Lighthouse، یک ارائه دهنده تجزیه و تحلیل برای بخش مهمان نوازی، با 370 میلیون دلار با ارزش 1 میلیارد دلار روشن می شود.
ما هنوز نشانه دیگری از رونق در صنعت سفر داریم: جمع آوری کمک های مالی عمده توسط یکی از استارتاپ های B2B که به این فضا خدمات می دهد. Lighthouse، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده برای هتل ها و سایرین در صنعت مهمان نوازی، دور سری C را به مبلغ 370 میلیون دلار بسته است. منجنیق به رهبری KKR Lighthouse را به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار می رساند.
لایت هاوس بيان کرد که از این بودجه برای ادامه ساخت مجموعه داده ها، ابزارهای تحلیلی و عملکردهای هوش مصنوعی بیشتر استفاده خواهد کرد. همچنین ممکن است از این تزریق سرمایه بزرگ برای تملک برای گسترش تجارت خود استفاده کند: این شرکت تا به امروز چهار خرید انجام داده است. یکی از آنها، Stardekk، در اوایل سال جاری اتفاق افتاد و Lighthouse یک نرمافزار هتل همهکاره را برای مدیریت رزرو و موارد دیگر به ارمغان آورد.
با 370 میلیون دلار، این راند یکی از بزرگترین دورههای استارتآپی است که دفتر مرکزی آن در لندن است و همچنین یکی از بزرگترین دورهها برای بخش سفر در سال جاری است.
برای کسانی که عملکرد اکوسیستم استارت آپی اروپا در حال حاضر را دنبال می کنند، سابقه جمع آوری کمک های مالی لایت هاوس آموزنده است: این شرکت در سال 2021، زمانی که جذب سرمایه برای استارت آپ ها در اوج خود بود، 80 میلیون دلار جمع آوری کرد. این دور جدید می تواند به عنوان تأییدی از سوی سرمایه گذاران تلقی شود که استارتاپ در چند سال گذشته جعبه های مناسب را تحلیل کرده است.
استارتآپها در اروپا با فعالیت کندتر در تعدادی از زیربخشهای فناوری، آشفتگی ژئوپلیتیک و رشد اقتصادی کند دست و پنجه نرم میکنند. Lighthouse به بازار جهانی سفر که در حال حاضر تخمین زده میشود سالانه حدود 15 تریلیون دلار ارزش دارد، خدمات رسانی میکند، و تمرکز آن بر ارائه هوش تجاری و در عین حال استفاده از فناوریهای جدیدتر مانند هوش مصنوعی نشان میدهد که چگونه شرکتهای مبتنی بر داده همچنان فرصتها را مشاهده میکنند.
مجموعه اصلی ابزارهای شرکت به خودی خود مستقیماً با رزرو کردن یا مدیریت کارکنان و حساب ها مرتبط نیست. در عوض، هوش تجاری، به ویژه تجزیه و تحلیل و بینش را ارائه می دهد. لایتهاوس او میگوید روزانه 400 ترابایت اطلاعات سفر و بازار را جمعآوری میکند و از هوش مصنوعی برای ارائه بینش به مشتریان استفاده میکند. محصولات آن هتلهای زنجیرهای بزرگ و سایرین را هدف قرار میدهد که بر عملیاتهای کوچکتر تمرکز دارند.
این استارتآپ او میگوید ابزارهای آن توسط بیش از 70000 ارائهدهنده مهماننوازی استفاده میشود که شامل نامهای بزرگی مانند Holiday Inn، Radisson و NH Hotel Group میشود.
این دور گواهی بر تقاضای بخش هتل برای ابزارهای بهتر برای بهبود قیمت گذاری و ارائه کلی به مشتریان است - به ویژه در زمانی که مسافران زمان انتخاب های بیشتری نسبت به قبل دارند و راه های بیشتری برای یافتن و رزرو هتل دارند.
شان فیتزپاتریک، مدیرعامل Lighthouse در بیانیهای گفت: «ما تازه شروع کردهایم تا دادهها و ابزارهای مهماننوازی را قدرتمندتر، در دسترستر و مقرون به صرفهتر کنیم. من نمیتوانم از چیزی که برای آن کار میکنیم انرژی بیشتری بگیرم.» امیدواریم TechCrunch بعداً امروز با فیتزپاتریک صحبت کند تا بیشتر بشنود.
دور قبلی شرکت شاهد مشارکت Spectrum Equity، F-Prime Capital، Eight Roads Ventures و Highgate Technology Ventures بود و همه این سرمایه گذاران نیز در آخرین سری C سرمایه گذاری می کنند.
ارسال نظر