متن خبر

Marvel’s Ant-Man and the Wasp یک فیلم عالی به سبک Dungeons and Dragons ارائه کرد

Marvel’s Ant-Man and the Wasp یک فیلم عالی به سبک Dungeons and Dragons ارائه کرد

اخبارMarvel’s Ant-Man and the Wasp یک فیلم عالی به سبک Dungeons and Dragons ارائه کرد
شناسهٔ خبر: 265634 -




خبرکاو:

در حال بارگیری پخش کننده صوتی…

اسپویل های کامل برای هر دو فیلم Ant-Man دنبال می شود.

Ant-Man and the Wasp اغلب یک رپ بد داده می شود. موقعیت آن در جدول زمانی دنیای سینمایی مارول (MCU) - که فقط دو ماه پس از Avengers: Infinity War منتشر شد - و فقدان ظاهری اصالت، آن را به یک هدف آسان برای مخالفان تبدیل کرد. یک پاک کننده کام بادی و بی نظیر که زمین های قدیمی را از نو می کند؟ برخی از طرفداران می گویند ممنون اما نه ممنون.

با این حال، رد کردن بیستمین فیلم مارول به عنوان چیزی بیش از یک فیلم ساده لوح و بدجنس، اشتباه است. در واقع، Ant-Man 2 یک نوسان خلاقانه بزرگ به خود می گیرد – گفتن آن آسان تر از انجام دادن برای ابرقهرمانان کوچکش – با نحوه ساختارش. دقیق تر نگاه کنید و دنباله Ant-Man 2015 در واقع مانند یک فیلم به سبک سیاه چال ها و اژدها بازی می کند.

ایفای نقش در MCU

هنک پیم در فیلم Ant-Man and the Wasp در خارج از دوربین به شخصی نگاه می کند

هنک و شرکت قبل از اینکه جانت را نجات دهند کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. (اعتبار تصویر: Marvel Studios)

بله، درست خواندید - Ant-Man and the Wasp یک کمپین سیاه چال‌ها و اژدها (DnD) به جز نام است. سردرگم؟ اجازه دهید توضیح دهیم.

پیش فرض فیلم یک فرض ساده است. پس از مشاهده بازگشت اسکات لانگ از قلمرو کوانتومی - چیزی که آنها فکر نمی کردند ممکن است - در Ant-Man ، هنک پیم و هوپ ون داین نقشه ای را برای نجات جانت ون داین (همسر هنک و مادر هوپ) از بعد زیراتمی تدوین می کنند. مهمتر از همه، اسکات کلید ردیابی جانت را در دست دارد. بنابراین، در حالی که هنک و هوپ به خاطر نقش او در وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی از او عصبانی هستند، نارضایتی های خود را به یک طرف می گذارند.

درست مانند یک کمپین سنتی DnD، Ant-Man 2 شامل یک ماموریت اصلی (نجات جانت) است که گروه قهرمانان آن (اسکات، هنک و هوپ) باید برای کسب پاداش خود (با جانت متحد شوند) تکمیل کنند.

از نظر مفهومی، Ant-Man and the Wasp اصالت کمپین DnD را تداعی می کند

با این حال، شباهت ها به همین جا ختم نمی شود. Ant-Man and the Wasp شامل ماموریت های جانبی متعددی است که تیم باید با آنها مقابله کند. آنها شامل ساخت یک تونل کوانتومی برای رسیدن به قلمرو کوانتومی، به دست آوردن مولفه ای شبیه به مک گافین از آنتاگونیست ثانویه سانی برچ، بازگرداندن آزمایشگاه قابل انقباض آن ها از شرور اصلی گوست (در ادامه در مورد او)، کمک گرفتن از یک شخصیت غیرقابل بازی در بیل فاستر، و بازیابی کت و شلوار قدیمی مرد مورچه ای هنک از دختر اسکات، کیسی. هی، هیچ کس نگفت نجات جانت آسان است.

چنین پیرنگ‌های فرعی ممکن است مانند اهدافی بی‌سابقه به نظر برسند که زمان اجرای فیلم را کاهش می‌دهند. با نگاهی به لنز یک کمپین DnD، هرکدام مانند یک تلاش جانبی عمل می کنند تا توانایی قهرمانان ما را قبل از ماموریت اصلی خود ثابت کنند.

Ant-Man and the Wasp برای مبارزه با Ghost در اوج فیلم آماده می شود

Wasp و Ant-Man دو کلاس کاراکتر کلاسیک DnD را در خود جای داده اند. (اعتبار تصویر: Marvel Studios)

تمایل مارول به طنز باعث می شود که Ant-Man and the Wasp نیز با تمثیل های DnD خود سرگرم شوند. سکانس دوم فیلم، که اسکات و کاسی را می بیند که ماموریت مورچه محوری سرگرم کننده خود را برای بازیابی یک شی با ارزش (بخوانید: جایزه بهترین مادربزرگ جهان) انجام می دهند، تخیل لازم برای رهبری یک کمپین DnD را به خنده می آورد. این یک کلاه مملو از سرگرمی است که در طول دو ساعت پخش Ant-Man 2 اجرا می شود، با روایت کلی فیلم – هرچند گاهی به طرز چشمگیری توضیح می دهد – مانند یک استاد سیاه چال (یعنی فردی که یک DnD را رهبری می کند) جلسه) در حال اختراع طرح است که شما در کنار آن تماشا می کنید.

مانند یک کمپین DnD، Ant-Man and the Wasp مصمم است که چقدر سریع (یا، بهتر است بگوییم، چقدر روشمند) به ماموریت اصلی خود می رسد. در اصل، 50 دقیقه طول می کشد تا اسکات و شرکت در واقع تلاش اصلی خود را آغاز کنند. حرکتی شبیه به انجام چندین ساعت (یا حتی جلسات) Dungeons و Dragons قبل از رسیدن به وظیفه اصلی.

کلاس های شخصیت و مهارت های ابرقهرمانی

Ghost یک دشمن DnD به سبک طیفی است که باید متوقف شود. (اعتبار تصویر: Marvel Studios)

به نظر می رسد شخصیت های فیلم فاز 3 مارول نیز از کلاس های شخصیت DnD الهام گرفته شده اند. یا حداقل، جنبه‌های منحصربه‌فرد کلاس شخصیتی را که شبیه آن‌ها هستند تجسم می‌دهند.

به عنوان مثال اسکات را در نظر بگیرید. دزد تبدیل به ابرقهرمان اساسا یک سرکش است. یک شرور DnD مانند که از مخفی کاری (در نهایت او یک کلاهبردار سابق است) و حقه بازی (او یک استاد حقه جادوی کارت در Ant-Man 2 است) برای عبور از موانع استفاده می کند. جانت را می توان به یک جادوگر تشبیه کرد، زیرا توانایی های قلمرو کوانتومی او را شبیه به یک کاربر جادویی می کند که می تواند ساختار واقعیت را دستکاری کند. حتی هنک، یک دروید - یعنی کسی که از قدرت طبیعت و موجودات (معروف به مورچه ها) استفاده می کند - و لوئیس، که به عنوان یک بارد کمدی شناخته می شود، در این روش بازی می کنند.

Hope مسلماً کهن الگویی ترین شخصیت DnD از همه است. هوپ که نماینده کلاس جنگنده است، یک رزمنده چیره دست است که تخصصش در این زمینه بیش از اطرافیانش است. مطمئنا، اسکات یک مبارز توانمند است. او توسط بهترین ها (هنک و هوپ) در Ant-Man آموزش داده شد، اما هوپ در تمام زندگی خود برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان آموزش دیده است. بنابراین، توصیف او به‌عنوان یک سطح مهارت دیگر - مرجع دیگر DnD - برای همه افراد دیگر، زیاد کار دشواری نیست.

Ant-Man and the Wasp شامل ماموریت های جانبی متعددی است که تیم باید با آنها مقابله کند

شخصیت‌های متفاوت گروه فرصت‌هایی را برای یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های DnD فراهم می‌کنند: اختلاف نظرهای طنزآمیز. دعوا و تک تیراندازی لفظی سرگرم کننده ای که بین اسکات، هنک و هوپ رخ می دهد مشابه با اعضای حزب DnD است که بر سر اینکه چه تصمیمی بگیرند به طور جمعی درگیر می شوند. برخی از حوادث، مانند نقص تنظیم‌کننده اسکات، یا ورود اف‌بی‌آی به صحنه برای دستگیری هنک و هوپ، نشانه‌های پرتاب یک تاس زباله در هر جلسه DnD را دارند.

و سپس هیولاها و دشمنان مانند DnD هستند که Ant-Man and the Wasp را پر می کنند. بسیار خوب، هیچ دموگرگونی مانند Stranger Things (یکی دیگر از تولیدات الهام گرفته از DnD) وجود ندارد، اما Ant-Man 2 دارای Ghost است – یک آنتاگونیست پیچیده و به سبک شبح – که قهرمانان ما را در هر لحظه تعقیب می کند. خدمه سانی برچ شبیه دشمنان راهزنانی هستند که در جلسات DnD زندگی می کنند، در حالی که حتی فعال کردن توانایی های اسکات از توانایی های Gi-Ant Man خود به یک تجربه وحشتناک موقت تبدیل می شود، البته برای غیرنظامیان سانفرانسیسکو که در مرحله پایانی فیلم گرفتار شده اند.

سیاه چال استاد هنر

Ant-Man and the Wasp همیشه به خاطر آن صحنه پس از اعتبار در یادها می ماند - می دانید، صحنه ای که آن را به Avengers: Infinity War مرتبط می کند. به جز چند سکانس اکشن هوشمندانه و طنز، بیشتر طرفداران MCU می گویند که این فیلم تا حد زیادی فراموش شدنی است، حتی اگر بدترین فیلم مارول نباشد ( Eternals ، Thor: The Dark World ، و The Incredible Hulk ، ما به دنبال آن هستیم. به تو).

Ant-Man 2 با وجود ایراداتش، یک فیلم ابرقهرمانی سرگرم‌کننده و جذاب بر اساس Dungeons and Dragons است. از نظر مفهومی، اصالت کمپین‌های DnD را تداعی می‌کند، با ساختار داستان سرایی، مجموعه‌های اکشن تکان‌دهنده، و تونالیته مبتنی بر فانتزی که حال و هوای منحصربه‌فردی به آن می‌دهد. با توجه به انتقاداتی که به مارول به خاطر فرمول فیلم تقلیدی فزاینده‌اش وارد می‌شود، Ant-Man and the Wasp بسیار نوآورانه است. حتی با وجود ریسک‌های خلاقانه‌ای که در فاز 4 مارول انجام می‌شود، MCU مطمئناً می‌تواند از این نبوغ بیشتر استفاده کند.

برای پوشش بیشتر MCU، نحوه تماشای فیلم های مارول را به ترتیب پیدا کنید. متناوباً، محل قرارگیری Ant-Man and the Wasp را در فهرست بهترین فیلم‌های مارول مطالعه کنید یا هر چیزی که ارزش دانستن درباره Ant-Man and the Wasp: Quantumania را دارد، کم‌کم بدانید.

Ant-Man and the Wasp هم اکنون برای پخش در دیزنی پلاس در دسترس است.

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است