Plug In South LA به ایجاد استارتآپهای متنوع در منطقهای که بهطور سنتی فاقد خدمات است کمک میکند
درک اسمیت، بنیانگذار Plug In South LA، در جنوب لس آنجلس بزرگ شد و ناامیدی ناشی از عدم توسعه اقتصادی را از نزدیک دید. به همین دلیل او تصمیم گرفت در سال 2015، پس از گذراندن اولین بخش از زندگی حرفه ای خود در نیویورک، به خانه بازگردد تا یک انکوباتور استارت آپی در محله قدیمی خود راه اندازی کند.
او میخواست به کارآفرینان مشتاق کمک کند تا طنابهای رشد یک استارتآپ را بیاموزند، و امیدوار بود که در این فرآیند، ساخت این کسبوکارها بتواند به ایجاد مشاغل با درآمد بالاتر در منطقه کمک کند.
اسمیت قبلاً میدانست که بنیانگذاران گروههایی که از لحاظ تاریخی کمتر نمایندگی شدهاند با چالش بزرگتری در هنگام دریافت بودجه مواجه هستند. بودجه برای بنیانگذاران سیاهپوست برای سومین سال متوالی به پایینترین حد تاریخی در سال 2023 کاهش یافت - و برای شروع بسیار ناچیز بود. بنیانگذاران سیاه پوست در سال گذشته تنها 0.48 درصد از کل پول سرمایه گذاری را به خود اختصاص دادند، یعنی تنها 661 میلیون دلار از 136 میلیارد دلار تخصیص داده شده، به ازای هر داده Crunchbase.
این یک سد راه سازمانی اساسی است. و به همین دلیل است که هدف نهایی اسمیت برای Plug In South LA این است که راه را برای کارآفرینان سیاه پوست و قهوه ای که به دنبال ایجاد استارتاپ های فناوری هستند و به کمک و راهنمایی نیاز دارند، هموار کند. این می تواند به آنها کمک کند نه تنها به کسب و کارهای موفقی تبدیل شوند، بلکه به افرادی که به ایجاد ثروت و ایجاد شغل در مناطقی که اغلب توسط اکوسیستم های استارتاپی پشت سر گذاشته می شوند، کمک می کنند.
اسمیت به TechCrunch گفت: «ما واقعاً میخواهیم از بنیانگذاران و کارآفرینانی که میتوانند کسبوکارهایی ایجاد کنند که میتوانند مقیاس وسیعی داشته باشند، حمایت کنیم.
مانند بسیاری از انکوباتورهای استارت آپی، افرادی که از طریق Plug In وارد می شوند در یک برنامه 12 هفته ای شرکت می کنند که شامل حدود 5 ساعت در هفته خارج از مشاغل روزانه آنها می شود که شرکتشان را اداره می کنند. این برنامهنویسی شامل کارگاههای هفتگی همراه با گروههای خاص صنعت و توصیههایی از افراد در جامعه فناوری است که با هر گروهی در مورد مواردی مانند نقدهای بازی، اهمیت داستانگویی، برنامهریزی مالی و غیره کار میکنند. این برنامه با یک روز نمایشی برای سرمایه گذاران به پایان می رسد.
اسمیت گروهی از استعدادهای کم استفاده را در مناطقی مانند لسآنجلس جنوبی میبیند. او امیدوار است که با کمک به رشد این شرکتها، همزمان با گسترش و موفقیت، دیدگاه گستردهتری را برای بازپرداخت با ایجاد شغل و حمایت از استعدادها در جوامع محروم یا نادیده گرفته به اشتراک بگذارد. برای او، فلسفه پشت شرکتش به توسعه اقتصادی و ایجاد شبکه ای از کارآفرینان، به جای تکیه بر نیروهای خارجی برای کمک کردن، خلاصه می شود.
«سیاستمداران نمی خواهند کار را انجام دهند. شرکت های [فناوری بزرگ] نمی خواهند این کار را انجام دهند. کارآفرینان باید این کار را انجام دهند. و به همین دلیل است که ما باید کارآفرینانی را پیدا کنیم که با این چشمانداز وسیعتر همسو باشند.»
وان بلیک، یکی از شرکای Blue Bear Ventures، او میگوید که اسمیت را درست پس از راهاندازی Plug In South LA ملاقات کرد و از او خواسته شد در یکی از روزهای آزمایشی اولیه در یک پانل شرکت کند. بلیک به TechCrunch گفت: «وقتی متوجه شدم درک در حال انجام چه کاری است، و با درک نیاز به آن نوع سازمان و راهنمایی در اینجا در لس آنجلس، خوشحال شدم که در آن شرکت کردم.
اسمیت برای ایجاد سازمان مدتی زمان صرف کرد. برای چندین سال اول، قبل از اولین گروه رسمی Plug In South LA در سال 2020، او برنامه های ماهانه و فصلی را با تمرکز بر کمک به بنیانگذاران مختلف که در مراحل اولیه ساخت یک استارتاپ بودند، اجرا کرد. به گفته اسمیت، این برنامهها در نهایت به برنامه شتابدهنده رسمیتری تبدیل شدند که امروزه وجود دارد. در حال حاضر، او در حال استخدام گروه پنجم انکوباتور است که در اواخر امسال با 12 تا 15 شرکت کننده، بسته به اینکه چند شرکت را انتخاب کند، برگزار خواهد شد.
یکی از موفقترین شرکتهایی که تاکنون از این انکوباتور بیرون آمده، ChargerHelp است، پلتفرمی که هدف آن کمک به تکنسینهای میدانی در عیبیابی و تعمیر ایستگاههای شارژ خودروهای الکتریکی خراب است. بنیانگذاران برنامه شتابدهنده اسمیت را در سال 2020 مدت کوتاهی پس از راه اندازی شرکت انجام دادند.
یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل ChargerHelp، Kameale Terry، می گوید که این تجربه بسیار ارزشمند بود و به او کمک ویژه ای در مواردی مانند پالایش زمینش کرد. او حداقل تا حدودی زمان سپری شده در انکوباتور را با فرود 17.5 میلیون دلار سری A نسبت می دهد. تا به امروز، این شرکت به ازای داده های Crunchbase بیش از 20 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
به عنوان بخشی از هدف گسترده تر برای ایجاد شغل در جامعه، ChargerHelp در این امر نیز موفق است و از حدود 12 کارمند در زمانی که شرکت وارد برنامه شد، امروز به 45 نفر رسید.
تری می گوید یکی از مزایای این برنامه این است که شبکه ای متشکل از رنگین پوستان وجود دارد که همگی با چالش های یکسانی روبرو هستند که به رشد خود ادامه می دهد و مدت ها پس از ترک برنامه به شرکت کنندگان کمک می کند. «این برنامه جالب است زیرا میتوانم افرادی را پیدا کنم که تجربهای مشابه دارند، جایی که میتوانم کمک بگیرم و کمک کنم. و این واقعاً چیز جالبی است که بخشی از آن باشید.» او گفت.
علاوه بر ChargerHelp، برخی از شرکتهای دیگر که از این برنامه بیرون آمدهاند شامل SwayBrands است، پلتفرمی که برای کمک به ایجاد ارتباط بین سازندگان مختلف با آژانسها و برندها طراحی شده است. به گفته اسمیت، این استارتاپ تقریباً 2 میلیون دلار جمع آوری کرده است. یکی دیگر ThriveLink است که محصولی را ایجاد کرده است که از هوش مصنوعی برای کمک به بیمارانی که خدمات اجتماعی لازم را پیدا کرده اند، کمک می کند و خدمات اجتماعی مورد نیاز خود را پیدا می کنند. اسمیت او میگوید که این شرکت آزمایشهایی را با چندین شرکت بیمه سلامت راهاندازی کرده است.
تا همین اواخر، اسمیت به دلیل کمبود بودجه، مستقیماً در شرکتهایی که از طریق این برنامه وارد میشدند سرمایهگذاری نمیکرد، اما با حرکت شرکت از مدل آزاد به مدلی مبتنی بر سهام، با گروههای آتی در حال تغییر است.
ما در حال تحلیل یک قطعه راه حل سرمایه با یک صندوق مجاور هستیم که در حال راه اندازی آن هستیم که روی گروه های ما در حال پیشرفت سرمایه گذاری می کند، و ما مالکیت سهام 5 درصدی در شرکت ها را با سرمایه گذاری بعدی در کنار آن خواهیم داشت. سهام،" اسمیت گفت.
ارسال نظر