متن خبر

Parloa، یک پلت فرم مکالمه هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان، 66 میلیون دلار جمع آوری می کند

Parloa، یک پلت فرم مکالمه هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان، 66 میلیون دلار جمع آوری می کند

شناسهٔ خبر: 466641 -




پلتفرم هوش مصنوعی محاوره ای Parloa یک سال پس از جمع آوری 21 میلیون دلار از سرمایه گذاران اروپایی برای پیشبرد رشد بین المللی خود، 66 میلیون دلار در دور سری B به دست آورد.

این شرکت آلمانی به طور خاص بر ایالات متحده متمرکز است و سال گذشته دفتر خود را در نیویورک نیز افتتاح کرد. او میگوید این مرکز به آن کمک کرد تا «چند شرکت فورچون 200» را در منطقه ثبت کند. برای آخرین دور، Parloa Altimeter Capital را به عنوان پشتیبان اصلی، یک شرکت VC مستقر در ایالات متحده که به دلیل سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی مانند Uber، Airbnb، Snowflake، Twilio و HubSpot قابل توجه است، تضمین کرده است.

هوش مصنوعی و اتوماسیون در خدمات مشتری چیز جدیدی نیست، اما با موج جدیدی از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و زیرساخت‌های هوش مصنوعی مولد، هوش مصنوعی «مکالمه‌ای» واقعاً هوشمند (یعنی نه چت‌ربات‌های گنگ) دوباره به شدت در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. بازیکنان تثبیت شده همچنان به جمع آوری مبالغ قابل توجهی ادامه می دهند - برای مثال Kore.ai یک دور کلان 150 میلیون دلاری را چند ماه پیش از طرف حامیان بزرگی مانند انویدیا بست. در جای دیگر، کارآفرین و مدیر عامل سابق Salesforce، برت تیلور، در ماه فوریه یک پلتفرم تجربه مشتری جدید به نام Sierra را راه‌اندازی کرد که بر اساس مفهوم «عامل‌های هوش مصنوعی» ساخته شده است و بیش از 100 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران مخاطره‌آمیز جمع‌آوری کرده است.

Parloa در موقعیت خوبی قرار دارد تا از تبلیغات "هوش مصنوعی با همه چیز" که در چند سال گذشته به شدت بالا رفته است، سرمایه گذاری کند زیرا شرکت ها به دنبال راه های جدیدی برای بهبود کارایی از طریق اتوماسیون هستند.

این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، مشتریان برجسته‌ای مانند غول بیمه اروپایی، Swiss Life، و خرده‌فروش کالاهای ورزشی، Decathlon را که هر دو از پلتفرم Parloa برای خودکارسازی ارتباطات مشتری، از جمله ایمیل‌ها و پیام‌های فوری، استفاده می‌کنند، تضمین کرده است.

با این حال، "صدا" جایی است که یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Malte Kosub معتقد است که Parloa برجسته است.

Kosub از طریق ایمیل به TechCrunch گفت: «استراتژی ما همیشه حول محور «اول صدا»، حیاتی‌ترین و تاثیرگذارترین جنبه تجربه مشتری بوده است. در نتیجه، مکالمات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی پارلوآ بیش از هر راه حل دیگری انسانی به نظر می رسد.

سکوی پارلوآ

پلت فرم Parloa اعتبار تصویر : Parloa

استفان اوستوالد، یکی از بنیانگذاران و CTO، می گوید که هوش مصنوعی بخش اصلی DNA پارلوآ از زمان پیدایش آن در شش سال پیش بوده است. این شرکت از ترکیبی از LLM های اختصاصی و منبع باز برای آموزش مدل هایی برای موارد استفاده گفتار به متن استفاده می کند.

ما انواع مدل‌های گفتار به نوشتار را در مورد کیفیت صدای تلفن و موارد استفاده از خدمات مشتری آموزش داده‌ایم. ما یک زیرساخت تلفنی سفارشی برای به حداقل رساندن تأخیر ایجاد کرده‌ایم - یک چالش کلیدی در اتوماسیون صوتی - و همچنین یک چارچوب اختصاصی نماینده LLM برای خدمات مشتری.

پارلوا قبلاً حدود 25 میلیون دلار جمع آوری کرده بود که بخش عمده آن از طریق دور سری A سال گذشته به دست آمد. اکنون با 66 میلیون دلار دیگر در بانک، به خوبی تامین مالی شده است تا رشد اقتصادی خود در اروپا و آمریکا را دو برابر کند. Kosub بيان کرد که این شرکت درآمد خود را در هر یک از سه سال گذشته سه برابر کرده است.

کوسب گفت: "ما در سال 2023 با موفقیت وارد بازار ایالات متحده شدیم. ما همیشه به برتری و رقابت محصول خود اطمینان داشتیم، اما موفقیت چشمگیر و سریعی که در ایالات متحده به دست آورد از انتظارات همه فراتر رفت."

جدا از Altimeter سرمایه گذار اصلی، سری B Parloa چک هایی از EQT Ventures، Newion، Senovo، Mosaic Ventures و La Familia Growth را دید. سرمایه گذاری امروز کل سرمایه شرکت را به 98 میلیون دلار می رساند، پس از 21 میلیون دلار سری A که توسط EQT Ventures رهبری می شد، در سال 2023.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است