MVP شما نیازی به کامل بودن ندارد. باید مناسب مرحله باشد


استارتآپها اساساً ماشینهایی هستند که MVP (حداقل محصولات قابل دوام) میسازند که به پاسخگویی به سؤالات کمک میکنند و به تدریج ارزش پیشنهادی شرکت را از بین میبرند.
نکته کلیدی این است که هر MVP که یک شرکت می سازد باید بر روی پاسخ به یک سوال بسیار خاص تمرکز لیزری داشته باشد. اگر کاری بیش از این انجام دهد، وقت و تلاش تلف شده است. در تجربه من، بسیاری از استارتآپها در مورد مقیاسپذیری خیلی زود نگران هستند و منابع را برای چیزی که ممکن است هرگز مورد نیاز نباشد هدر میدهند.
این تمایل بهویژه در استارتآپهایی که توسط افرادی تأسیس شدهاند که از رشتههای مهندسی در شرکتهای بزرگ و در حال حاضر مقیاسپذیر هستند، مشهود است. اما کارهایی که برای ارسال کد در فیس بوک، نتفلیکس، آمازون یا گوگل باید انجام دهید، برای استارت آپ های مرحله اولیه به یک شکل اعمال نمی شود.
ارسال نظر