Pitch Deck Teardown: عرشه سرمایه گذاری استراتژیک یک میلیون دلاری Doola
دنیا مملو از کسب و کارهایی است که سعی می کنند به ساده سازی فرآیند راه اندازی یک شرکت کمک کنند. Doola یکی از این استارتآپها است و از زمان آغاز به کار خود در سال 2020 تا به امروز 12 میلیون دلار جمعآوری کرده است. این شرکت به تازگی یک میلیون دلار «دور سرمایهگذاری استراتژیک» از HubSpot Ventures را بسته است، کمتر از یک سال پس از 8 میلیون دلار سری A، و امروز میتوانیم به زمینی که برای بالا بردن آن دور استفاده میکرد به خوبی نگاه کنیم.
معمولاً، زمانی که یک استارتآپ پس از یک دور با اندازه مناسب، مقدار کمی پول جمعآوری میکند، اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است – این نشانه چیزی است که کاملاً برنامهریزی نشده است. با این حال، در مورد Doola، دخالت HubSpot منطقی است: شرکت نرمافزار بازاریابی مشتریان زیادی را به دست میآورد، پس مجموعه ابزار Doola میتواند مناسب با مدل کسبوکار HubSpot باشد.
ما به دنبال زمینهای منحصر به فرد بیشتری برای تخریب هستیم، پس اگر میخواهید طرح خود را ارسال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
در این عرشه اسلاید می شود
ابزار تحلیل عرشه هوش مصنوعی من تخمین می زند که تنها 15 درصد احتمال دارد که Doola با موفقیت سرمایه خود را تنها با این عرشه افزایش دهد.
Doola عرشه 14 اسلایدی خود را بدون هیچ ویرایشی به اشتراک گذاشت.
کاور اسلاید
اسلاید جدول زمانی تامین مالی
اسلاید مشکل
اسلاید راه حل
اسلاید محصول
اسلاید استراتژی
اسلاید سبد محصولات
اسلاید اندازه بازار
نحوه کار اسلاید
کاهش فرصت بازار آمریکا
کاهش فرصت بازار جهانی
اسلاید ویژن
اسلاید تیمی (؟)
اسلاید تماس
سه چیز برای دوست داشتن
صادقانه بگویم، فقط با نگاه کردن به فهرست بالا می توانم متوجه شوم که اطلاعات زیادی از عرشه گم شده است. در واقع، ابزار تحلیل عرشه هوش مصنوعی من تخمین می زند که تنها 15 درصد شانس دولا برای افزایش سرمایه موفقیت آمیز تنها با این عرشه وجود دارد. بعداً به آن خواهیم رسید، اما اجازه دهید ابتدا روی آنچه که Doola درست انجام داده است تمرکز کنیم، زیرا برخی از کارها را بهطور باورنکردنی به خوبی انجام میدهد:
استفاده عالی از اسلاید ترکیبی
من عاشق استفاده از دو اسلاید هستم که با هم کار می کنند تا داستانی جذاب را بیان کنند. Doola از اسلایدهای 6 و 7 برای تأثیرگذاری عالی استفاده می کند:
این روش کاملاً مؤثری برای توضیح غیرمستقیم مدل کسب و کار است. همچنین زمینه را برای توضیح مدل کسب و کار و برنامه های کسب درآمد در طول زمان فراهم می کند.بیانیه مشکل ظریف و ظریف
این نمونه کاملی از شرکتی است که مخاطبان خود را می شناسد. اسلاید مجموعه ای از مشکلات را نشان می دهد، اما دولا می داند که با سرمایه گذاران صحبت می کند و پس در برابر وسوسه توضیح هر مشکل مقاومت می کند. سرمایه گذاران به طرز دردناکی از بسیاری از این مسائل و نحوه حضور آنها در استارتاپ ها آگاه هستند.
ساده کردن کارها همیشه یک قمار است، اما در این مورد، من معتقدم که دولا برنده شرط بندی شده است. بله، اینها مشکلات پیچیده، خسته کننده و پرهزینه ای هستند که قطعا ارزش حل شدن را دارند!روش جالب از پایین به بالا برای افزایش اندازه بازار
اکثر استارت آپ ها با رویکرد بالا به پایین برای تخمین اندازه بازارشان (با استفاده از مدل TAM/SAM/SOM) موفقیت قابل توجهی دارند. اما جالب است که ببینیم دولا روشی متفاوت برای رسیدن به اندازه بازار بالقوه 4.5 میلیارد دلار در سال اتخاذ می کند. همانطور که قبلاً نوشتهام، بنیانگذاران بزرگ اغلب مجبورند برای اندازهگیری بازار به رویکردی از پایین به بالا روی آورند، زیرا هیچ چیز دیگری مانند آنچه در آنجا میسازند وجود ندارد.از آنجایی که این فضا دارای چند رقیب است، مطمئن نیستم که آیا این رویکرد درستی است یا خیر، اما از وضوح این اسلاید لذت می برم.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقدار زیادی از اطلاعات در این بازی وجود ندارد. در واقع آنقدر زیاد است که اساساً به عنوان یک زمین بازی سنتی بی فایده است. من گمان میکنم که Doola قبلاً به عنوان بخشی از دور اصلی خود با HubSpot Ventures صحبت میکرد و چیزی HubSpot را تشویق کرد که به هر حال چک بنویسد - شاید سرمایهگذار قبل از دیدن این عرشه تصمیم خود را گرفته بود.
در ادامه این شکست، به سه چیز که Doola میتوانست بهبود ببخشد یا بهطور متفاوتی انجام دهد، همراه با عرشه کامل زمینش میپردازیم!
ارسال نظر