PostEx پاکستان وارد بازارهای جدیدی می شود که از عربستان سعودی شروع می شود

TechCrunch به طور انحصاری آموخته است که استارتاپ پاکستانی PostEx که خدمات مالی و لجستیکی را به بازرگانان آنلاین ارائه می دهد، قرار است امسال وارد بازارهای جدیدی شود که از عربستان سعودی شروع می شود.
محمد عمر خان، بنیانگذار و مدیر عامل PostEx در مصاحبه ای گفت: «ما قصد داریم وارد بازارهای دیگر شویم تا واقعاً آنها را مختل کنیم زیرا شکاف را می بینیم.
تجارت الکترونیک در پاکستان، که در حال حاضر حدود 1.5 درصد از کل بازار خرده فروشی آن را تشکیل می دهد، در 12 ماه گذشته 50 درصد رشد داشته است. PostEx احتمالاً به این رشد کمک می کند.
تجار آنلاین در پاکستان حفظ تجارت خود و دستیابی به رشد را چالش برانگیز می دانند، زیرا 95 درصد تراکنش ها با پرداخت نقدی هنگام تحویل پرداخت می شود. شرکت های پیک در کشور آسیای جنوبی 10 تا 15 روز برای تسویه این تراکنش ها از زمان ارسال تا تحویل زمان نیاز دارند. همه اینها منجر به مشکلات سرمایه در گردش برای تجار آنلاین می شود.
در سال 2020، خان PostEx را برای حل این مشکلات با دادن پیش پرداخت به بازرگانان در قبال سفارشهای نقدی هنگام تحویل، و یک سرویس لجستیکی پیوست، تأسیس کرد. این استارتاپ پس از تنظیم شدن به عنوان یک موسسه مالی غیربانکی در پاکستان، یک پیشنهاد سرمایه رشد برای تجار آنلاین نیز راه اندازی کرد. با این حال، برای کاهش ریسک، استارتاپ حمایت مالی خالصی از بازرگانان ارائه نمیکند و تنها در صورتی به آنها اعتبار میدهد که از خدمات لجستیکی خود استفاده کنند.
خان به TechCrunch بيان کرد که این مدل به PostEx کمک کرده است تا وامهای غیرجاری خود را از زمان آغاز به کار زیر 0.03 درصد نگه دارد.

او گفت: «زیرا ما جریان وجوه را کنترل میکنیم، به این معنی که اگر اعتبار میدهیم، تحویل را خودمان انجام میدهیم و سپس مستقیماً وجه نقد را از مصرفکننده دریافت میکنیم».
این بنیانگذار اضافه کرد که از 15000 پایگاه فعال تجاری آن، بیش از 80 درصد از بازرگانان صرفاً برای پرداخت های اولیه با لجستیک ثبت نام کرده اند، در حالی که 20 درصد باقی مانده فقط از خدمات لجستیکی آن استفاده می کنند.
در ابتدا، PostEx خدمات مالی را از سهام خود شروع کرد، زیرا کنترل سرمایه پاکستان باعث میشود که تامین بدهی قابل توجه از وام دهندگان سنتی دشوار باشد. با این حال، با افزایش مقیاس و به دست آوردن تعداد ثابتی از بازرگانان و سابقه بازپرداخت اعتبار، استارتآپ شروع به همکاری با بانکهای معمولی کرد تا مستقیماً از ترازنامه به بازرگانان وام بدهد.
PostEx با خرید رقیب Call Courier در آگوست 2022، ردپای لجستیک خود را در پاکستان گسترش داد. این خرید به استارتاپ کمک کرد بازار خود را از سه بازار کلیدی به بیش از 650 شهر در یک حرکت توسعه دهد. همچنین این امکان را فراهم کرد تا کسب و کارهای کوچکتر و مشتریان سازمانی - در کنار تجار بزرگ - به یک سرویس سراسری برای شرکت های تجارت الکترونیک در هر اندازه تبدیل شود.
خان بيان کرد که بیش از یک سال پس از خرید Call Courier، PostEx در نوامبر سال گذشته سودآور شد. همچنین اخیراً با 4 میلیون تراکنش ماهانه از نرخ درآمد سالانه 21 میلیون دلاری عبور کرد و پروژهها تا پایان سال جاری از 25 میلیون دلار نیز فراتر خواهند رفت.
او گفت: "هیچ هزینه ای برای اکتساب وجود ندارد، به جز اینکه فقط هزینه بدهی یا هزینه سرمایه وجود دارد." " پس ، ما بر حاشیه های سالم تر برای سودآوری تمرکز می کنیم... ما در حال رشد 10 تا 15 درصدی ماه به ماه هستیم."
ورود به بازارهای جدید با 7.3 میلیون دلار بودجه جدید
این استارتآپ در حال حاضر ۷.۳ میلیون دلار در دور سرمایهگذاری تمام سهام به رهبری Conjunction Capital که مقر آن در دبی است، جمعآوری کرده است تا توسعه بازار خود را ترسیم کند، که قصد دارد به مرور زمان از عربستان سعودی فراتر رفته و تا امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) گسترش یابد.
در سه ماه آینده، PostEx قصد دارد وارد عربستان سعودی شود. این استارت آپ همچنین به دنبال جذب یک دور دیگر 15 میلیون دلاری برای دو برابر شدن در بازار جدید است. خان تاکید کرد که مذاکرات برای دور جدید با سرمایه گذاران ادامه دارد.
PostEx همچنین در حال آزمایش پلت فرم خود در امارات متحده عربی است و در حال حاضر دارای مجوز برای تامین مالی است. این شرکت قصد دارد پس از شکست موفقیتآمیز بازار عربستان سعودی در آنجا راه اندازی شود.
برای عربستان سعودی، خان به TechCrunch بيان کرد که PostEx برای مجوز مالی با تنظیم کننده محلی، بانک مرکزی عربستان سعودی درخواست خواهد کرد. در همین حال، با همکاری با شرکای تامین مالی داخلی، با تعداد انگشت شماری از تجار کوچک و متوسط آنلاین و یک یا دو بازیگر بزرگ، آزمایشی را در کشور آغاز کرده است.
در همان زمان، PostEx قصد دارد حضور خود را در پاکستان گسترش دهد و تعداد کارکنان خود را از 6500 نفر در 600 شهر به 9000 نفر تا پایان سال افزایش دهد.
ما رشد را در برخی شهرها بیشتر از شهرهای دیگر پیش بینی می کنیم. پس ما در این شهرها بیشتر سرمایه گذاری می کنیم.
این استارتآپ همچنین در حال آزمایش یک سرویس پرداخت دیجیتال برای بازرگانان آنلاین در پاکستان است که به آنها امکان میدهد پرداختها را در خانه یا صفحه پرداخت دیجیتالی کنند. در حال حاضر یک سیستم مدیریت هزینه را به بازرگانان ارائه می دهد تا به آنها در مدیریت حقوق، پرداخت های تامین کننده و فروشنده و هزینه ها از طریق یک پورتال کمک کند.
دور اخیر PostEx همچنین شاهد مشارکت Dash Ventures و Sanabil500 و همچنین سرمایه گذاران فعلی آن VSQ، FJ Labs و Zayn VC بود. قبل از این دور، این استارتاپ 8.6 میلیون دلار جذب کرد.
ارسال نظر