Pinstripe می خواهد شیوه فروش لباس های دست دوم توسط فروشندگان آنلاین را دوباره تعریف کند

هدف Pinstripe این است که با ارائه فرصتی به فروشندگان برای داشتن یک فروشگاه دیجیتال و حضور فیزیکی در خرده فروشی، بازار دست دوم را دوباره تصور کند.
این پلتفرم که در ماه ژوئن راه اندازی شد، یک رویکرد جایگزین در مقایسه با بازارهای دیگر مانند Archive، Depop، Facebook Marketplace و Poshmark ارائه می دهد. با Pinstripe، فروشندگان لباسهای خود را به فروشگاههای محمولههای محلی، مغازههای قدیمی و خردهفروشیها میبرند، جایی که کارمندان فروشگاه فرآیند تحویل را انجام میدهند و فروشندگان را از بار تعاملات حضوری رها میکنند. Pinstripe همچنین اخیراً یک سیستم پیشنهاد خودکار را معرفی کرده است که از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای مدیریت فرآیند پیشنهاد و درخواست استفاده می کند.
فروشندگان اغلب با استرس راهاندازی غرفهها در بازارهای کوچک یا سازماندهی فروشهای پاپ آپ برای فروش لباسهای قدیمی یا دست دوم، لوازم جانبی و سایر اقلام انتخابی مواجه میشوند. کسانی که به دنبال فروش لباس از کمد خود هستند با چالش هایی مانند ناراحتی ناشی از بازدید افراد غریبه از خانه هایشان یا مشکلات هماهنگی جلسات عمومی مواجه می شوند. علاوه بر این، دردسر حمل و نقل محصولات می تواند یک سردرد بزرگ دیگر باشد.
با ظهور بازار خرده فروشی دست دوم - که به دلیل استقبال فزاینده از خرید اقلام مستعمل و سهم صنعت مد سریع در زباله های دفن زباله انجام می شود - بنیانگذاران Pinstripe، Sam Blumenthal و Taro Tomiyaya نیاز به راه حل بهتری را تشخیص دادند.
بلومنتال به TechCrunch گفت: «هر دوی ما خریدار دست دوم و همچنین فروشنده هستیم. «نقطه دردناکی که ما واقعاً شناسایی کردیم این بود که خرید دست دوم آسان است، اما فروش آن واقعاً سخت است. دلیل اینکه ما محل های دفن زباله داریم که می توانید از فضا مشاهده کنید، یعنی سالانه 82 پوند لباس به ازای هر نفر در آمریکا دور ریخته می شود، این است که بیرون انداختن چیزی بسیار آسان تر از فروش یا اهدای آن است.

Pinstripe در حال حاضر فقط برای کاربران در شهر نیویورک در دسترس است، جایی که یافتن فضای مناسب کمد یک چالش مهم است و فروشگاه ها فضای بی استفاده زیادی دارند.
کاری که ما انجام میدهیم این است که افراد با لباسهای زیاد و فروشگاههایی با فضای زیاد را به هم متصل میکنیم. ما میدانیم که یک تبادل هم افزایی وجود دارد، اما چیزی که فروشگاهها میخواهند ترافیک بیشتر و سود بیشتر است، و چیزی که اینفلوئنسرها میخواهند راهی برای کسب درآمد از کمد لباس خود و راهی برای خلاص شدن از شر آن است.
به نظر می رسد فروشندگان بیشترین سود را از این ترتیب می برند و 70 درصد از درآمد فروش را دریافت می کنند. در مقابل، Pinstripe 20٪ را می گیرد در حالی که شرکای خرده فروشی 10٪ باقی مانده را دریافت می کنند.
حتی با وجود اینکه شرکای خردهفروشی آن کوچکترین بخش از پای را انتخاب میکنند، Blumenthal بازخورد مثبتی را گزارش میکند، زیرا هدف پلتفرم کمک به کسبوکارهایی است که حضور آنلاین یا تیمهای بازاریابی رسانههای اجتماعی ندارند. با این حال، او همچنین اذعان میکند که کارکنان محدود در برخی از این فروشگاهها میتوانند چالشهایی را ایجاد کنند، زیرا به فضای ذخیرهسازی و نیروی انسانی بیشتری برای تسهیل تراکنشها نیاز دارد.
Blumenthal و Tomiya همچنین متوجه شدند که برخی از مشتریان ممکن است از بازارهای دیگر احساس ناامیدی کنند زیرا نمی توانند قبل از خرید لباس را امتحان کنند. Pinstripe این مزیت را ارائه می دهد که به خریداران امکان می دهد اقلام را به صورت آنلاین مرور و خریداری کنند و در عین حال شخصاً لباس را نیز تجربه کنند. مشتریان می توانند اقلام را امتحان کنند، و اگر از آنها راضی نبودند، می توانند درخواست بازپرداخت کنند.
علاوه بر این، Pinstripe تحویل پیک روز بعد را با قیمت 10 دلار ارائه می دهد. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که خریدارانی که گزینه تحویل را انتخاب می کنند، نمی توانند قبل از خرید امتحان کنند و تمام خریدها نهایی هستند. فقط خریداران حضوری واجد شرایط بازپرداخت هستند.

در حالی که Pinstripe از بسیاری از رقبای خود متمایز است، تجربه برنامه همان چیزی است که کاربران معمولاً انتظار دارند.
برای خریداران، الگوریتمی وجود دارد که گزینه ها را بر اساس سبک شخصی آنها انتخاب می کند. خریداران می توانند فهرست ها را بر اساس اندازه، قیمت، نام تجاری، رنگ، وضعیت و موارد دیگر فیلتر کنند. علاوه بر این، یک ویژگی نقشه وجود دارد که به کاربران امکان میدهد نمونههای فروش، بازارهای کوچک، فروشگاههای پاپ آپ و فروش املاک را کشف کنند. فرآیند پیکاپ استاندارد است؛ خریداران وقتی کالایشان آماده شد، یک ایمیل یا اعلان برنامه دریافت میکنند. برای دریافت خرید خود باید کد تایید را داشته باشند.
فروشندگان می توانند فهرست ایجاد کنند، عکس ها را آپلود کنند، توضیحات بنویسند و قیمت ها را در پلتفرم تعیین کنند. یک تفاوت قابل توجه این است که هیچ پیام رسان درون برنامه ای برای چت با خریداران وجود ندارد.
ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Pinstripe به نام «پیشنهاد» از ChatGPT و مدلهای منبع باز برای کمک به فروشندگان در مدیریت فرآیند مناقصه استفاده میکند. اکنون فروشندگان می توانند درخواست کنند که دستیار هوش مصنوعی پیشنهادات را به طور خودکار بپذیرد.
همچنین، اگر کالایی پس از 30 روز به فروش نرسد، فروشندگان می توانند اهدای آن را انتخاب کنند و Pinstripe خیریه های محلی را می فرستد تا آن را تحویل بگیرند و از طرف آنها اهدا کنند.
Pinstripe از یک استارتآپ مشابه که توسط Blumenthal و Tomiya در سال 2022 تأسیس شد به نام Banter، یک پلتفرم تجارت الکترونیکی که شامل خرید چندنفره و عناصر اجتماعی بود، به مصرفکنندگان اجازه میداد تا با خریداران همفکر ارتباط برقرار کنند. در فوریه گذشته، این استارتآپ تقریباً 900000 دلار در یک دور کوچک بودجه اولیه از Breakers VC، General Advance، Muchmore Ventures و Unpopular Ventures جمعآوری کرد.
ما بعد از دیدن این روند عظیم جدید که دوستانم، هم بنیانگذارم و من از دیدگاه مصرف کننده رفتار می کنیم، چرخیدیم، که مد دست دوم صرفه جویی است. بسیاری از این برندها و فروشگاهها از [این تغییر] سرمایهگذاری نمیکنند.»
Pinstripe در فروشگاه App و در وب در دسترس است. این برنامه چند هزار یا بیشتر کاربر فعال ماهانه را تبلیغ می کند و با تقریباً ده ها شریک خرده فروشی از جمله Club Vintage، Lahn Shop، Leisure Centre و Brooklyn Vintage Club کار می کند.
این پلتفرم همچنین دارای مشاوران قابل توجهی از جمله بن مکس روبینشتاین (متای سابق) و جولی بورنشتاین (استیچ فیکس سابق) است.
ارسال نظر