مدیر عامل Pocketpair، استودیو سازنده بازی موفق Palworld، فاش کرده است که هزینه اجرای سرورهای این شرکت بازی سازی در میان هزینه های سرسام آور به یک نگرانی بزرگ برای این شرکت تبدیل شده است.
Pocketpair پشت بسیاری از بازیهای محبوب، از جمله Palworld، Craftopia، و Overdungeon است که در Steam ، یک سرویس توزیع بازیهای ویدیویی محبوب و ویترین فروشگاه، در دسترس هستند.
در پستی به X ، تاکورو میزوب اسکرین شاتی را منتشر کرد که نشان دهنده افزایش قابل توجه 359 درصدی هزینه ها بود، با عنوان: "صبر کنید، شاید به دلیل هزینه های سرور ورشکست شوند؟"
آیا هزینه های در حال اجرا سرور به معنای هزینه بیشتر بازی ها خواهد بود؟
اسکرین شات هزینه جاری سرورهای این شرکت را نشان می دهد: 70 میلیون ین یا حدود 475000 دلار. این صورت حسابی است که شرکت انتظار دارد تنها در ماه فوریه جمع آوری کند.
در پاسخ به نگرانی مدیر عامل، بسیاری از کاربران اظهار نظر کردند که حاضرند برای ادامه اجرای بازی ها کمک های مالی درون بازی بپردازند. دیگران برای پشتیبانی از هزینه های بالای در حال اجرا نگه داشتن سرورها، افزونه های قابل پرداخت را پیشنهاد کردند.
فرد دیگری اظهار داشت که شرکتهای بزرگ میتوانند «تا زمانی که [آنها] پول نقد داشته باشند، از آن عبور کنند» و این نشان میدهد که توسعهدهندگان کوچکتر و استارتآپها احتمالاً با تهدیدات وجودی بیشتری مواجه خواهند شد.
با وجود مواجهه با چالشهای اولیه در مواجهه با راهاندازی غیرمنتظره موفقیتآمیز، Pocketpair اخیراً شکایات کمتری در مورد مشکلات سرور دریافت کرده است که میتواند به سرمایهگذاری بیشتر در هزینههای نگهداری نسبت داده شود.
Palworld که کمتر از سه هفته پیش منتشر شد، تاکنون 19 میلیون بازیکن را در مجموع استیم و ایکس باکس جمع آوری کرده است. فروش Steam به تنهایی از زمان عرضه آن بیش از 200 میلیون دلار درآمد داشته است.
مهندس شبکه Palworld، چوجو هیروتو، با نگاهی به آینده، گفت: «به دنبال دستوری که هرگز اجازه ندهید سرویس بدون توجه به هزینهها از بین برود، سرورهایی را بدون توجه به هزینه آماده کردهایم.»
با این حال، این واقعیت تلخ که آنلاین نگهداشتن سرورهای بازی میلیونها هزینه برای توسعهدهندگان دارد، این سوال را مطرح میکند که آیا گیمرها و مصرفکنندگان در ماههای آینده برای افزایش قیمتها در سراسر صنعت و بیشتر از آن آماده هستند یا خیر.
ارسال نظر