متن خبر

OmniAI داده های کسب و کار را برای هوش مصنوعی تغییر می دهد

OmniAI داده های کسب و کار را برای هوش مصنوعی تغییر می دهد

شناسهٔ خبر: 590390 -




اکثر شرکت ها برای استخراج ارزش از داده های خود تلاش می کنند. چندین سال پیش، Forrester گزارش داد که بین 60٪ تا 73٪ از داده های متعلق به یک تجارت متوسط ​​​​برای تجزیه و تحلیل استفاده نمی شود. دلیل آن این است که داده‌ها توسط ملاحظات فنی و امنیتی محو شده‌اند یا به‌طور دیگری کبوتر شده‌اند و استفاده از ابزارهای تحلیلی را اگر غیرممکن نگویند، دشوار می‌کنند.

آنا پوجاویس و تایلر ماران، مهندسانی که قبلا در استارت‌آپ‌های Hightouch (یک پلتفرم همگام‌سازی داده‌ها) و Fair Square (ابزار بیمه سلامت) با پشتیبانی Y Combinator کار کرده‌اند، پس از کشف این موضوع، الهام گرفتند تا دست خود را در حل مشکل ارزش داده‌ها امتحان کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل موانع مهندسی، از استراتژی‌های تحلیلی محروم شده بودند.

ماران به TechCrunch گفت: «ما دریافته‌ایم که بخش قابل توجهی از بازار، به‌ویژه آن‌هایی که در صنایع تحت نظارت مانند مراقبت‌های بهداشتی و مالی هستند، با تجزیه و تحلیل داده‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. «اکثریت داده های شرکتی امروز در پایگاه داده نمی گنجد. این تماس های فروش، اسناد، پیام های Slack و غیره است. و با توجه به مقیاس این شرکت‌ها، مدل‌های داده‌های خارج از قفسه معمولاً کافی نیستند.

پس پوجاویس و ماران OmniAI را تأسیس کردند، مجموعه‌ای از ابزارها که داده‌های سازمانی بدون ساختار را به چیزی تبدیل می‌کند که اپلیکیشن‌های تجزیه و تحلیل داده و هوش مصنوعی می‌توانند آن را درک کنند.

OmniAI
اعتبار تصویر: OmniAI

OmniAI با سرویس‌های ذخیره‌سازی داده‌ها و پایگاه‌های داده یک شرکت (مانند Snowflake، MongoDB و غیره) همگام‌سازی می‌شود، داده‌های درون آن را آماده می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مدل مورد نظر خود - برای مثال، یک مدل زبان بزرگ - را روی داده‌ها اجرا کنند. به گفته ماران، OmniAI تمام کارهای خود را در فضای ابری شرکت، فضای ابری خصوصی OmniAI یا محیط های داخلی انجام می دهد و ظاهراً امنیت بهتری را ارائه می دهد.

ماران گفت: «ما معتقدیم که مدل‌های زبانی بزرگ برای زیرساخت‌های یک شرکت در دهه آینده ضروری خواهند بود و میزبانی همه چیز در یک مکان منطقی است.

OmniAI خارج از جعبه، ادغام هایی با مدل هایی از جمله Meta's Llama 3، Anthropic's Claude، Mistral's Mistral Large و Amazon's AWS Titan برای موارد استفاده مانند ویرایش خودکار اطلاعات حساس از داده ها و به طور کلی ساخت برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. مشتریان قرارداد نرم‌افزار به‌عنوان سرویس را با OmniAI امضا می‌کنند تا مدیریت مدل‌ها را در زیرساخت‌های خود امکان‌پذیر کند.

روزهای اولیه اما Omni که اخیراً یک دور اولیه 3.2 میلیون دلاری به رهبری FundersClub را با ارزش 30 میلیون دلار بسته است، ادعا می کند که در حال حاضر 10 مشتری از جمله Klaviyo و Carrefour دارد. ماران بيان کرد که درآمد سالانه سالانه در مسیر رسیدن به 1 میلیون دلار تا سال 2025 است.

ماران گفت: «ما یک تیم فوق‌العاده ناب در یک صنعت در حال رشد هستیم. شرط ما این است که با گذشت زمان، شرکت‌ها مدل‌های در حال اجرا را در کنار زیرساخت‌های موجود خود انتخاب کنند و ارائه‌دهندگان مدل بیشتر بر روی صدور مجوز وزن مدل به ارائه‌دهندگان ابر موجود تمرکز کنند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است