Perplexity می گوید که اکنون 100 میلیون جستجو در هفته ارائه می کند
آراویند سرینیواس، مدیر عامل Perplexity، می گوید که موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی اکنون 100 میلیون جستجو در هفته انجام می دهد. با تعمیم به یک ماه، این تقریباً 400 میلیون پرس و جو است - از 250 میلیون درخواست در جولای.
رشد سریع Perplexity زمانی اتفاق میافتد که این شرکت آپشن های تجارت الکترونیک، از جمله توانایی مشترکین سرویس Perplexity Pro خود را برای خرید با یک کلیک، به چالش میکشد. طبق گزارشها، Perplexity در حال برنامهریزی یک مدل تبلیغاتی جدید است. به گزارش فایننشال تایمز، این شرکت در حال مذاکره با برندهایی از جمله نایک و ماریوت برای درخواست های حمایتی است.
یک خار در چشم گیجی، کشمکش های حقوقی آن با ناشران است. داو جونز از News Corp و NY Post از Perplexity به دلیل آنچه آنها به عنوان "دزدسالاری محتوایی" توصیف می کنند، شکایت کرده اند. بسیاری از سایت های خبری دیگر ابراز نگرانی کرده اند که Perplexity از نزدیک محتوای آنها را تکرار می کند - همین هفته گذشته، نیویورک تایمز این استارت آپ را متوقف کرد و متوقف کرد.
گفته می شود که Perplexity در حال مذاکره برای جمع آوری حدود 500 میلیون دلار با ارزش 8 میلیارد دلاری است.
ارسال نظر