متن خبر

RBI بانک کوتاک را از پذیرش دیجیتالی مشتریان، کارت‌های اعتباری جدید منع می‌کند

RBI بانک کوتاک را از پذیرش دیجیتالی مشتریان، کارت‌های اعتباری جدید منع می‌کند

شناسهٔ خبر: 466638 -




بانک مرکزی هند روز چهارشنبه به بانک کوتاک ماهیندرا دستور داد تا فوراً ورود مشتریان جدید از طریق کانال‌های بانکداری آنلاین و موبایلی خود را متوقف کند و صدور کارت‌های اعتباری جدید را متوقف کند و دلیل آن نقص‌های جدی در سیستم‌های فناوری اطلاعات بانک و شیوه‌های مدیریت ریسک است.

بانک کوتاک ماهیندرا چهارمین بانک با ارزش هند است. همچنین یکی از شرکای کلیدی بسیاری از استارت آپ های فین تک - از جمله KredX و Rupeek - در کشور است. وام دهنده، همچنین سرمایه‌گذار در بسیاری از استارت‌آپ‌ها، علاوه بر این، با بسیاری از شرکت‌های فین‌تک برای اعطای اعتبار به SMEها و MSMEها و همچنین صدور کارت‌های اعتباری با برند مشترک همکاری می‌کند.

این وام دهنده Kotak811 را اداره می کند، یک پیشنهاد دیجیتال، که به عنوان قوی ترین ابزار جذب مشتری در سال های اخیر ظاهر شده است. Kotak811، که اجازه می دهد مشتریان را به صورت دیجیتالی و در عرض "سه دقیقه" بدون کاغذ بازی متصل کنند، به نزدیک به 20 میلیون مشتری خدمات ارائه می دهد.

بانک مرکزی هند (RBI) اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های مهم ناشی از بررسی‌های فناوری اطلاعات این بانک در سال‌های 2022 و 2023، محدودیت‌هایی را بر بانک کوتاک ماهیندرا اعمال می‌کند. به عنوان مدیریت موجودی IT، مدیریت وصله و تغییر، مدیریت دسترسی کاربر، مدیریت ریسک فروشنده، امنیت داده ها و برنامه ریزی تداوم کسب و کار، گفت.

بانک مرکزی گفت، علیرغم اینکه بانک کوتاک ماهیندرا طی دو سال گذشته تحت نظارت دقیق و درگیر شدن در بحث های سطح بالا با RBI بوده است، نتوانست به اندازه کافی به این مسائل رسیدگی کند و اقدامات اصلاحی رضایت بخشی را اجرا کند. RBI گفت : سیستم بانکی اصلی و کانال های دیجیتال بانک دچار قطعی های مکرر و قابل توجهی شده است که آخرین اختلال در 15 آوریل 2024 رخ داده است که باعث ناراحتی شدید مشتریان شده است.

RBI اظهار داشت که رشد سریع تراکنش های دیجیتال در بانک، از جمله تراکنش های کارت اعتباری، فشار بیشتری را بر سیستم های فناوری اطلاعات ضعیف وام دهنده وارد کرده است. بانک مرکزی هشدار داد که بدون زیرساخت قوی فناوری اطلاعات و چارچوب مدیریت ریسک، قطعی های طولانی مدت می تواند به طور جدی بر توانایی بانک در ارائه خدمات کارآمد به مشتریان تأثیر بگذارد و به طور بالقوه به اکوسیستم بانکداری دیجیتال و پرداخت گسترده تر آسیب برساند.

به گفته RBI، محدودیت‌های اعمال‌شده برای بانک کوتاک ماهیندرا پس از تکمیل یک حسابرسی خارجی جامع، که توسط بانک با تأیید قبلی RBI انجام شده است، و اصلاح رضایت‌بخش تمام کاستی‌های شناسایی‌شده، بازنگری خواهد شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است