متن خبر

Pitch Deck Teardown: Seed Deck 3.5 میلیون دلاری Feel Therapeutics

Pitch Deck Teardown: Seed Deck 3.5 میلیون دلاری Feel Therapeutics

شناسهٔ خبر: 584797 -




Feel Therapeutics در تلاش است تا مراقبت از سلامت روان را علمی‌تر کند. این شرکت برای جمع‌آوری داده‌های فیزیولوژیکی، دیجیتالی و بالینی دستگاه‌های پوشیدنی، اپلیکیشن‌های موبایل و داشبورد پزشکان تولید می‌کند. اخیراً یک راند 3.5 میلیون دلاری جمع‌آوری کرده و بازی‌های خود را با من به اشتراک گذاشته است تا نگاه دقیق‌تری داشته باشم. بیایید وارد آنجا شویم و ببینیم که شرکت در تلاش‌های خود برای جمع‌آوری کمک‌های مالی چه چیزی را به درستی انجام داده است و در کجا به توجه بیشتری نیاز است.


ما به دنبال زمین‌های منحصربه‌فردتری برای تخریب هستیم: در اینجا نحوه مشارکت شما آمده است . همه 90+ بازی Pitch Deck Teardown را اینجا بخوانید .

در این عرشه اسلاید می شود

این شرکت دور 3.5 میلیون دلاری خود را با یک عرشه محکم 11 اسلاید به دست آورد. این شرکت او میگوید که عرشه به‌جز برخی از مشتریانی که حذف شده‌اند، به همان اندازه شیبدار است.

    اسلاید کاور

    اسلاید ضربه ای مشکل

    اسلاید مشکل

    اسلاید فناوری

    اسلاید راه حل

    اسلاید کشش (متریک های تجاری

    اسلاید کششی (کاغذهای سفید و انتشارات)

    خندق / اسلاید ثبت اختراع

    اسلاید تیم

    اسلاید درخواست و استفاده از وجوه

    بسته شدن / اسلاید تماس

سه چیز برای دوست داشتن در زمین بازی Feel's

Feel Therapeutics دارای یک عرشه بسیار اصلی است، با برخی پیچش هایی که من به ندرت می بینم. این شرکت در بیان داستان کلی کار بسیار خوبی انجام داد.

چرا ما سنجش سلامت روان نداریم؟

در عصر خود کمی‌سازی‌شده، جایی که دستگاه‌های مختلف شما همه جنبه‌های سلامتی شما را ردیابی می‌کنند، Feel Therapeutics به یک نکته عالی اشاره می‌کند: چرا ما سلامت روان را ردیابی نمی‌کنیم؟

[اسلاید 3] ابزارهای بسیار برای خون و تعداد کمی برای سلامت روان ما.
اعتبار تصویر: درمان احساس

من فکر می کنم این یک راه استادانه برای شروع این گفتگو است. "هی، ما همه چیز را در وازو دنبال می کنیم. چرا این نه؟» یک راه عالی برای جلب توجه من است.

یک نمای کلی عالی

هنگامی که استارت آپ ها در حال ساختن یک پلتفرم یا سیستم کامل برای ادغام بسیاری از جنبه های یک شرکت هستند، اغلب ممکن است اوضاع کمی به هم ریخته شود. من واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه Feel Therapeutics تمام رشته های شرکت را در این یک اسلاید گرد هم آورده است.

[اسلاید 5] چگونه همه چیز در یک اسلاید ساده کار می کند. اگر بتوانید گفتگو را با ارائه یک نمای کلی خوب شروع کنید، بقیه مکالمه سازنده تر خواهد بود.
اعتبار تصویر: درمان احساس

این یک نکته کلی داستان سرایی بسیار مفید را نشان می دهد: شروع با یک نمای 60000 فوتی و سپس دریافت جزئیات بیشتر، یک حرکت هوشمندانه برای جمع آوری سرمایه است، به خصوص زمانی که تجارت پیچیده است. در این مورد، Feel Therapeutics با یک نمای کلی شروع می شود و به سرمایه گذاران یک حس کلی از استارتاپ می دهد.

با شروع با تصویر بزرگ، زمینه را تنظیم می‌کند و زمینه مهمی را فراهم می‌کند، و باعث می‌شود سرمایه‌گذاران در هنگام فرو رفتن در جزئیات، آن را دنبال کنند. پریدن مستقیم به درون شن و ماسه می تواند سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار دهد یا گیج کند، پس این روش به آنها کمک می کند تا آنها را درگیر و درک کنند. نکته کلیدی این است که «قلاب‌هایی» ایجاد کنید که بعداً بتوانید جزئیات بیشتری را روی آن آویزان کنید - و این باعث تعامل بیشتر داستان‌گویی می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند روی چیزهایی که نمی‌فهمند تمرکز کنند، و می‌توانند از بخش‌هایی که به‌طور شهودی منطقی هستند بگذرند.

همانطور که در مسیر خود حرکت می کنید، گفت ن تدریجی جزئیات بیشتر به سرمایه گذاران کمک می کند تا بر آنچه که قبلاً می دانستند بسازند. این رویکرد گام به گام تضمین می کند که شما اطلاعات زیادی را به یکباره در مورد آنها منتشر نمی کنید. همچنین علاقه آنها را حفظ می کند، زیرا هر قطعه اطلاعات جدید به داستان شما عمق و رنگ می بخشد. این افزایش تدریجی جزئیات باعث منسجم‌تر شدن طرح شما می‌شود زیرا هر بخش به طور طبیعی از قسمت قبل پیروی می‌کند و جریانی روان ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران را از پیچیدگی استارت‌آپ شما راهنمایی می‌کند.

پس آیا کار می کند؟

[اسلاید 6] کشش!
اعتبار تصویر: درمان احساس

این اسلاید در نمایش اعداد سخت که برای نشان دادن کشش ضروری هستند، کار بسیار خوبی انجام می دهد. برجسته کردن این واقعیت که این شرکت دارای 2700 بیمار در 9 کشور است، قابل توجه است و حجم نمونه قابل توجهی را برای نشان دادن کارایی محصول ارائه می دهد. به طور کلی، من فکر می کنم این ارقام نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی است و می تواند به طور موثر توجه سرمایه گذاران را با اثبات اینکه تحقیقات آنها دامنه وسیع و متنوعی دارد جلب کند.

با این حال، من نکاتی در این اسلاید دارم: مهم است که از اصطلاحات تخصصی پزشکی که ممکن است برخی از سرمایه گذاران را سردرگم یا بیگانه کند اجتناب کنید. من مجبور شدم آنها را در گوگل جستجو کنم، و این مسخره است: فضای زیادی در اسلاید وجود دارد تا فقط همه چیز را به درستی بیان کنید. اصطلاحاتی مانند MDD (اختلال افسردگی اساسی)، GAD (اختلال اضطراب عمومی)، و "مناطق درمانی در CNS" ممکن است بلافاصله برای همه واضح نباشد. ساده‌سازی یا توضیح این اصطلاحات می‌تواند اسلاید آن‌ها را برای مخاطبان وسیع‌تری در دسترس‌تر و جذاب‌تر کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که کشش زمانی که در طول زمان نشان داده شود، قانع‌کننده‌تر است. گنجاندن جدول زمانی یا نمودار پیشرفت می‌تواند روایت را تقویت کند، رشد و حرکت را نشان دهد. علاوه بر این، در حالی که تعداد بیماران یک شاخص قوی از کشش است، درآمد گواهی نهایی برای دوام کسب و کار است.

هیچ اشاره ای به عملکرد مالی در این اسلاید نشده است که سوالاتی را در مورد سلامت مالی کسب و کار ایجاد می کند. شامل ارقام درآمد یا پیش بینی های مالی تصویر کامل تری از کشش و پتانسیل تجاری آنها ارائه می دهد. بله، می‌دانم که آزمایش‌های پزشکی اغلب یک فرآیند تجاری واقعی نیستند، اما بهتر بود بدانیم حساسیت قیمت در این فضا چقدر است.

سه چیز که Feel Therapeutics می‌توانست آن‌ها را بهبود بخشد

با عرشه 11 اسلاید، جای تعجب نیست که سرمایه گذاران مایل به دیدن آن هستند. و برای این موضوع، چیزهایی وجود دارد که می‌توانستند بهتر انجام شوند.

من عرشه را به ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی خود وارد کردم تا ببینم ربات‌های هوش مصنوعی درباره عرشه چه فکر می‌کنند. می‌توانید بازخورد کامل را در اینجا ببینید، اما مرتبط‌ترین بخش خلاصه آن است:

شما بچه ها، تعداد زیادی اطلاعات گم شده/ناقص وجود دارد.
اعتبار تصویر: Haje Kamps / Pitch Guide

این شرکت رقابت را از دست داد، که احتمالاً بزرگترین شکست در اینجا است. همچنین هیچ برنامه یا برنامه عملیاتی منسجمی برای ورود به بازار وجود ندارد. من متوجه شدم که محصول در اوایل چرخه خود است، اما آنها حداقل باید مدل کسب و کار و قیمت مورد نظر خود را در کنار جنبه های مشتری هدف ذکر کنند. من دوست داشتم برخی از اقتصادهای واحد را نیز ببینم: وقتی این محصول در مقیاس تولید می شود چه اتفاقی می افتد؟

سوال جالب و استفاده از وجوه

[اسلاید 10] پیش سری A؟ بیایید آن را یک دور پل بنامیم، مثل بقیه.
اعتبار تصویر: درمان احساس

تیم Feel Therapeutics شرایط سرمایه گذاری را در اسلاید "Ask and Use of Funds" درج کرده است که کمی غیر متعارف است. به طور معمول، شرایط کنار گذاشته می شوند، زیرا شرایط تامین مالی قابل مذاکره است و اغلب به بحث های رفت و برگشتی با سرمایه گذاران بالقوه بستگی دارد. اما هی، به نظر می رسد که آنها قبلاً یک سرمایه گذار اصلی دارند و فقط در تلاش هستند تا دور تأمین مالی را کامل کنند، پس در این سناریوی خاص، تا حدودی منطقی است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این یک هنجار نیست، و دلیل خوبی دارد: مذاکره نام بازی در دنیای سرمایه گذاری است.

در مورد بخش "استفاده از وجوه": بسیار شل و مبهم است، مانند ایده ای نیمه کاره که کسی روی دستمال کاغذی نوشته است. بیا، Feel Therapeutics، تو می توانی بهتر از این کار کنی! سرمایه گذاران جزئیات می خواهند، نه وعده های مبهم. در مورد نحوه خرج کردن پول، اطلاعات دقیقی دریافت کنید. در اینجا به خصوص گیج کننده است، زیرا فکر می کنم این شرکت نقاط عطف خود (راه اندازی به عنوان دارو + و تأیید FDA) را با نقاط عطف سایر شرکت ها انجام داد. من متوجه هستم که آنها احتمالاً سعی می کنند نشان دهند که این خطر بالایی ندارد، اما هیچ زمانی به نقاط عطف مرتبط نیست.

در یک سناریوی ایده آل، "استفاده از وجوه" باید به عنوان اهداف SMART خلاصه شود: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان. معین به معنای روشن و بدون ابهام است. قابل اندازه گیری به این معنی است که می توانید پیشرفت را ردیابی کنید و بدانید چه زمانی به هدف رسیده اید. دست یافتنی به این معنی است که واقع بینانه است (نه رویای پای در آسمان). مرتبط به این معنی است که با اهداف تجاری گسترده‌تر شما همسو می‌شود. محدود به زمان یعنی مهلتی وجود دارد. به عنوان مثال، به جای "تأیید FDA"، یک هدف SMART "تأیید FDA زیر 510K تا دسامبر 2025" خواهد بود. تفاوت را ببین؟ یکی مثل یک نقشه محکم به نظر می رسد. دیگری شبیه خیالبافی به نظر می رسد.

چرا اهداف SMART در این زمینه مفید هستند؟ زیرا آنها باعث می شوند به نظر برسید که واقعاً می دانید چه کاری انجام می دهید. سرمایه‌گذاران می‌توانند ببینند که شما نقشه راه روشنی دارید و فقط برای ابتکارات تصادفی پول نمی‌ریزند به این امید که چیزی بچسبد. این باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود و نشان می دهد که شما یک برنامه سنجیده برای استفاده موثر از سرمایه دارید. پس ، این اهداف را سخت تر کنید و به سرمایه گذاران چیزی ملموس بدهید تا در مورد آن هیجان زده شوند.

این آشفتگی یک اسلاید تیمی

[اسلاید 9] چه کسی این اسلاید را طراحی کرده است؟
اعتبار تصویر: درمان احساس

تیم Feel Therapeutics چیزی را که شبیه یک اسلاید تیمی چشمگیر (اگر زشت) به نظر می رسد جمع آوری کرده است، اما بیایید به جزئیات بپردازیم تا ببینیم چگونه این اسلاید ادامه دارد. ابتدا به سرمایه گذاران کمک کنید تا بفهمند چرا این تیم تیم مناسبی برای رهبری این شرکت است. شما نام‌ها و عناوین بزرگی دارید، اما دقیقاً چه چیزی آنها را برای هدایت این استارت‌آپ به موفقیت مناسب می‌کند؟

بخش های «کارشناسان صنعت» و «کارشناسان روانپزشکی» در نگاه اول چشمگیر به نظر می رسند، اما آیا این افراد مشاور هستند؟ آیا آنها بخشی از تیم اصلی هستند؟ آنها چقدر در عملیات روزمره Feel Therapeutics مشارکت دارند؟ اگر آن‌ها فقط نام‌های برجسته‌ای هستند که ارتباط ضعیفی با شرکت دارند، به اندازه مشارکت فعالانه آنها در تصمیم‌گیری‌ها و اجراهای استراتژیک قانع‌کننده نیست. شفاف سازی نقش و مشارکت آنها به سرمایه گذاران درک بهتری از چگونگی افزایش توانایی های شرکت توسط این کارشناسان می دهد.

نشریات و استنادهای اعضای تیم در آنجا پرتاب می شوند، اما این معیارها مانند آمارهای بیهوده به نظر می رسند. مطمئناً روی کاغذ خوب به نظر می رسند، اما آیا به موفقیت واقعی تجاری تبدیل می شوند؟ سرمایه‌گذاران می‌خواهند ببینند که چگونه تخصص تیم نتایج ملموسی را برای شرکت به ارمغان می‌آورد، نه فقط تحسین‌های آکادمیک. به جای تمرکز بر این اعداد، برجسته کردن دستاوردها و تجربیات خاصی که مستقیماً با اهداف شرکت و چالش‌های بازار مرتبط است، تأثیرگذارتر خواهد بود. نشان دهید که چگونه ترکیب منحصربه‌فرد این تیم از مهارت‌ها و تجربیات، آن را برای مقابله با مشکلاتی که Feel Therapeutics می‌خواهد حل کند، موقعیتی منحصر به فرد ایجاد می‌کند.

سفر جمع آوری کمک مالی چیست؟

موضوع دیگری که باید در مورد آن صحبت کنیم، سفر جمع آوری سرمایه شرکت تا به امروز است. بله، اکنون یک دور 3.5 میلیون دلاری جمع آوری کرده است، اما به نظر می رسد که قبلاً یک مشت پول جمع آوری کرده است:

طبق گفته PitchBook، این شرکت تا به امروز 30 میلیون دلار جذب کرده است.
اعتبار تصویر: اسکرین شات PitchBook

به نظر می رسد که شرکت سرمایه زیادی را در دورهای مختلف جذب کرده است (من هشت دور مختلف بودجه را حساب می کنم)، اما شرکت هنوز به رشد مناسبی نرسیده است. البته در دستگاه‌های پزشکی این غیرمعمول نیست، اما من می‌خواهم بدانم چه اشتباهی در اینجا رخ داده است و این شرکت برای اصلاح دوره چه کاری انجام داده است، پس نیازی به بالا بردن یک پل دیگر در یک سال نیست.

آنچه که داده های PitchBook بیش از همه به من می گوید این است که این شرکت واقعاً باید شروع به دیدن برخی از نتایج و به زودی کند. من همچنین می‌خواهم روی میز کلاه شرکت کار عمیقی انجام دهم. چه کسی مالک چه چیزی در شرکت است و آیا بنیانگذاران هنوز به اندازه کافی درگیر هستند تا آنها را در مرحله بعدی کسب و کار ببینند؟

عرشه کامل زمین


اگر می‌خواهید در TechCrunch آپشن های خود را در عرشه زمین باز کنید، اطلاعات بیشتری در اینجا آمده است. همچنین، تمام بازی های Pitch Deck Teardowns را که در یک مکان مفید برای شما جمع آوری شده اند، تحلیل کنید!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است