Rasa، یک پلتفرم برنامه نویس متمرکز بر سازمان برای GenAI مکالمه ای، 30 میلیون دلار جمع آوری می کند
تعامل با یک ربات به عنوان یک مشتری جالب نیست، وقتی که به وضوح رباتی است که شما با آن درگیر هستید.
راسا استارتآپی است که ادعا میکند زیرساختی را ایجاد کرده است تا به توسعهدهندگان شرکتهای بزرگ توانایی ایجاد دستیارهای هوش مصنوعی محاورهای «قوی» را بدهد تا این تعاملات برای کاربران شخصیتر و معنادارتر شود. می گوید که این کار را با ارائه زیرساخت CALM (هوش مصنوعی مکالمه با مدل های زبان) و یک رابط کاربری با کد پایین انجام می دهد.
فناوری آن به آن کمک کرده است تا مشتریان بزرگی را جذب کند، عمدتاً در حوزه خدمات مالی و فضای مخابراتی. این مشتریان شامل دو بانک از سه بانک برتر جهان، دو بانک از بزرگترین بانکهای ایالات متحده، امریکن اکسپرس و دویچه تلکام و سایرین هستند.
Rasa که در سال 2016 تأسیس شد، به عنوان یک پلت فرم منبع باز برای توسعه دهندگان شروع به ساخت ربات های چت، برنامه های صوتی و سایر خدماتی کرد که از هوش مصنوعی مکالمه برای تعامل استفاده می کنند. طبق ادعای این شرکت، از آن زمان، Rasa بیش از 50 میلیون بار توسط توسعه دهندگان دانلود شده است.
چند سال پیش، این استارتآپ فرصتی را برای کمک به شرکتها تشخیص داد تا تعامل بهتری با مشتریان خود داشته باشند. ملیسا گوردون، مدیر عامل اوراکل آلوم، برای کمک به هدایت این استراتژی جدید به خدمت گرفته شد. گوردون، که سالها در یک ورزش زنانه نبود، ورزشکار پرش با چوب بود و از عنوان IX برای رقابت در تیم مردان استفاده کرد، بيان کرد که دوست دارد «وضعیت موجود را به چالش بکشد».
آلن نیکول، یکی از بنیانگذاران و CTO، گفت: "ما همیشه از ابتدا در مورد به چالش کشیدن برخی از ایده های جا افتاده در مورد نحوه ساخت ربات های گفتگو بسیار پر سر و صدا بوده ایم."
به نظر می رسد این حرکت برای راسا نتیجه داده است، که می گوید درآمد سالانه سالانه خود (ARR) را در سال 2023 نسبت به سال قبل «تقریباً دو برابر کرده است». این کشش به آن کمک کرد تا 30 میلیون دلار بودجه سری C به رهبری StepStone Group و PayPal Ventures، با مشارکت حامیان فعلی Andreessen Horowitz (a16z)، Accel و Basis Set Ventures دریافت کند. این شرکت از افشای ارزشگذاری خودداری کرد و بيان کرد که این مبلغ از افزایش ۲۶ میلیون دلاری سری B افزایش یافته است.
شکی نیست که این فضا فضایی گرم - و به طور فزاینده ای شلوغ - است. روز سهشنبه، TechCrunch در مورد Sierra گزارش داد، یک استارتآپ هوش مصنوعی مکالمهای که توسط مدیر عامل سابق Salesforce برت تیلور و کارمند سابق Google Clay Bavor تأسیس شده است و ادعا میکند که نرمافزار آن واقعاً میتواند از طرف مشتری اقداماتی انجام دهد.
نیکول بيان کرد رسا از این جهت متفاوت است که همه چیز به ماموران مربوط نمی شود.
وجه مشترک این دو شرکت این است که هر دو ادعا می کنند به مسائلی مانند توهم می پردازند، جایی که یک مدل زبان بزرگ گاهی اوقات در حالی که فاقد اطلاعات لازم برای پاسخ دقیق است، پاسخ می دهد.
راسا ادعا میکند که از این جهت منحصر به فرد است که به کسبوکارها اجازه میدهد «از قدرت کامل LLM برای درک زبان به روشی واقعاً ظریف استفاده کنند، بدون اینکه خود را در برابر این نوع خطرات باز کنند.» به عبارت دیگر، او میگوید از LLM برای درک کاربران استفاده میکند، نه برای حدس زدن منطق کسبوکار یا هدایت یک مکالمه به طوری که شرکتها بتوانند کنترل خود را بر روند گفتگوها و چیزهایی که رباتهایشان میگویند حفظ کنند.
ادعایی جسورانه است.
بیشتر بخوانید
اما در نتیجه، گوردون او میگوید ، رباتهایی که زیرساختهای راسا به توسعه آنها کمک میکند، شبیه رباتهای برند نیستند.
نیکول گفت: «یک مورد استفاده کلاسیک یک دستیار برجسته مشتری است، و معمولاً، این تیمها وقتی به Rasa میآیند، معمولاً اولین خودروی آنها نیست. «آنها روی سکوی دیگری بوده اند یا سعی کرده اند همه چیز را در خانه بسازند. و سپس در نقطهای، آنها تمام شدهاند، و سپس به دنبال چیزی هستند که مقیاسپذیرتر باشد.»
رباتها موارد استفاده خارجی از چک کردن موجودی حساب تا انتقال پول دارند. گوردون خاطرنشان میکند که در مورد Deutsche Telekom، برای مثال، رباتها میتوانند در تنظیم مجدد روتر در خانه کسی که مشکل اینترنت دارند، کمک کنند. قابل ذکر است، این سرمایه گذاری اولین سرمایه گذاری PayPal Ventures در هوش مصنوعی است. در بیانیه ای مکتوب، شریک Alan Du گفت: «در PayPal ما دیدیم که چگونه فناوری Rasa تعامل مشتری و عملکرد تجاری را از طریق راه حل های نگهبانی خود بهبود می بخشد، و ما اولین سرمایه گذاری هوش مصنوعی خود را در Rasa انجام می دهیم زیرا معتقدیم این بهترین پلت فرم برای شرکت ها است. برای توسعه هوش مصنوعی محاوره ای قوی."
ارسال نظر