Pitch Deck Teardown: عرشه بذر 4 میلیون دلاری Protecto
در عصری که داده ها پادشاه هستند و حجم و پیچیدگی آن در حال انفجار است، Protecto قصد دارد معضل طولانی مدتی که کسب و کارها بین استفاده از قدرت هوش مصنوعی با آن روبرو هستند را از بین ببرد و از حفظ حریم خصوصی داده ها اطمینان حاصل کند. از آنجایی که استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT سر به فلک می کشد، یافتن، پردازش و انجام کارهای ناپسند داده های سرگردان آسان تر می شود. API های Protecto برای محافظت از داده های حساس در طول چرخه عمر هوش مصنوعی طراحی شده اند و در عین حال کاربرد آن را حفظ می کنند.
این شرکت اعلام کرد که با مشارکت Better Capital، FortyTwo VC، Arali Ventures و Speciale Invest، یک دور سرمایه گذاری اولیه 4 میلیون دلاری به رهبری صندوق توجتر جمع آوری کرده است. این دور کل بودجه Protecto را به 5 میلیون دلار افزایش می دهد.
ما به دنبال زمینهای منحصر به فرد بیشتری برای تخریب هستیم، پس اگر میخواهید طرح خود را ارسال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
در این عرشه اسلاید می شود
پروتکتو قبل از ارائه طرح خود به TechCrunch، اهداف کوتاه مدت و پنج ساله و جزئیات خاص نقشه راه محصول کوتاه مدت را اصلاح کرد. جدول زمانی اهداف و نقاط عطف مربوط به دور بودجه اولیه نیز اصلاح شد. با این حال، چیزهای زیادی برای یادگیری از عرشه 14 اسلاید وجود دارد:
کاور اسلاید
اسلاید مشکل
اسلاید فوریت
اسلاید بینابینی پلت فرم
اسلاید نمای کلی فناوری
اسلاید نتایج
اسلاید راه حل
اسلاید مطالعه موردی 1
اسلاید مطالعه موردی 2
اسلاید جایگزین های رقابتی
اسلاید تیم
به اسلاید بازار بروید
اسلاید نقشه راه
اسلاید درخواست و استفاده از وجوه
سه چیز برای دوست داشتن در زمین بازی Protecto
چیزهای زیادی از این عرشه کم است، اما چیزهای خوبی نیز وجود دارد که باید برجسته شود.
بیشتر بخوانید
منتظر هدفون Sonos هستید؟ آنها به تازگی قوی ترین اشاره تاریخ انتشار خود را تا کنون دریافت کرده اند
جایگزین های رقابتی
این اسلاید در مورد رقبای مستقیم صحبت نمی کند (یک یا دو وجود دارد). اما این شرکت به هر حال این اطلاعات را به خوبی نشان می دهد:
جایگزینهای رقابتی، کسبوکارها، روشها یا رویکردهایی هستند که با شما متفاوت هستند اما همان نیازهای مشتری را برآورده میکنند یا همان مشکلات را حل میکنند. به عنوان مثال، اگر شما یک کافی شاپ دارید، یک رقیب مستقیم کافی شاپ دیگری خواهد بود، در حالی که یک جایگزین رقابتی ممکن است یک چایخانه یا یک رستوران فست فود باشد که قهوه را نیز در میان نوشیدنی های دیگر می فروشد. این رقبا مهم هستند زیرا آنها راه حل های جایگزینی را برای مشتریان شما نشان می دهند و اهمیت درک پویایی بازار و ترجیحات مشتری را برجسته می کنند.درک و تجزیه و تحلیل این جایگزین های رقابتی می تواند به عنوان یک لایه اضافی از بینش، کشف فرصت های بالقوه برای تمایز و کمک به شناسایی نیازهای برآورده نشده مشتری قدرتمند باشد. با گفتن همه اینها، Protecto باید شامل رقبای مستقیم می شد، اما این اسلاید هنوز هم نمونه ای عالی از این است که چگونه یک استارت آپ می تواند موقعیت خود را در بازار کشف کند.
سلام تیم
این اسلاید تیم بسیار محکم است - تنها نقطه ضعف آن این است که آنها آن را به عنوان اسلاید یازدهم قرار دادند:
برای اینکه در یک فضای شلوغ هوش مصنوعی متمایز شوید، بهتر است رسیدهایی به همراه داشته باشید که نشان میدهد برای انجام این کار توانایی لازم را دارید. سمت چپ اسلاید اطلاعات زیادی دارد (چرا بودجه، محصول و مشتریان در تیم اسلاید می شوند؟) اما قسمت سمت راست اطلاعات بسیار خوبی دارد.به گفته لینکدین خود، آمار کاناگاراج، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، تقریباً هشت سال را در مایکروسافت گذرانده است، از جمله مدتی در جستجو و هوش مصنوعی. باسکران آلاگارسامی، مدیر ارشد فناوری، هفت سال را به عنوان یک "مدیر" در اپل هند گذراند. من دوست داشتم جزئیات بیشتری در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی را در آنجا مدیریت می کرد (و اینکه چرا این اسلاید 18 سال دارد، در حالی که لینکدین او می گوید هفت سال) می بیند، اما این شروع یک تیم واقعاً قوی است. اگر من در این فضا سرمایه گذاری می کردم، تیمی با این سطح علاقه مرا جلب می کرد و احتمالاً جلسه ای ترتیب می دادم.
یک راه حل زیبا
حریم خصوصی و هوش مصنوعی میتوانند به سرعت پیچیده شوند. من از تلاشهای Protecto برای سادهسازی آن تا حدی قدردانی میکنم که بیشتر مردم بتوانند آنچه را که در فناوری میگذرد درک کنند.
سه چیز که Protecto می توانست بهبود بخشد
طراحی عرشه زمین معمولاً چندان مهم نیست، اما طراحی این عرشه به خصوص بد است. همچنین نقص های بسیار جدی تری در بین این صفحات پنهان شده است.
این مطالعات موردی، مطالعات موردی نیستند
در یک عرشه 14 اسلاید، Protecto اسلاید 4 را به عنوان یک بینابینی حذف می کند (فقط می گوید "سکوی ما"). سپس دو اسلاید را با عنوان "مطالعات موردی" هدر می دهد. با این حال، اصطلاح دقیقتر «موارد استفاده» است.
یک مطالعه موردی کامل شامل اطلاعات بسیار بیشتری در مورد میزان موفقیت آن میشود (آیا محصول در حذف تمام دادههای محرمانه موفق بوده است؟ چگونه اندازهگیری شد؟)، مدت زمانی که طول کشید تا یکپارچهسازی شود، و مشتری چقدر از راهحل راضی بود. . اسلاید 9 یک «مطالعه موردی» دیگر است که مشابه است: یک مورد استفاده، نه یک مطالعه موردی.عنوان یک اسلاید وعده ای است که بقیه اسلایدها باید به آن عمل کنند. در این مورد، هر دو بار ناامید شدم، انتظار یک نوع اطلاعات و گرفتن نوع دیگری را داشتم. مطالعات موردی مناسب برای بیان داستان در اینجا واقعا مفید خواهد بود.
اسلاید "استفاده از وجوه" عالی نیست
جدا از ویرایش ها، اینجا چیز زیادی نیست.
این شرکت قصد داشت 3 میلیون دلار جذب کند. با این حال، استفاده از وجوه بسیار ناخوشایند است. هر نقطه در اینجا باعث می شود که بپرسم: "اما چگونه می دانید که کار می کند؟"توسعه مهندسی: بله، اما چرا، با چه هدفی و چقدر؟
بازاریابی را هدایت کنید: بله، اما با چه اهدافی؟ تا کی؟ چقدر رشد؟
فروش کانال بسازید: بله، اما ابتدا دنبال کدام کانال می روید؟ چرا؟
Drive developer evangelism: اصلاً این به چه معناست؟
دسته را تعریف کنید: ???
اساساً، همه اینها فقط اصطلاحات مخصوص شرکتی هستند. حتی اگر خود بنیانگذاران آن را بخرند، سرمایه گذاران احتمالا این کار را نخواهند کرد.
بله، ترسناک است که پیش بینی و مشخص شود. اگر شکست بخوری چی؟ همه طرح ها و پیش بینی ها پیش بینی هستند. ما میدانیم. سرمایه گذاران می دانند. نکته این است که نشان دهید چگونه از طریق این پیش بینی ها فکر می کنید. سرمایه گذاران می توانند چیزهای زیادی در مورد شما به عنوان یک بنیانگذار یاد بگیرند. این بسیار ارزشمند است - و اختیاری نیست.
این یک طوفان فکری است نه یک طرح
این اسلاید یکسری مشکلات دارد. این شرکت استدلال می کند که از طریق رشد مبتنی بر محصول رشد خواهد کرد. این عالی است و همه چیز، اما به ندرت به صورت مجزا کار می کند - باید در ارتباط با سایر کانال های بازاریابی انجام شود. «اگر آن را بسازی، آنها خواهند آمد» چیزی در اکوسیستم شلوغ استارت آپی نیست.من می خواهم بدانم که این ادغام ها واقعاً به چه معنا هستند و مشتریان چگونه آنها را پیدا می کنند. میخواهم بدانم Snowflake و Databricks چگونه در این طرح نقش دارند. و چه چیزی را با "ادغام کننده های راه حل" تصور می کند؟
این اسلاید انبوهی از کلمات در یک صفحه است، نه یک طرح قابل اجرا و قابل اندازه گیری برای ورود به بازار.
و سپس تمام چیزهایی که در عرشه گم شده اند به طور کلی وجود دارد…
بازار این جور چیزها چقدر بزرگ است؟
چه کششی تا امروز دارید؟ آیا «مطالعات موردی» سودی را به همراه داشت؟ اگر بله چقدر است؟ آیا آنها به استفاده از محصول ادامه دادند؟
هیچ چیزی در مورد مدل کسب و کار وجود ندارد: آنها چگونه هزینه خواهند کرد؟ چقدر؟
این چگونه قابل دفاع است؟ آیا شرکت پتنت دارد؟ آیا نوعی سس جادویی خاصی وجود دارد؟
مشکل کلی این عرشه این است که توضیح نمی دهد که چرا حل این مشکل سخت است و چرا این شرکت باید آن را حل کند. شاید در عرشه بیش از حد ساده شده باشد، اما فقط بر اساس آنچه در اینجا وجود دارد، فکر میکنم میتوانم تعداد معدودی از توسعهدهندگان را جمعآوری کنم و بیشتر این محصول را در طول چند هفته بسازم. این نمی تواند درست باشد، می تواند؟ چون اگر اینطور باشد، اینجا چیزی نیست. اما از آنجایی که احتمالاً اینطور نیست، به این معنی است که فقط در داستان سرایی یک مشکل وجود دارد. بله، این یک مشکل بزرگ است. حالا توضیح دهید که چرا حل کردن آن مشکل است.
عرشه کامل زمین
اگر میخواهید در TechCrunch آپشن های خود را در زمین بازی به نمایش بگذارید، اطلاعات بیشتری در اینجا آمده است. همچنین، تمام بازی های Pitch Deck Teardowns را که در یک مکان مفید برای شما جمع آوری شده اند، تحلیل کنید!
ارسال نظر