Laam 5.5 میلیون دلار برای ارائه مدهای آسیای جنوبی به مهاجران در سراسر جهان اختصاص می دهد
تقاضا برای مد آسیای جنوبی در سطح جهانی در حال افزایش است زیرا بسیاری از مردم آسیای جنوبی در حال مهاجرت و اقامت در بازارهای جدید هستند و سپس برای مناسبت هایی مانند جشنواره ها و عروسی های محلی لباس های قومی خریداری می کنند.
با این حال، امروزه بسیاری از پلتفرمهای آنلاین کاتالوگ گستردهای از پوشاک و کفش از فروشندگان محلی جنوب هند را به بازارهای جهانی میفروشند. آنهایی که اغلب انتخاب های طراحی محدودی دارند و معمولاً روی یک گروه سنی یا جنسیت خاص متمرکز هستند.
عارف اقبال در تلاش است تا این مشکل را با یک بازار آنلاین مستقر در لاهور به نام Laam حل کند، که به تازگی 5.5 میلیون دلار در یک دور جدید تمام سهام به رهبری Disrupt.com و Zayn VC به دست آورد.
اقبال بیش از یک دهه را در ایالات متحده در شرکت های فناوری مختلف از جمله متا، پینترست، مایکروسافت و eBay گذراند. اقبال در حالی که در سیاتل و منطقه خلیج سانفرانسیسکو زندگی می کرد، با جوامع پاکستانی-هندی ارتباط داشت. او دریافت که اگرچه مکانهایی برای خوردن غذاهای آسیای جنوبی و زمینهایی برای بازی کریکت وجود دارد، ورزشی که هندیها و پاکستانیها دوست دارند در مورد آن بازی کنند و درباره آن صحبت کنند، اما مد قومیتی در همه مکانهایی که او زندگی میکرد قابل دسترسی نبود. در خانه، او متوجه شد که در حالی که فناوری کاملاً جلوتر از زمان خود حرکت می کند، مد عمدتاً مبتنی بر فناوری نیست و فروشندگان برای تعیین تقاضا و برآوردن عرضه به روش های سنتی متکی هستند.
پس از موج اول همهگیری کووید در جهان، اقبال به پاکستان بازگشت. این حرکت تبدیل به یک موهبت در مبدل شد و به او انگیزه داد تا خرید مد را برای آسیایهای جنوبی در خارج از کشور آسانتر کند. او Laam را در ژانویه 2021 تأسیس کرد و از همکار سابق مایکروسافت احمد منیب برای توسعه محصول برای مصرف کنندگان و فروشندگان و برادر کوچکترش امیر اقبال که قبلاً با فروشندگان و برندهای پوشاک محلی کار می کرد برای ایجاد یک زنجیره تامین استفاده کرد. سحر عارف، از علاقه مندان به مد، به عنوان چهارمین بنیانگذار به آن پیوست.
زمانی که ما شروع به کار کردیم، تعداد زیادی از فروشندگان تجارت آنلاین در پاکستان انجام نمی دادند. اما امروزه بخش عمده ای از فروش آنها از حضور آنلاین آنها حاصل می شود. اقبال در مصاحبه ای اختصاصی با تک کرانچ گفت: ما شاهد افزایش فروشندگان از دو یا سه تیم به 200-300 تیم در این سفر بوده ایم.
در حال حاضر، Laam یک کاتالوگ انتخاب شده از بیش از 100000 کالا، از جمله لباس های غیررسمی، قومیتی، رسمی، کفش، و لوازم جانبی مردانه، زنانه و کودکان را از نزدیک به 1200 فروشنده ارائه می دهد که همگی در پاکستان مستقر هستند. فروش این استارت آپ بیش از 100 کشور را شامل می شود که ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و خاورمیانه پنج بازار برتر آن از نظر درآمد هستند. پاکستان همچنان بیشترین خریدار را دارد – بیش از 300000 نفر از مجموع نیم میلیون نفر استارتاپ – اما از نظر درآمد به بازارهای جهانی Laam نزدیک نیست.
این استارتاپ از ترکیبی از داده ها و یادگیری ماشینی برای ارائه شخصی سازی به مصرف کنندگان استفاده می کند. الگوریتم های یادگیری ماشین را برای استخراج اطلاعاتی مانند توضیحات محصول، مقدار موجود، پارچه و اندازه به کار گرفته است. این استارتآپ همچنین یک ربات چت و یک عملکرد جستجو را با استفاده از دادههای ساختاریافته برای سهولت کشف فراهم میکند.
دیگر اخبار
اتباع روسیه درایران با این کارت خرید میکنند + جزئیات
برای فروشندگان، Laam لجستیک، زیرساخت زنجیره تامین و انبارداری را در کنار فناوری خود فراهم می کند که به آنها کمک می کند بفهمند به چه نوع موجودی نیاز دارند، تخمینی موجودی مورد نیاز، و چه محصولی برای تحویل "اکسپرس" استفاده می شود.
اقبال به TechCrunch بيان کرد که فروشندگان می توانند از برنامه آن برای ارتباط با بازار آنلاین بدون هیچ گونه تعامل انسانی استفاده کنند. این استارت آپ خدماتی از جمله عکاسی فیزیکی و هوش مصنوعی برای مقالاتی که آماده فروش هستند، بارکدهایی برای آماده کردن محصولات برای ارسال و دکمه ای روی برنامه برای سفارش وسیله نقلیه برای حمل اقلام از انبار یا کارخانه خود به انبار Laam ارائه می دهد. .
این استارتآپ همچنین سفارشیسازی را برای لباسهای رسمی رده بالا ارائه میدهد. در آن صورت، دستورالعمل هایی را برای بارگذاری نیازهای مشتریان به مشتریان ارائه می دهد و مستقیماً داده ها را برای فروشنده ارسال می کند. راه اندازی همچنین دارای یک فرآیند تأیید اضافی برای اطمینان از مطابقت محصول با مشخصات ارائه شده توسط مشتری قبل از ارسال است.
Laam در کنار بازار خود برای مصرف کنندگان، زیرساختی را به عنوان یک پلتفرم به نام Octane به فروشندگان ارائه می دهد تا به کسب و کارهای محلی کمک کند حضور آنلاین خود را ایجاد کنند و در سطح جهانی گسترش پیدا کنند. در حال حاضر، این پلتفرم به بیش از 50 کسب و کار خدمات ارائه می دهد که همچنین محصولات را از طریق بازار آنلاین Laam به فروش می رسانند.
Laam رقابتی در پاکستان دارد، زیرا SanaullaStore، Bagallery، و Clicky از بازارها و پلتفرمهای آنلاین محلی در حال ظهور این کشور هستند. برندهای خرده فروشی مانند ETHNC و Sapphire محصولات خود را از طریق سایت های آنلاین خود به فروش می رسانند. به طور مشابه، برخی از بازیکنان D2C استفاده از Spotify را در کشور برای حضور آنلاین آغاز کرده اند، در حالی که Temu در ماه سپتامبر وارد پاکستان شد و داراز متعلق به علی بابا نیز در این مسابقه حضور دارد.
با این وجود، اقبال اظهار داشت که لعام پیشنهاد منحصر به فردی برای فروش اقلام مختلف از برندهای متمایز در پاکستان و سراسر جهان دارد.
بیشتر بخوانید
دور اولیه 5.5 میلیون دلاری Laam همچنین شامل مشارکت Graph Ventures، Mentors Fund و مدیران فناوری در Oracle، Microsoft، Google و Salesforce بود. هدف این بودجه گسترش ردپای Laam و جذب فروشندگان فراتر از پاکستان – از سایر مناطق جنوب آسیا است. این استارت آپ همچنین قصد دارد در بازارهای مهم خود در خارج از پاکستان حضور داشته باشد. اقبال بيان کرد که لعام در حال راه اندازی دفتر خود در امارات متحده عربی است تا توسعه خود را آغاز کند و پس از آن به دنبال ایجاد حضور ایالات متحده است.
بودجه Laam در بحبوحه کاهش مداوم اکوسیستم استارت آپی پاکستان صورت می گیرد. بر اساس دادههای Tracxn که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، بودجه به استارتآپهای پاکستانی با 65 درصد کاهش سالانه به 12.3 میلیون دلار در سال 2024 YTD از 35 میلیون دلار در سال 2023 رسیده است. تعداد دورهای تامین مالی در کشور نیز از 16 مورد به 7 مورد کاهش یافت.
ارسال نظر