Locofy سنگاپور ابزار طراحی به کد خود را با یک کلیک راه اندازی کرد
پس از استفاده از Figma برای ایجاد رابط های کاربری و تجربیات، توسعه دهندگان با وظیفه سنگین کدنویسی طرح ها به منظور ایجاد وب سایت ها یا برنامه های کاربردی باقی می مانند. Locofy، یک پلتفرم توسعه frontend مستقر در سنگاپور که توسط Accel پشتیبانی میشود، میخواهد با یک ابزار یک کلیک که فورا نمونههای اولیه Figma و AdobeXD را به کد تبدیل میکند، ساعتها در کار صرفهجویی کند.
ابزار جدید Locofy Lightning نام دارد و بر روی مدل های طراحی بزرگ (LDM) این استارت آپ ساخته شده است. بنیانگذاران Locofy، هانی میتال و صهیب محمد، آن را با نحوه پیشگامی OpenAI در LLM ها قبل از اینکه ChatGPT آنها را به بقیه جهان معرفی کند، مقایسه می کنند. آنها نیاز به ابزاری مانند لایتنینگ را به دلیل کمبود توسعه دهندگان می دیدند که منجر به از دست دادن درآمد برای شرکت ها می شود و کدنویس ها را تحت فشار قرار می دهند.
لایتنینگ بهعنوان یک پلاگین Figma کار میکند و بنیانگذاران Locofy میگویند که نزدیک به 80 درصد از توسعه فرانتاند را خودکار میکند، پس توسعهدهندگان در استارتآپهای ناب میتوانند روی راهاندازی استارتآپهای خود و رفتن به بازار تمرکز کنند.
این ابزار ابتدا برای Figma، برای وب سایت ها و برنامه های وب راه اندازی می شود. سپس در اواخر سال جاری، برای ابزارهای طراحی بیشتر، از جمله AdobeXD، Penpot، Sketch، Wix و احتمالا Canva و Notion در دسترس خواهد بود.
میتال او میگوید که این شرکت بیش از 1 میلیون دلار برای توسعه لایتنینگ سرمایهگذاری کرده است، با هدف دستیابی به استارتآپها و شرکتهای متمرکز بر مشتری با تیمهای کوچکی که نیاز به تسریع در توسعه ظاهری خود دارند. لایتنینگ و LDM های آن در داخل ساخته شده و بر روی مجموعه داده ای شامل میلیون ها طرح آموزش دیده اند.
این شرکت با Locofy Classic در سال 2021 شروع به کار کرد که کاربران را ملزم به گذراندن پنج مرحله میکرد: بهینهسازی طراحی؛ برچسب گذاری عناصر تعاملی؛ یک ظاهر طراحی برای کار کردن طرح ها در اندازه های مختلف صفحه نمایش؛ اجزا و لوازم برای شناسایی عناصر تکراری و ماژولار کردن آنها. اجازه دادن به ویرایش نام کلاس؛ و سازگاری با تنظیمات ترجیحی مانند تایپ اسکریپت یا JS.
میتال و محمد یاد گرفتند که چگونه میتوان هر مرحله را با ترکیبی از تکنیکهایی مانند شبکههای عصبی مبتنی بر تصویر، از جمله ترانسفورماتورهای چندوجهی، شبکههای عصبی مبتنی بر نمودار، مدلهای توالی به ترتیب، شبکههای اشاره گر پشته، مدلهای اکتشافی و LLM خودکار کرد. آنها می گویند که آنها از آن ها برای ساخت یک مدل یکپارچه طرح بزرگ با نزدیک به نیم میلیارد پارامتر از میلیون ها طرح استفاده کردند.
مراحل Locofy Lightning، از جمله برچسبگذاری، گروهبندی لایهها، پاسخدهی، اجزا و نام کلاسها، هر کدام ترکیبی از تکنیکهای مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا میکنند که سپس با روشهای اکتشافی بهخوبی تنظیم میشوند. سپس مراحل تنها در یک مرحله فشرده می شوند، پس Lightning می تواند با یک کلیک انجام شود.
پس از تولید کد فرانتاند، کاربران میتوانند آن را به همراه یک پیشنمایش تعاملی تحلیل کنند و قبل از صدور کد، آن را تنظیم کنند.
Locofy که در سال 2021 تأسیس شد، 7.5 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Accel و Northstar Ventures جمع آوری کرده است.
در آینده، این شرکت قصد دارد پلتفرم خود را فراتر از طراحی به کد، با استفاده از ابزارهایی که سیستمهای طراحی میسازند، از کتابخانههای عمومی UI استفاده میکنند، با ادغامهایی مانند Github Copilot و CI-CD، برای فرانتاند بسازد. همچنین قصد دارد یک دستیار هوش مصنوعی برای طراحان و میزبانی و استقرار برای میزبانی برنامه های کامل در نظر بگیرد.
Locofy به مدت دو سال در نسخه آزمایشی رایگان بوده است و برنامههایی برای کسب درآمد در سال 2024 دارد. بنیانگذاران آن به TechCrunch گفتند که تولید کد هوش مصنوعی یک دسته جدید است و مدلهای کسبوکار با سایر ابزارهای SaaS و توسعهدهندگان متفاوت خواهند بود. Locofy هنوز در حال نهایی کردن قیمتهای خود است، اما این قیمتها بر اساس مواردی مانند تعداد صفحهها یا اجزایی است که به کد تبدیل میشوند و به طور منظم با هوش مصنوعی نگهداری میشوند.
ارسال نظر