QED و Partech از پلتفرم ارکستراسیون پرداخت آفریقای جنوبی Revio با بذر ۵.۲ میلیون دلاری حمایت کردند
چشم انداز پرداخت در آفریقا هنوز تکه تکه است و چندین اپراتور پرداخت گزینه های مختلف پرداخت را به مشتریان و همچنین مشاغل ارائه می دهند. با توجه به این چندپارگی، عدم موفقیت پرداخت به دلیل عواملی مانند کارت های نامعتبر، حساب های غیرفعال و نرخ بالای اختلاف اجتناب ناپذیر است.
یکی از معدود استارتآپهایی که روی سازماندهی پرداخت کار میکند تا به این چندپارگی رسیدگی کند، Revio از آفریقای جنوبی است. Ruaan Botha، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، به TechCrunch بیان کرد که او فینتک را پس از آگاهی از زمان و تلاش دستی که کسبوکارها صرف جمعآوری پرداختها از طریق ارائهدهندگان مختلف و درگیر کردن مشتریان برای پرداختهای معوق و ناموفق میکنند، آغاز کرد.
بوتا توضیح داد: «پرداختهای دیجیتال به سرعت در سراسر آفریقا در حال رشد هستند، پیشبینی میشود که در سال ۲۰۲۳ به ۱۴۶ میلیارد دلار برسد، قبل از اینکه تقریباً ۵۰۰ میلیارد دلار در تراکنشهای پول موبایلی در نظر گرفته شود. با این حال، چالشها و فرصتهای منحصربهفردی در بازار در نحوه پرداخت و جمعآوری در این قاره وجود دارد. بارزترین آن تکه تکه شدن شدید اکوسیستم پرداخت است، با بیش از ۲۸۰ ارائه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز، ۴۲ ارز و فرهنگ های منحصر به فرد پرداخت مصرف کننده موجود.
این استارتآپ دو ساله به شرکتها کمک میکند تا چرخه عمر سفارش به نقد خود را سادهسازی کنند و در عین حال مشکلاتی را که با استفاده از گزینههای پرداخت مختلف از طریق APIهای خود ایجاد میکنند، مدیریت کنند. در جدیدترین توسعه، این استارتآپ ۵.۲ میلیون دلار سرمایه اولیه جمعآوری کرده است تا تلاشهای خود را برای مقابله با این پرداختهای ناموفق که سالانه میلیاردها دلار برای کسبوکارهای دیجیتال هزینه دارد، تقویت کند.
این دومین دور از بودجه ای است که Revio در ۱۲ ماه گذشته دریافت کرده است. در ماه نوامبر، ۱.۱ میلیون دلار سرمایه اولیه را از سرمایه گذاران، از جمله Speedinvest، Ralicap و Everywhere VC تامین کرد. این سرمایهگذاران چکهای بعدی را در دور بذری به رهبری QED نوشتند، که توسط پان آفریقایی VC Partech در مرحله رشد ملحق شد.
به گفته نیکول دان، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل، مشارکت QED و Partech، که معمولاً به دلیل سرمایه گذاری در مرحله رشد خود شناخته می شوند، در مرحله اولیه Revio، گواهی بر ارتباط محصول آن است (پارتک آفریقا در سری سرمایه گذاری می کند. معاملات A و B، و این اولین تحلیل اولیه QED در یک استارت آپ آفریقایی پس از سری C قبل از Moniepoint و سری A Remedial Health است.
او در تماسی که با TechCrunch داشت، اظهار داشت: «من فکر میکنم این یک سیگنال عالی برای اکوسیستم است، نه تنها برای ما، بلکه امیدوارم برای بقیه اکوسیستم. این امر همچنین باید برخی از آن سرمایهگذارانی را که متعهد به سرمایهگذاری در آفریقا بودند و قبل از رکود شروع به استقرار کرده بودند تشویق کند تا از نمونهای که QED با ورود زودهنگام به مرحله اولیه تعیین کرد، پیروی کنند، حتی در این بازار فعلی، بهویژه در زمینه آفریقا.
ارکستراسیون هزینه، ریسک و پیچیدگی پرداخت ها را کاهش می دهد
هنگامی که یک کسب و کار در کشورهای مختلف فعالیت می کند و روش های پرداخت مختلف را می پذیرد، استفاده از پلت فرم های هماهنگی پرداخت به طور فزاینده ای حیاتی می شود. همانطور که Primer، Spreedly، و Zooz از طریق APIهای خود این کار سنگین را در ایالات متحده و اروپا انجام می دهند، Revio و شرکت های تازه کار مشابه، از جمله MoneyHash مستقر در مصر، همین کار را برای آفریقا انجام می دهند.
دان در این تماس اظهار داشت که Revio یک چرخه حیات سفارش به نقد یا زنجیره ارزش پرداخت پایان به انتها ایجاد کرده است که بازرگانان می توانند از آن برای جمع آوری درآمد از مشتریان خود استفاده کنند. این بازرگانان از طریق API خود به بیش از ۷۰ روش پرداخت و ارائهدهنده خدمات متصل میشوند و به آنها دسترسی به مسیریابی تراکنش، خطای خودکار و تکرار مجدد، و گردشهای کاری تعامل با مشتری در زمان واقعی برای افزایش نرخ موفقیت پرداخت را میدهند.
علاوه بر این، Revio اخیراً یک مورد استفاده از بازیابی درآمد را بر اساس این درک که شکست پرداخت در آفریقا همیشه به دلیل مشکلات فنی نیست، رونمایی کرد. همچنین ممکن است نتیجه کمبود بودجه یا مجوز رها شده باشد. برای این منظور، این پلتفرم از طریق کانالهایی مانند ایمیل، پیامک، واتساپ و اعلانهای فشاری، اقدام بهدرنگ انجام میدهد تا مشتریان را دوباره در فرآیند پرداخت مشارکت دهد و روش پرداخت راحتتری (نقدی یا طرحهای پرداخت انعطافپذیر) را برای آنها فراهم کند. "این واقعاً در اطراف پل زدن نیاز بازرگانان به ارتباط با واقعیت های مصرف کننده در زمین است. دان او میگوید و این در زمینه بازار گستردهتر کاملاً متمایز شده است.
واقعیت دیگر این است که پلتفرمهای هماهنگی پرداخت به پوشش گستردهای نیاز دارند تا به مشاغلی که در بازارهای مختلف تراکنش دارند خدمات دهند تا ارزش کافی برای آنها به دست آورند. فینتک مستقر در کیپ تاون او میگوید که در این زمینه پیشرفتهایی داشته است و دامنه خود را به بیش از ۲۵ بازار آفریقایی گسترش داده است.
اگرچه Revio تقریباً ۵۰ مشتری دارد، کمتر از نیمی از آنها - مشتریان شرکتی و متوسط بازار - عمدتاً مسئول این رشد در پوشش هستند. سال گذشته، Revio مشتریان خود را بهعنوان شرکتهایی در مقیاس بزرگ برای شرکتهای متوسط و شرکتهای بزرگ در حال رشد سریع توصیف کرد که درگیر کسبوکارهای درآمدی مکرر و حجم معاملات بالا هستند. با این حال، به دلیل آموختههای سال گذشته، Revio بیشتر بر شرکتهای بزرگ مقیاس با الزامات پرداخت پیچیده تمرکز میکند.
ما به طور فعال به دنبال حجم بالایی از مشتریان نیستیم. ما به دنبال مشتریان بسیار با ارزشی هستیم که نیازهای پرداخت بسیار پیچیده ای دارند. مدیر عامل شرکت گفت: ما چیزهایی مانند راهاندازی محصول تحت هدایت را خاموش کردهایم تا بتوانیم بر فروش سازمانی بسازیم و بر آن تسلط داشته باشیم. این شرکتها معمولاً در چندین بازار هستند، اما دفتر مرکزی آنها در آفریقا یا کسبوکارهای درآمدی مکرر است که تا حدودی از آنها استفاده نمیشود و ریسکها و پیچیدگیهای منحصربهفردی در مورد جمعآوری توکنهای پرداخت و مقابله با نرخهای شکست بالا دارند. آنها کسانی هستند که از خدمات Revio بهره می برند."
این مشتریان شامل چهار تا از بزرگترین شرکت های بیمه آفریقا و دو تا از بزرگترین شرکت های مخابراتی قاره هستند (Old Mutual، MTN's aYo، Innovation Group و Standard Bank نمونه هایی هستند).
به گفته دان، Revio که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰۰ درصدی درآمد خود بوده است، همچنین قصد دارد خرده فروشان جهانی را که در مرحله توسعه بعدی به بازار آفریقا خدمات رسانی می کنند، هدف قرار دهد. او بیان کرد که این استارتاپ تعاملات خود را با تعدادی از این بازرگانان آغاز کرده است تا درک بهتری داشته باشد تا به آنها خدمات موثری ارائه دهد، عمدتاً به دلیل ایجاد قابلیت هایی در حول حل و فصل مصالحه فرامرزی. سرمایه تازه تزریق شده، قابلیت های فناورانه شرکت را در این زمینه توسعه می دهد و با استخدام استعدادهای درون و برون قاره، تیم خود را گسترش می دهد.
ما اعتقاد قوی داریم که پرداخت ها در آفریقا به طور کامل حل نشده است. ریویو در حال ساخت پلتفرمی است که میتواند تجارت الکترونیک و فعالیت پرداخت دیجیتال را در این قاره باز کند و به بازرگانان جهانی و محلی کمک کند تا به بخشهای مشتریان جدید دست یابند.» ما هیجانزده هستیم که از تیم استثنایی حمایت کنیم که ثابت کردهاند میتوانند حتی در شرایط سخت بازار کار کنند و به شدت بومیشوند تا مشتریان سازمانی را به دست آورند.»
ارسال نظر