Roblox 30 نفر از تیم جذب استعداد را کاهش می دهد زیرا استخدام کند می شود
Roblox، پلتفرم بازی متمرکز بر جامعه که در بین بچهها محبوبیت دارد، تعداد قابل توجهی از تیم جذب استعداد خود را کنار گذاشته است، که نشاندهنده تغییر تمرکز شرکت از توسعه به خط نهایی است.
در بیانیه ای به TechCrunch، Roblox تایید کرد که حدود ۳۰ کارمند در سازمان جذب استعداد خود در روز دوشنبه از کار آزاد شدند. هیچ تیم دیگری تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
یکی از سخنگویان Roblox گفت: "اهداف رشد تهاجمی که Roblox در چند سال گذشته علیه آنها عمل می کرد، مستلزم سرمایه گذاری سنگین تری در سازمان TA ما بود."
"با تعهد ما به افزایش غرامت نقدی خود مطابق با رشد رزروهایمان تا پایان سه ماهه اول ۲۰۲۴، اکنون به یک سازمان کوچکتر استعدادیابی نیاز داریم تا نیازهای استخدامی تعدیل شده خود را برآورده کند. این اقدام نتیجه کاهش اهداف استخدامی ما برای همسویی بهتر با اهداف رشد ما است.
اشاراتی وجود داشت مبنی بر اینکه کاهش سرعت استخدام به عنوان بخشی از تلاش مستمر آن برای کاهش هزینهها مطرح است. به عنوان مدیر ارشد مالی Roblox، مایکل گاتری در تماس اخیر شرکت با درآمد سه ماهه دوم به اشتراک گذاشت:
ما در ۱۲ ماه آینده شاهد اهرمی در برابر تقریباً تمام حوزه های هزینه خواهیم بود. ما فکر میکنیم که کمی اهرم در بهای تمام شده کالاهای فروخته شده مشاهده خواهیم کرد، زیرا سرعت استخدام را کاهش دادهایم، اهرمی در برابر هزینههای غرامتمان، زیرا زیرساخت، اعتماد و ایمنی، ما در آنجا کمی سرعت را کاهش دادیم. ما قبلاً شکاف را به طور معنیداری در هر دوی این دو کم کردهایم.
این شرکت در چند سال اخیر دورهای از رشد رو به رشد را پشت سر گذاشته است و کاربران فعال روزانه خود را از سه ماهه اول ۲۰۲۰ تقریباً سه برابر کرده و در اوایل امسال به ۶۶ میلیون نفر رسانده است. همانطور که کسب و کار خود را بالن، هزینه بیشتری برای جبران توسعه دهندگان. هزینه های مبادله توسعه دهندگان، که شامل مبلغی است که Roblox به سازندگانی که ارزهای درون بازی را نقد می کنند، می پردازد، در شش ماه اول منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۴۸ میلیون دلار رسید، در مقایسه با ۲۹۰ میلیون دلار در سال قبل.
علیرغم رشد تعداد کاربران و ساعات صرف شده در این پلتفرم، کاربران بیشتر خرج نمی کنند. میانگین رزرو به ازای هر DAU از سه ماهه دوم ۱۱.۹۲ دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است. Roblox همچنان سودآور است و زیان خالص ۲۸۲.۸ میلیون دلاری را در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ ثبت کرده است که از ۱۷۶.۴ میلیون دلار در سال قبل افزایش یافته است.
عملیات Roblox در چین، سرمایه گذاری مشترکی که با Tencent در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد، به نظر می رسد تحت تأثیر این دور اخراج ها قرار نگیرد.
ارسال نظر