متن خبر

Planet A Foods 30 میلیون دلار برای تولید بیشتر شکلات های بدون کاکائو جمع آوری می کند

Planet A Foods 30 میلیون دلار برای تولید بیشتر شکلات های بدون کاکائو جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 833353 -




تبدیل تخمه‌های آفتابگردان به شکلات‌های پایدار و بدون کاکائو، استارت‌آپ فناوری غذایی B2B مستقر در مونیخ، Planet A Foods (قبلاً QOA) را به یک دور سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری سری B تبدیل کرده است. در حال حاضر، آلوم Y Combinator در حال آماده شدن برای صنعتی شدن است، و بودجه برای افزایش ظرفیت تولید آن در حدود 7.5 برابر اختصاص داده شده است. دور سریع پس از یک سری A 15.4 میلیون دلاری در فوریه انجام شد.

در حال حاضر، این استارت‌آپ سالانه ۲۰۰۰ تن ChoViva تولید می‌کند، همانطور که آن را جایگزین شکلات بدون کاکائو و کم کربن می‌نامد. این شرکت قصد دارد تا به بیش از 15000 تن افزایش یابد، زیرا این ظرفیت را افزایش می دهد و شروع به گسترش بین المللی خارج از سه بازار اولیه اروپایی می کند.

افتتاح اولین کارخانه تولیدی خود در ایالات متحده در حال آماده شدن است. بر اساس سه بازار محلی (آلمان، اتریش، و سوئیس) که جایگزین شکلات آن در حال حاضر در محصولات غذایی با هدف وسوسه کردن مصرف کنندگان شیرین وجود دارد، در سه ماهه اول سال 2025 به بریتانیا و فرانسه نیز عرضه خواهد شد. خریدهای ChoViva تاکنون شامل Lambertz، Lindt، Rewe Group، و حتی اپراتور قطار آلمانی، Deutsche Bahn است که بدون شک این کار را انجام داده است. هر روز شیرینی های شکلاتی زیادی روی سینی های چای مشتریان می خورد.

تاکنون، این استارت‌آپ حدود 20 مشتری برای مواد تشکیل دهنده شکلات آلت خود دارد که عمدتاً تولیدکنندگان عمده مواد غذایی اروپایی و همچنین برخی از برندهای آمریکایی هستند. با افزایش ظرفیت، هدف آن گفت ن شرکای استراتژیک بیشتری نیز خواهد بود.

کاکائو، نه چندان شیرین

مشکلی که Planet A Foods با آن مقابله می کند این است که یک خوراکی شیرین اصلی (شکلات) را کمتر از یک محیط وحشتناک می سازد. تولید سنتی شکلات مبتنی بر کاکائو مشکلات پایداری جدی را ایجاد می‌کند، زیرا این محصول در مناطقی با جنگل‌های بارانی رشد می‌کند که می‌توان آن‌ها را کاهش داد تا راه برای مزارع دانه‌های کاکائو باز شود. تقاضای جهانی نیز از عرضه شکننده فزاینده (و از نظر اخلاقی مملو از آن) پیشی گرفته است که منجر به افزایش هزینه ها و ترس از آینده دانه کاکائو در جهانی که به سرعت در حال گرم شدن است، می شود.

تامین مواد غذایی جایگزین شکلات که می‌توان آن را در میان‌وعده‌هایی مانند غلات صبحانه، شیرینی‌ها و کیک‌ها پخت یا روی آن تا کرد، مأموریت سیاره A است. و این یک هدف بی‌اهمیت نیست: این استارت‌آپ تخمین می‌زند که از تلفات سالانه حدود 500 میلیون تن دی‌اکسید کربن می‌توان با تغییر تولید شکلات فله‌ای از دانه‌های کاکائو به روش پایدارتر آن که از جنگل‌زدایی جلوگیری می‌کند و منبع مواد را محلی می‌کند، جلوگیری کرد.

موادی که برای تولید ChoViva استفاده می‌کند تا حدی انتخاب شده‌اند زیرا می‌توانند به صورت محلی رشد کنند (جو دوسر یکی دیگر از مواد اصلی آن است) – از این رو ادعا می‌کند که ردپای کربنی آن تا 80٪ کمتر از شکلات معمولی است (اما توجه داشته باشید که محدودیت بالاتر برای نسخه گیاهی ChoViva که بر خلاف سایر ترکیبات، حاوی هیچ فرآورده شیری نیست).

بیشتر بخوانید

تکنیسین‌های کامپیوتر که حتی «نت» را بلد نبودند، جای آهنگسازان آمدند/ سال‌ها کار نکردم و کسی سراغم را نگرفت/ در این مُلک دردهایمان مشترک است

دکتر ماکسیمیلیان مارکوارت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، نیمی از تیم موسس برادر و خواهر در پشت Planet A Foods، تاکید می کند: "ما مخالف شکلات نیستیم." دکتر سارا مارکوارت، مدیر ارشد فناوری اطلاعات، دانشمند مواد غذایی است که فرآیند ساخت شکلات بدون کاکائو را توسعه داده است. این خیلی مهم است. پس ما شکلات [ممتاز] شما را نمی گیریم. ما دنبال همه برنامه های میان وعده هستیم – [شیرینی ها مانند] M&Ms، Snickers، Mars، Bounty، می دانید، همه این چیزها.

شکلات ممتاز در مقایسه با تجارت عمده قنادی بازار انبوه که Planet A Foods هدف آن است، بازار کوچکی است. و در این حوزه، جایی که تخریب محیطی در مقیاس وحشتناکی اتفاق می‌افتد، کیفیت شکلاتی که استفاده می‌شود معمولاً پایین‌تر است، اغلب به این دلیل که محتوای واقعی کاکائو پایین‌تر است از این رو مارکوارت استدلال می‌کند که تفاوتی بین طعم ChoViva و چیزهایی که مصرف‌کنندگان هستند وجود ندارد. به طور معمول در محصولات بازار انبوه فروخته می شود. او پیشنهاد می کند: «این غیر قابل تشخیص است.

"خواهرم سارا. . . متوجه شدیم که در واقع 80 درصد از طعم‌های معمولی شکلات از پردازش دانه‌های کاکائو می‌آیند و نه از خود دانه‌ها. . . اگر از هر 10 طعم، 8 طعم از بو دادن تخمیر حاصل می شود، چرا به دانه های کاکائو نیاز دارید؟

مقیاس بندی برای تاثیر

اقتصاد همچنین ChoViva را به یک سوئیچ جذاب برای صنایع غذایی صنعتی تبدیل می‌کند، همانطور که استارت‌آپ به آن او میگوید ، زیرا این محصول در معرض نوسانات قیمتی نیست که می‌تواند به عنوان یک منبع محدود به دانه‌های کاکائو ضربه بزند. اما برای اینکه چنین تغییری اتفاق بیفتد، استارت‌آپ باید بتواند جایگزین خود را با حجمی که غول‌های مواد غذایی می‌خواهند تولید کند – پس راه طولانی برای گسترش این تیم در پیش است.

در این مرحله، ظرفیت تولید ChoViva هنوز هم بخش بسیار کوچکی از برداشت جهانی دانه کاکائو را نشان می‌دهد – که مارکوارت او میگوید سالانه بین 4 تا 5 میلیون تن است. پس نیاز به جهش های عظیم در ظرفیت تولید برای ایجاد تغییر پایدار مثبت عظیمی است که مارکوارت ها می خواهند.

ما قبلاً ماشین‌ها را [برای این مرحله از صنعتی‌سازی] خریداری کرده‌ایم. پس ما در حال حاضر در مقیاس بالا هستیم، و در حال حاضر مشتریان صنعتی واقعی داریم، پس در حال حاضر فقط در تلاش هستیم تا با تقاضا در اروپا کنار بیاییم،» او او میگوید : «ما در حال خودکارسازی هستیم. ما در حال بهبود فرآیندها هستیم. ما همچنین در حال راه اندازی ماشین آلات جدید هستیم. بعلاوه، ما در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی تأسیسات دیگری در ایالات متحده هستیم.»

آنها همچنین در حال تحلیل این هستند که چگونه کسب و کار ممکن است به تقاضای آسیا پاسخ دهد (وقتی صحبت می کنیم مارکوارت در یک سفر کاری به ژاپن است). اما او او میگوید که آنها همچنین می‌دانند که به عنوان یک استارت‌آپ، باید تمرکز کنند.

ما یک استارت آپ هستیم. . . ما ساده لوح نیستیم پس ما نمی‌توانیم به تنهایی دنیا را تسخیر کنیم.» او به TechCrunch او میگوید . "من فکر می کنم بریتانیا و ایالات متحده بازارهای اصلی هستند که ما در آنها گسترش خواهیم یافت. با این حال، در آسیا تقاضاهای زیادی داریم، پس در حال حاضر در حال تحلیل هستیم که در اینجا چه کاری انجام می‌دهیم – چه کارهایی می‌توانیم به تنهایی و در نهایت با شرکای خود انجام دهیم.»

زنجیره تامین تمام شب

حضور در کسب و کار (شبه) شکلات سازی ممکن است تصاویر عجیبی از شکلات سازهایی با کلاه بلند ایجاد کند که به آرامی دسته هایی از مواد شیرین را در محیط های زیبای روستایی می زنند. اما گول نخورید: کسب و کار تولید ChoViva در حال حاضر عرق کرده است.

داشتن همه چیز برای تولید دقیق تن شکلات بدون کاکائو برای ارسال دقیقاً در زمانی که مشتریان به آن نیاز دارند، مؤسسان را ملزم کرده است تا چند شب را در کارخانه بکشند. و مارکوارت او میگوید تمرکز بزرگ برای این بخش از مقیاس‌بندی، اتوماسیون است – پس آنها می‌توانند خطر خطاهای انسانی را که باعث سردردهای زنجیره تامین می‌شوند، کاهش دهند.

زیر آن دستگاه ها خوابیدیم. . . با توجه به چالش هایی که در زنجیره تامین داریم، هر روز زندگی ما یک جهنم است. "

وقتی از او در مورد چشم انداز رقابتی شکلات بدون کاکائو پرسیده شد، می گوید: «من فکر می کنم در حال حاضر ما در مقیاسی هستیم – مقیاس صنعتی – که هیچ کس دیگری چنین نیست. استارت‌آپ‌های دیگری که او نام‌گذاری می‌کند، Foreverland، Nukoko، WinWin و Voyage Foods هستند. آن‌ها از روش‌ها و مواد اولیه مختلفی (از جمله غلات، لوبیا، خرنوب، دانه‌های انگور و موارد دیگر) برای ترکیب محصولات شکلاتی بدون کاکائو رقیب استفاده می‌کنند. پس طیف وسیعی از رویکردها در بازی وجود دارد.

در این زمینه، و در واقع، تقریباً برای هر نوع استارت‌آپی، موفقیت «بیشتر از توسعه یک محصول» – یا در این مورد، یک عنصر در آزمایشگاه – نیاز دارد و مارکوارت او میگوید این عنصر اختراع تنها 5 درصد از چالشی که برای خود گذاشته اند

چالش اصلی در ایجاد تولید، ایجاد مدیریت کیفیت، ایجاد زنجیره تامین نهفته است. هر روز دو کامیون 40 تنی با محصول ما از کارخانه ما خارج می شوند. و این چیزی است که شخص دیگری باید آن را کشف کند. این واقعاً یک چالش است،» او تأکید می کند: «من و سارا، خواهرم، زیر آن دستگاه ها خوابیدیم. ما واقعاً زنجیره تأمین را کشف کردیم. این یک دردسر بزرگ است. با توجه به چالش هایی که در زنجیره تامین داریم، هر روز زندگی ما یک جهنم است. "

تیم مدیریت این استارت آپ، به همراه برادر و خواهرش، یکی از بنیانگذاران دو مرکز تصویر، اعتبار تصویر: Planet A Foods

«بیشتر رقبای دیگر، محصولات عالی دارند، اما باید آن را به واقعیت تبدیل کنند، و واقعاً باید بتوانند آن را به مشتریان خود تحویل دهند، و این پیش روی آنه است. بسیار دشوار است که 40 تن شکلات را به موقع، در مکان مناسب، با دستور غذا و کیفیت مناسب به مشتری تحویل دهید.»

Planet A Foods' Series B با مشارکت Burda Principal Investments و Zintinus با مشارکت AgriFoodTech Venture Alliance، Bayern Kapital، Cherry Ventures، Omnes Capital، Tengelmann Ventures و World Fund اداره می شد.

تحقیق و توسعه

با کنار گذاشتن مقیاس، بودجه نیز به تحقیق و توسعه بیشتر ادامه خواهد یافت، زیرا این تیم در حال کار بر روی جایگزینی برای کره کاکائو است که یکی دیگر از عناصر کلیدی برای صنایع غذایی است. توانایی ارائه جایگزینی برای روغن پالم یکی دیگر از اهداف است، زیرا مشکلات پایداری بزرگی را نیز ایجاد می کند. این استارت‌آپ همچنین معتقد است رویکردش می‌تواند جایگزین سایر چربی‌های ویژه‌ای که در تولید مواد غذایی استفاده می‌شوند، مانند استئارین، یک چربی حیوانی یا روغن نارگیل، در هر Marquart کار کند.

او خاطرنشان می‌کند: «[سارا] نوعی پلت‌فرم تخمیر کامل را ایجاد کرد که می‌توانیم کره نارگیل بیولوژیکی یکسان درست کنیم.

او پیشنهاد می‌کند: «با فناوری تخمیر خود، می‌توانیم کره کاکائو زیستی یکسانی را با استفاده از تخمیر با قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کره کاکائو معمولی ارائه کنیم، و این واقعاً یک تغییر دهنده بازی در آینده است». "من فکر می کنم ما تنها شرکتی هستیم که در واقع قادر به تولید کره کاکائو با استفاده از تخمیر با قیمت کمتری نسبت به کره کاکائو طبیعی هستیم."

هر چند در اینجا یک چالش اضافی وجود دارد. برای یکی از نسخه‌های کره کاکائو، که مارکوارت پیشنهاد می‌کند بهترین مجموعه خواص را دارد، از تخمیر دقیق استفاده می‌کنند. این یک روش بیوتکنولوژی است که شامل میکروارگانیسم های مهندسی ژنتیک شده است. این نسخه از محصول باید قبل از فروش به عنوان یک غذای جدید تأیید شود. و از آنجایی که مقررات اروپایی سخت‌گیرانه‌تر هستند، او پیشنهاد می‌کند که می‌تواند ابتدا به بازار ایالات متحده وارد شود.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است