متن خبر

Planity 48 میلیون دلار جمع آوری می کند زیرا حتی آرایشگاه ها نیز به محصول SaaS خود نیاز دارند

Planity 48 میلیون دلار جمع آوری می کند زیرا حتی آرایشگاه ها نیز به محصول SaaS خود نیاز دارند

شناسهٔ خبر: 452040 -




اگر تا به حال به مناطق روستایی در فرانسه سفر کرده باشید، ممکن است به یک ویژگی فرانسوی پی برده باشید. حتی در شهرهای به ظاهر کمتر پرجمعیت، یک آرایشگاه وجود دارد.

استارت‌آپ فرانسوی Planity از رابطه عاشقانه فرانسه با آرایشگاه‌ها برای راه‌اندازی محصول SaaS مخصوصاً برای این مشاغل استفاده کرده است. با گذشت زمان، این شرکت به انواع دیگر سالن های زیبایی مانند آرایشگاه ها و سالن های ناخن گسترش یافت.

و به طرز شگفت انگیزی خوب کار کرده است زیرا اکنون بیش از 40000 کسب و کار کوچک برای رزرو قرار و موارد دیگر به Planity متکی هستند. در واقع، این استارت‌آپ اخیراً در دوری به رهبری InfraVia Capital Partners با سرمایه‌گذاران موجود Crédit Mutuel Innovation، Revaia و صندوق سرمایه‌گذاری دیجیتال Bpifrance، دور سری C ۴۵ میلیون یورویی (۴۸ میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) را جمع‌آوری کرد.

از آنجایی که این اولین شرکت فناوری بزرگ اروپایی نیست که می‌کوشد رزرو نوبت در سالن زیبایی را ساده کند، مسیر پلانیتی جالب است. به طور خاص، Treatwell در حال حاضر در دوازده کشور اروپایی زندگی می کند و ظاهراً فرصت دیجیتالی کردن این بازار بسیار پراکنده را به دست آورده است.

Doctolib برای سالن های زیبایی

پس چه تفاوتی با Planity دارد؟ بنیانگذار و مدیر عامل این استارت آپ، Antoine Puymirat اولین بار در سال 2007 شروع به کار بر روی رزرو نوبت آنلاین کرد. اولین استارت آپ او به نام ClicRDV یک راه حل رزرو آنلاین با برچسب سفید برای انواع مشاغل بود. توسط Pages Jaune (اکنون SoLocal) خریداری شد.

پس از چند سال کار برای SoLocal، او شرکت را ترک کرد و با رویکردی متمرکزتر به تابلوی طراحی بازگشت. به جای ایجاد یک راه حل جامع قرار ملاقات، او تصمیم گرفت به طور خاص روی سالن های زیبایی تمرکز کند.

تقریباً در همان زمان، Doctolib شروع به بلند شدن کرد. این استارتاپ فرانسوی که اکنون به یک تک شاخ تبدیل شده است، رزرو نوبت برای پزشکان و سایر مشاغل مرتبط با سلامت را به طور کامل تغییر داده است. تأثیر آن حتی بزرگتر از آن است زیرا نحوه برخورد فرانسوی ها با مسائل بهداشتی را عمیقاً تغییر داده است.

Planity از Doctolib الهام گرفت. این یک پلت فرم SaaS است که به طور کامل جایگزین نوت بوک کاغذی خوب قدیمی است که به طور گسترده در آرایشگاه ها استفاده می شد. وقتی مردم برای قرار ملاقات تماس می گیرند، کارمندان قرار ملاقات را مستقیماً در Planity یادداشت می کنند. و البته، افراد می توانند از طریق اپلیکیشن و وب سایت Planity به صورت آنلاین نیز قرار ملاقات رزرو کنند. این منبع واحد حقیقت می شود و مدیریت سالن را ساده می کند.

بر خلاف Treatwell، Planity برای هر فروش آینده کمیسیونی دریافت نمی کند. در عوض، Planity یک محصول سنتی SaaS با هزینه اشتراک ماهانه است. قیمت محصول اصلی در حال حاضر 69 یورو در ماه است. (با کمی محاسبات پشت سر هم، به این معنی است که Planity احتمالاً ده ها میلیون یورو درآمد مکرر سالانه ایجاد می کند.)

آنتوان پویمیرات به من گفت: «بیشتر بازیکنان موجود از یک مدل بازار سنتی مانند مدل Booking.com یا TheFork استفاده کرده‌اند. «مشتریان درصدی از کل مبلغ هر رزرو را پرداخت می کنند. اما ما متوجه شدیم که این مدل همانطور که برخی از شرکت‌ها به مدت 15 سال وجود داشته‌اند کار نمی‌کند، اما آنها هرگز واقعاً به مقیاس قابل توجهی در اروپا نرسیدند.

به گفته وی، مسئله اصلی این است که بیشتر مشتریان مشتریان برگشتی هستند. و شما نمی خواهید هر بار که یک قرار ملاقات رزرو می کنند، کمیسیون پرداخت کنید. با Planity، هرچه مشتریان شما بیشتر از آن برای رزرو قرارهای آنلاین استفاده کنند، زمان کمتری را با تلفن تلف می‌کنید - و هزینه بیشتری برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل است که سالن های زیبایی مشتریان خود را به استفاده از Planity تشویق می کنند.

"ما کمی فراتر از آن پیش می رویم. ما همچنین به مشاغل خود اجازه می دهیم ساعات کاری را مدیریت کنند. کارمندان می توانند صبح و عصر به داخل و خارج بپردازند. ما تعطیلات را اداره می کنیم. ما می توانیم اطلاعات حقوق و دستمزد را صادر کنیم.

هر ماه حدود هشت میلیون نفر از Planity بازدید می کنند. این پلتفرم حدود 10 میلیون رزرو در ماه را انجام می دهد - 4 میلیون از آنها مستقیماً توسط مشتریان نهایی در Planity رزرو می شوند. وقتی مشتری مستقیماً با آنها صحبت می کند، قرارهای دیگر به صورت دستی توسط کارمندان وارد می شود.

این پلتفرم فهرست ‌های انتظار را مدیریت می‌کند، یادآوری‌ها را از طریق پیام‌های متنی ارسال می‌کند و یک برنامه زمانی شخصی برای هر کارمند ایجاد می‌کند. Planity همچنین می تواند جایگزین راه حل نقطه فروش با 20 یورو اضافی در ماه شود.

برخی از مشتریان نیز پایانه های پرداخت را از Planity دریافت می کنند. در این حالت، Planity از APIهای Stripe برای پشته پرداخت استفاده می کند و برش کوچکی را در هر تراکنش انجام می دهد. اما مغازه های کوچکی که در حال حاضر با بانک خود برای پایانه های پرداخت خود کار می کنند، می توانند به استفاده از آن پایانه ها ادامه دهند.

در مرحله بعد، این شرکت قصد دارد مراکز سلامت و تناسب اندام را مدیریت کند. بازار اصلی Planity همچنان فرانسه است - کشور اصلی آن - اما این شرکت شروع به رشد در بلژیک و آلمان کرده است.

علاوه بر تکه تکه شدن صنعت سالن های زیبایی، مانعی برای ورود برای ایجاد یک رقیب Planity وجود دارد. این شرکت تیم فروش بزرگی دارد. آن‌ها می‌روند و با مشتریان جدید ملاقات می‌کنند تا مطمئن شوند که آنها نحوه عملکرد پلتفرم نرم‌افزار را درک می‌کنند.

این استراتژی هم سرمایه بر است و هم برای کار کردن به یک کتاب فروش قوی نیاز دارد. در حال حاضر حدود 200 فروشنده برای Planity مشغول به کار هستند و این شرکت قصد دارد حتی تعداد بیشتری را نیز استخدام کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است