MarioGPT به آینده ای باشکوه که توسط هوش مصنوعی تولید می شود اشاره می کند که در آن همه ما برای همیشه با نینتندو بازی خواهیم کرد

ماریو هرگز نمی تواند بیش از حد در جهان وجود داشته باشد. مطمئناً، احتمالاً مدتی است که یکی از بازیهای اصلی NES را بازی کردهاید، اما احتمالاً به این دلیل که آنها بسیار آشنا هستند. اگر به شما بگویم که محققان راهی برای تولید بی نهایت سطوح ماریو ایجاد کرده باشند، چه میشود تا بتوانید هر روز یک بازی کاملاً جدید بازی کنید تا زمانی که خورشید بسوزد؟
تیمی در دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ به تازگی یک مقاله (پیش از میخانه) و صفحه Github منتشر کرد که روش جدیدی برای رمزگذاری و تولید سطوح Super Mario Bros را نشان می دهد که آنها آن را MarioGPT می نامند. (در جایی در ردموند، وکیلی قهوه اش را می خورد و شروع به تایپ می کند.)
MarioGPT مبتنی بر GPT-2 است، نه یکی از این هوش مصنوعی مکالمه جدید. این مدلهای زبانی بزرگ نه تنها در استفاده از کلمات در جملاتی مانند اینها و بیان بیشتر مشابه آنها خوب هستند - آنها ماشینهای تشخیص و تکرار الگوی هدف عمومی هستند.
"ما صادقانه فقط کوچکتر را انتخاب کردیم تا ببینیم کار می کند یا نه!" شیام سوداکاران، نویسنده اصلی مقاله، در ایمیلی به TechCrunch گفت. "من فکر می کنم به طور کلی با مجموعه داده های کوچک، GPT2 بهتر از GPT3 مناسب است، در حالی که بسیار سبک تر و آموزش آسان تر است. با این حال، در آینده، با مجموعه دادههای بزرگتر و درخواستهای پیچیدهتر، ممکن است نیاز به استفاده از مدل پیچیدهتری مانند GPT3 داشته باشیم.
حتی یک LLM بسیار بزرگ سطوح ماریو را به صورت بومی درک نمی کند، پس محققان ابتدا باید مجموعه ای از آنها را به صورت متن ارائه می کردند و نوعی نسخه قلعه کوتوله ماریو را تولید می کردند که صادقانه بگویم، من آن را بازی می کردم:

هر کاشی به عنوان یک شخصیت متفاوت ارائه می شود.
می خواهید پولی دربیاورید؟ ماریو در ترمینال فقط گفتن
هنگامی که سطح به عنوان یک سری از کاراکترهای معمولی نشان داده می شود، می تواند توسط مدل مانند هر سری کاراکترهای دیگر، خواه زبان نوشتاری یا کد، جذب شود. و هنگامی که الگوهای مرتبط با ویژگی ها را درک کند، می تواند آنها را بازتولید کند.
خروجی آن شامل یک "مسیر" است که به صورت حروف کوچک نشان داده شده است، که اساساً نشان می دهد که سطح از نظر فنی قابل پخش است. آنها دریافتند که از 250 سطح، 9 از 10 سطح را می توان توسط عامل نرم افزار بازی A* تکمیل کرد.
البته اگر سطوح فقط صاف و با لوله های گاه به گاه برای پاکسازی باشند، چندان موفقیت آمیز نخواهد بود. اما آنها چند توابع برای اندازه گیری ساده بودن مسیر و همچنین مقایسه آن با سطوح مجموعه داده گنجانده بودند. جدید بودن بالا و مسیرهای مسیر "جالب" به معنای سطوح قابل انجامی است که شبیه سطوح موجود نیست، اما اجازه ندهید بازیکن فقط از آن عبور کند.
ورودی برچسبگذاریشده همچنین آن را به گونهای ساخته است که مدل میتواند اعلانهای زبان طبیعی را درک کند، مانند درخواست از آن برای ایجاد یک سطح با «لولههای زیاد و تعداد زیادی دشمن» یا «بلاکهای زیاد، ارتفاع بالا، بدون دشمن».

نمونه هایی از سطوح ایجاد شده توسط پیام های متنی.
یک محدودیت این است که، به دلیل نحوه کدگذاری داده های منبع آنها در Corpus سطح بازی ویدیویی، تنها یک نماد برای "دشمن" وجود دارد، به جای هر یک برای goombas، koopas و غیره. اما در صورت نیاز می توان آن را تغییر داد - مفهومی که نیاز به اثبات داشت این بود که اصلاً می توان سطوح خوبی را ایجاد کرد. (متأسفانه، سطح آب نیز به دلیل نشان ندادن در مجموعه داده در حال حاضر امکان پذیر نیست.)
"در کار آینده، ما مجموعههای داده غنیتری را کاوش خواهیم کرد!" سودهکاران گفت.
به طور تصادفی، جولیان توگلیوس در NYU GameLab و گروهش به تازگی مقالهای نوشتند که فرآیند مشابهی را برای بازیهای پازل سوکوبان یا بلوک فشار میدهد. اصول مشابه هستند، اما می توانید در مورد تفاوت ها اینجا بخوانید.
اینکه این رویکردها برای دو ژانر مختلف کار میکردند، نشان میدهد که میتواند برای سایر ژانرهای با پیچیدگی مشابه هم کار کند - نه کاملاً بی نهایت Chrono Trigger را تولید کند، اما یک سونیک دو بعدی با هوش مصنوعی نیز دور از ذهن نیست.
باید بيان کرد که این اولین ژنراتور ماریو نیست که ما دیدهایم، اما دیگران تمایل دارند نه بر هوش مصنوعی بلکه به مونتاژ سطوح از مجموعهها و توالیهای از پیش ساخته شده تکیه کنند. پس ممکن است یک سکانس جدید دریافت کنید، اما بر اساس کاشی به کاشی اصلی نخواهد بود، فقط صفحه به صفحه.
به عنوان اولین نسخه از MarioGPT، این کاملاً آزمایشی است و امیدواریم که از نگاه سائورون مانند نینتندو جلوگیری شود، نینتندو به دلیل چکش کاری پروژه های فن های مربوط به ویژگی های آن شناخته شده است. اما البته در حالی که ماریو بی نهایت سرگرم کننده به نظر می رسد، جذابیت بازی های اصلی در سختی و مضامین دست ساز آنهاست – چیزی که بازسازی آن چندان آسان نیست.
ارسال نظر