه گذشته معرفی شدند، حرکت مهم دیگری برای این شرکت بود.

Roku اخیراً چند معامله با شرکت های بزرگ بسته است تا تجارت پخش خود را تقویت کند. به عنوان مثال، این شرکت با برادران وارنر دیسکاوری قرارداد بسته و 2000 ساعت فیلم و برنامه تلویزیونی از جمله "Westworld"، "The Bachelor"، "Cake Boss" و "Say Yes to the Dress" از HBO دریافت کرد.

اوایل این هفته، این شرکت یک قرارداد برنامه‌نویسی انحصاری با Pocket.watch، یک استودیوی سرگرمی برای کودکان و خانواده، منعقد کرد تا محتوای کودکان بیشتری را به کانال Roku برساند.

همچنین، Roku در اوایل این ماه با DoorDash همکاری کرد تا به مشتریان یک اشتراک شش ماهه رایگان در DashPass بدهد و تبلیغات تعاملی قابل خرید را برای مشاغل DoorDash در دستگاه‌های Roku راه‌اندازی کرد.

خبرکاو

منبع

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است