Pitch Deck Teardown: Deck 20 میلیون دلاری Transcend Series B
اگر تا به حال مجبور شده اید یک پروژه زیرساختی بزرگ را برنامه ریزی کنید - مانند ساخت یک بخش جدید از یک شهر یا تلاش برای فهمیدن اینکه چقدر آب و فاضلاب در یک منطقه خاص نیاز دارید - احتمالاً در این مسیر با چند مشکل مواجه شده اید. . گریه شما را میشنوم: «اما مدلسازی و برنامهریزی». "آیا این چیزی نیست که کامپیوترها در آن خوب باشند؟"
خب بله. پس جای تعجب نیست که Transcend یک دور سری B 20 میلیون دلاری از Autodesk به دست آورد.
این یک دنیای جدید و شجاع از طراحی است که، صادقانه بگویم، من اطلاعات زیادی در مورد آن ندارم. اما ۲۰ میلیون دلار دروغ نمی گوید، پس بیایید ببینیم Transcend، er، از کجا فراتر می رود و کجا به طرز دردناکی فانی باقی می ماند.
ما به دنبال زمینهای منحصر به فرد بیشتری برای تخریب هستیم، پس اگر میخواهید طرح خود را ارسال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
در این عرشه اسلاید می شود
تیم Transcend دک خود را با ما در حالتی تا حدی ویرایش شده به اشتراک گذاشت. من معمولاً طرفدار زیادی از آن نیستم، اما تیم تا آنجایی که میتوانست، تنها با ویرایشهای جزئی، بخشهای مختلف را شامل میشود. اصلاحات به شرح زیر است:
اسلاید ۱۱: نقطه داده اختصاصی زنجیره تامین
اسلاید ۱۳: نقشه راه محصول و پروژه های مالی در هر عمودی
اسلاید ۱۴: نام مشتری، نام پروژه، شماره درآمد و تاریخ فروش برای موارد استفاده OEM
اسلاید ۱۶: اهداف مالی، از جمله پیش بینی حفظ درآمد خالص، پیش بینی CARR، پیش بینی ARR، پیش بینی حاشیه جریان نقدی و پیش بینی کل سرمایه
جدای از موارد فوق، عرشه به همان شکلی است که شما باید بتوانید ایده بسیار خوبی از جریان روایت شرکت به دست آورید. این تفکیک کامل اسلایدهای عرشه است:
کاور اسلاید
اسلاید خلاصه
اسلاید مشکل و راه حل
اسلاید محصول
سرسره کششی
اسلاید مزایا
اسلاید نسخه ی نمایشی مجازی (ویدیویی).
تاریخچه شرکت/محصول
اسلاید تمایز
اسلاید بخش مشتری
ارزش پیشنهادی به ازای هر اسلاید بخش مشتری
اسلاید فرصت بازار
اسلاید نقشه راه محصول [تدوین شده]
اسلاید مطالعه موردی مشتری
اسلاید تیم
اسلاید استفاده از وجوه
بسته شدن اسلاید
سه چیز برای دوست داشتن
عرشه Transcend نمونه های بسیار خوبی دارد. این سه مورد برتر من هستند:
تو به من می چرخی، عزیزم، همین الان
خیلی نادر نیست که یک استارتاپ از کسب و کار دیگری جدا شود، اما بیان داستان چگونگی و چرایی این اتفاق می تواند بسیار مشکل باشد. اما Transcend این کار را به خوبی انجام می دهد:
معمولاً دلیل خوبی برای خروج یک استارتاپ از یک شرکت وجود دارد. در این مورد، ابزاری در مرکز Transcend است که به صورت داخلی ساخته شده است، قبل از اینکه شرکت سازنده این ابزار متوجه شود که ممکن است برای دیگران مفید باشد. از محصول به تناسب محصول/بازار، از طریق اعتبار سنجی تجاری، تا چرخهای که میتواند پایگاه مشتری خود را بسازد، میتواند مسیری دشوار باشد. نکته مهم، در این مورد، این است که اسپین اوت چهار سال پیش به پایان رسید. بسیاری از خطرات مربوط به آن بخش از فرآیند اکنون باید برطرف شده باشد، اما مزایای حاصل از یک محصول ۱۰ ساله به جای یک کودک چهار ساله پر انرژی نیز باید قابل مشاهده باشد. وجود این اسلاید در عرشه به موقعیت شرکت در زمان و مکان کمک می کند (و به سوال «چرا حالا؟» پاسخ می دهد).خیلی خوب انجام شده!
ابزار یکسان، مزایای متفاوت
ابزارها را میتوان برای همه چیز مورد استفاده قرار داد - این زیبایی یک ابزار است - اما توضیح اینکه مخاطبان هدف مختلف میتوانند برای موارد استفاده متفاوت ارزش پیدا کنند، دشوار است.
در مورد طراحی این اسلاید خیلی کم صحبت کنیم و روی محتوا تمرکز کنیم. Transcend کار خوبی انجام می دهد و نشان می دهد که چگونه دسته های مختلف مشتریان جنبه های مختلف کسب و کار دارند. در اسلاید اندازه بازار، شرکت نحوه فروش خود را به همه این دسته از مشتریان دو برابر می کند. شروع گفتگو با مزایا راه بسیار خوبی برای ساختن یک داستان چند لایه است.با این حال مراقب باشید: داشتن چندین دسته از مشتریان بسیار خوب است، اما برای یک استارتاپ آسان است که تمرکزی نداشته باشد. فروش به مدارس با فروش به بیمارستان ها یا دولت ها متفاوت است و اغلب برای هر کدام به تکنیک های فروش متفاوتی نیاز دارید. در این مورد، من اجازه می دهم Transcend از قلاب خارج شود. تعداد سازمانهایی که به طراحی در مقیاس زیرساخت نیاز دارند احتمالاً محدود است، پس تشریح این که چگونه شرکت میتواند به طور همزمان به چندین بخش عمودی بفروشد، به توضیح بخشی از داستان کمک میکند «هی، اندازه بازار کاملاً معقول است».
اندازه بازار مناسب
داشتن نموداری که به نظر می رسد به سمت راست و بالا می رود کمی عجیب است. شما انتظار دارید که محور Y "زمان" باشد. اینطور نیست. این نمودار صنایع مختلف را توصیف می کند. Transcend روی سه مورد از آنها (فاضلاب/فاضلاب، آب و برق) تمرکز می کند و نشان می دهد که ممکن است در آینده به طور بالقوه به دیگران گسترش یابد.جدای از طراحی گرافیکی و اطلاعاتی، من دوست دارم که این اسلاید به وضوح نشان می دهد که فرصت امروز چقدر بزرگ است، و اگر شرکت موارد عمودی اضافی را به فهرست تمرکز خود اضافه کند، چقدر می تواند رشد کند. من این صنعت را به اندازه کافی نمی شناسم که بدانم آیا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار صرف کار طراحی، رقمی است که Transcend می تواند به طور واقع بینانه به دنبال آن باشد (به عبارت دیگر، اگر کل سهم بازار را جذب کند، آیا Transcend 100 میلیارد دلار در سال خواهد بود. شرکت ؟ احتمالاً سرمایهگذارانی که در این فضا فعال هستند بلافاصله میتوانند بدانند که آیا این واقع بینانه است یا خیر.
به عنوان یک استارتاپ، چیزی که می توانید در اینجا بیاموزید این است که به خاطر داشته باشید که توسعه عمودی می تواند فرصت های بزرگی را ارائه دهد. اگر مربوط به شرکت شما است، تصویر را ترسیم کنید - می تواند به نشان دادن اندازه جاه طلبی شما و در نهایت فرصتی برای سرمایه گذاران کمک کند.
در ادامه این حذف، ما به سه چیز که Transcend میتوانست بهبود ببخشد یا متفاوت انجام دهد، همراه با سکوی کامل آن میپردازیم!
ارسال نظر