Lapse، اپلیکیشنی که گوشی شما را به یک دوربین قدیمی تبدیل می کند، 30 میلیون دلار به دست می آورد.
در سال 2024، یافتن یک دوربین آنالوگ، خرید فیلم (و شاید باتریهای ویژه) برای آن و گرفتن عکسهایی که نیاز به توسعه دارند، میتواند هزینه زیادی داشته باشد. برای کسانی که مشتاق آن روزهای قدیم هستند، استارتاپی به نام Lapse به کاربران گوشیهای هوشمند جایگزینی ارائه کرده است – شما باید عکسهایی را بگیرید که «توسعه یافته» شدهاند و در صورت تمایل، آنها را با گروهی از دوستان خود به اشتراک بگذارید.
Lapse در بازار مورد توجه قرار گرفته است - ادعای میلیون ها کاربر، 100 میلیون عکس ثبت شده در هر ماه و رتبه 10 برتر در فروشگاه برنامه های ایالات متحده برای برنامه های عکاسی - و اکنون دور جدیدی از بودجه 30 میلیون دلاری را اعلام کرده است. تا جاه طلبی های خود را به سطح بعدی برساند.
Greylock - سرمایهگذار برنامههای مصرفکننده مشهور که از اولین حامیان فیسبوک، اینستاگرام، TikTok (زمانی که Musical.ly بود) و LinkedIn بود - با شرکای جهانی به همان اندازه نمادین DST Global Partners را رهبری کرد. حامیان قبلی GV، Octopus Ventures و Speedinvest نیز شرکت کردند. به گفته منابع، پس از 12.4 میلیون دلار قبلی که در بودجه بذر و پیشبذر جمعآوری شده بود، این مبلغ به بیش از 42 میلیون دلار و ارزشی در حدود 150 میلیون دلار میرسد.
برنامههای Lapse شامل برخورد بیشتر پشت صحنه عکسهای «ویرایش نشده»، گفت ن آپشن های بیشتر در اطراف تجربه عکس و انتقال نهایی به سمت ویدیو است.
دن سیلورتاون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، در مصاحبهای گفت: در پایین خط، حتی ممکن است مقداری درآمد نیز وجود داشته باشد - اگرچه این چیزی نیست که هنوز آن را لمس نکرده است، و به دنبال دور شدن از مسیر معمولی است که برنامههای اجتماعی با گرایش به تبلیغات طی میکنند. او گفت: "احساس و فرضیه اولیه این است که این کار را انجام ندهیم."
اخلاق این شرکت ممکن است احساسی قدیمی داشته باشد، اما برخی از مکانیزمهای نحوه عملکرد برنامه چیزی جز این هستند.
برخی از اینها جزییات فن آوری جالبی هستند که از تجربه زیسته سرچشمه می گیرند. همانطور که قبلا گفته شد، سیلورتاون این اپلیکیشن را با برادرش بن پس از اینکه بن خود را پیدا کرد، در حالی که در سفر به آسیا بود، در آرزوی آزادی دوربینی که او را به تماشای مداوم یک دوربین گره نمیزند، راهاندازی کرد. اپلیکیشنی برای دیدن اینکه چه کسی از عکسهایش خوشش میآید، یا دیگران چه کار میکنند، و مهمتر از همه ظاهراً زندگیاش را برای ثبت و اشتراکگذاری لحظهها در یک برنامه هدایت میکند، نه برعکس. این باعث شد که او و دن به تحلیل چگونگی بازسازی تجربه آنالوگ از طریق تلفن هوشمند بیفتند.
اگرچه اگر در ابتدا از نحوه ظاهر شدن آنها ناراضی هستید، در برنامه هیچ فضایی برای ویرایش یا گرفتن مداوم عکسها وجود ندارد، درمان جالبی در پشت صحنه اتفاق میافتد.
او گفت: «تقریباً 12 مرحله مختلف وجود دارد که عکس از نظر پردازش طی میکند. برخی از آنها دارای عناصر بینایی کامپیوتری هستند و برخی در داخل ساخته شده اند و برخی از فناوری شخص ثالث استفاده می کنند. او بيان کرد که همه آنها اساساً هدفشان این است که بفهمند در تصویری که میگیرید چه چیزی وجود دارد و برای بهینهسازی نحوه ظاهر سوژهها و ترکیب کلی در نتیجه طراحی شدهاند.
از سوی دیگر، برخی از مکانیک های این اپلیکیشن چندان قابل ستایش نیستند. Lapse تحت تحلیل قرار گرفته است - داستان ما را اینجا ببینید - برای اینکه چگونه از هک رشد استفاده کرده و دعوتهای اجباری برای افزایش تعداد نصبهای برنامهاش را افزایش داده است. این تکنیک قطعاً به افزایش تعداد کاربران کمک کرد - در یک نقطه به صدر فروشگاه های برنامه iOS ایالات متحده و بریتانیا (تنها بازارها و تنها پلتفرمی که در آن موجود است) رسید، اگرچه قابل بحث است که چقدر می تواند برای هر شرکتی پایدار باشد. اگر برنامه به خودی خود چیز مفید و جالبی برای ماندن ارائه ندهد طولانی مدت.
برای Lapse، این درس قطعاً آموخته شد، اگرچه Silvertown در دفاع از خود همچنان معتقد است که استارتآپ باید از جایی شروع میکرد: از آنجایی که فرض این است که راهی برای اشتراکگذاری تصاویر خود با گروه کوچکی از دوستان بدون فید کشف داشته باشید. برنامه را دانلود کنید و هیچ مخاطبی با استفاده از آن ندارید، از کجا میروید؟
این روزها، او ادعا می کند که این برنامه - که ویژگی های "ژورنال" بیشتری به خود گرفته است و به کاربران راهی برای ساخت آلبوم هایی می دهد که می توانید آنها را خصوصی نگه دارید یا با گروه کوچکی از افراد به اشتراک بگذارید - دیگر نیازی به دعوت اجباری برای استفاده ندارد، نه حداقل به این دلیل که در حال حاضر توده بحرانی از مردم وجود دارد و ویروسی شدن خود را پیدا می کند. با این حال، تجربه شخصی من این بود که برای کاربران کاملاً جدید - شاید به ویژه مصرفکنندگانی که به اشتراکگذاری دادهها در برنامههای اجتماعی که قبلاً نمیدانند حساس هستند - هنوز هم دشوار است که الگوهای تاریک برنامه را تحلیل کنیم تا بفهمیم چگونه از آن بدون اشتراکگذاری استفاده کنند. حداقل چند نام و شماره
در پایان، ما در یک چهارراه قابل توجه در دنیای اپلیکیشن های مصرف کننده قرار داریم. مسلطترین نامها در کسبوکار در مقیاس خود با میلیاردها کاربر بزرگتر هستند، و در بیشتر موارد - اسنپ چت احتمالاً بزرگترین استثنا است - آنها بسیار فراتر از تمرکز بر اشتراکگذاری با گروههای کوچک دوستان حرکت کردهاند و هیچکدام از آنها اینطور نیستند. بدون تعداد زیادی زنگ و سوت که کاربران را از آنچه دیگر واقعی به نظر می رسد دور می کند.
آیا این فرصتی برای حداقل چند بازیکنی که مایلند آن جایگزین را در اختیار کاربران قرار دهند ایجاد می کند؟ BeReal، Dispo و چند نفر دیگر که با این ایده مقابله کردهاند، به نظر میرسد در حال حاضر قدرت خود را از دست دادهاند، اما Lapse همچنان معتقد است که چیزهای بیشتری برای برداشت از این مفهوم وجود دارد.
و به نظر می رسد که سرمایه گذاران آن نیز چنین می کنند:
جالب اینجاست که اکثر پلتفرمهای مقیاس بالا، چه اینستاگرام و چه فیسبوک، بسیاری از این پلتفرمها در ابتدا زندگی خود را به عنوان مکانهایی شروع کردند که در آن با دوستان خود بهروز میشدیم، و سپس به تدریج به چیزهای دیگری تبدیل شدند که میشناسیم. Jacob Andreou، شریک عمومی Greylock، در مصاحبهای گفت: آنها را برای امروز، مانند سایتهایی برای اخبار، یا سرگرمی یا همگام شدن با تأثیرگذاران.
"من فکر می کنم چیزی که در مورد آن جالب است این است که سوراخی باقی مانده است که در آن جایی وجود ندارد که بتوانید فقط پروفایل های دوستان خود را تحلیل کنید، ببینید آنها در حال انجام چه کاری هستند. همچنین مکان شگفت انگیزی برای شروع است زیرا همه این پلتفرم های واقعا بزرگ از آنجا شروع شدند. او معتقد است که مکانیزم «گرفتن یک عکس، یک در یک زمان، و مشاهده بعداً زمانی که عکس ایجاد میشود، میتواند مانع اشتراکگذاری را کاهش دهد و از آن برای ایجاد این مکان شگفتانگیز استفاده کند که در آن میتوانید با دوستان خود بهروز باشید».
ارسال نظر