متن خبر

La Belle Vie Frichti را پس از فرآیند ورشکستگی خریداری می کند

La Belle Vie Frichti را پس از فرآیند ورشکستگی خریداری می کند

شناسهٔ خبر: 438126 -




استارت‌آپ فرانسوی تحویل خواربارفروشی La Belle Vie در حال خرید Frichti است، یکی دیگر از خدمات تحویل غذا که تحت دستور دادگاه قرار گرفته است. همانطور که Les Échos قبلاً گزارش داد، TechCrunch می تواند تأیید کند که دادگاه پیشنهاد La Belle Vie را نسبت به سه پیشنهاد دیگر انتخاب کرده است. این فصل دیگری از داستان پر فراز و نشیب تجارت سریع و خدمات تحویل غذا در فرانسه و اروپا است.

به عنوان یادآوری، Frichti در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و در طول سال ها حدود ۱۰۰ میلیون یورو برای ارائه وعده های غذایی آماده برای استراحت ناهار جمع آوری کرده بود. با همه‌گیری COVID-19، این شرکت عرضه خود را گسترش داد و شروع به تحویل مواد غذایی نیز کرد.

در ژانویه ۲۰۲۲، زمانی که تجارت سریع یکی از پرطرفدارترین استارت‌آپ‌های عمودی پس از همه‌گیری در اروپا بود، گوریل Frichti را خریداری کرد. اما بعد از آن همه چیز برای گوریل ها به یک سو رفت. پس از یک سال سخت از اخراج، عقب نشینی و تحرکات تحکیم، Getir بعداً Gorillas (و Frichti) را خریداری کرد.

چند ماه پیش، Getir در فرانسه اعلام ورشکستگی کرد - این شرکت هنوز در بازارهای انگشت شماری مانند ترکیه، بریتانیا، آلمان و هلند فعالیت می کند.

سپس یک دادگاه تجاری به تجارت فرانسوی Getir نگاه کرد تا ببیند آیا خریدار می‌تواند کسب‌وکار را از اداره خارج کند. گتیر و گوریل ها به سادگی توسط دادگاه پاریس تعطیل شدند، در حالی که فریشتی به مدیریت رسید.

La Belle Vie نیز از سال ۲۰۱۵ با موقعیت متفاوتی وجود داشته است. بنیانگذاران Alban Wienkoop و Paul Lê تصمیم گرفتند یک سوپرمارکت آنلاین از ابتدا با محصولات تازه مانند سبزیجات، میوه ها، گوشت، ماهی و پنیر و همچنین کالاهای بسته بندی شده مصرفی مانند غلات، شامپو و سس گوجه فرنگی بسازند.

و نرخ رشد شرکت کند و ثابت بوده است. آخرین بار در سال ۲۰۲۱ یک دور سری B 28 میلیون دلاری (۲۵ میلیون یورو) جمع آوری کرد و در اوایل سال جاری به لطف رویکرد متمرکز بر فناوری برای خواربار فروشی آنلاین به سوددهی رسید.

ما از روز اول فناوری خود را از ابتدا توسعه دادیم. ما یک ERP خودمان را با آنچه شما WMS، OMS، TMS [سیستم مدیریت انبار، سیستم مدیریت سفارش، سیستم مدیریت حمل‌ونقل] می‌نامید، ساخته‌ایم - همه در داخل،” Paul Lê به من گفت. "و این یک دارایی واقعی شرکت است که هر روز بهبود می یابد."

در سال ۲۰۲۳، La Belle Vie انتظار دارد بدون در نظر گرفتن درآمد فریشتی، ۶۰ میلیون دلار (۵۷ میلیون یورو) درآمد ایجاد کند. در سال ۲۰۲۲، فریشتی به تنهایی ۷۳ میلیون دلار درآمد (۶۹ میلیون یورو) گزارش کرد - ۸۰ درصد از این درآمد از منطقه پاریس است.

چگونه Frichti در آینده عمل خواهد کرد

با خرید Frichti، La Belle Vie قصد دارد از مجموع ۴۰۸ کارمند، ۱۶۸ کارمند را حفظ کند. دلیل این امر این است که La Belle Vie منحصراً بر منطقه بزرگ پاریس تمرکز دارد و قصد دارد از ۱۶ مرکز تحویل فریشتی به ۴ مرکز تحویل کاهش یابد. La Belle Vie پیش از معامله امروز ۳۵۰ کارمند داشت.

هر دو سرویس با هم وجود خواهند داشت زیرا موقعیت‌یابی دقیقاً یکسانی ندارند. برند فریشتی در پاریس یک برند عالی است. ما کمی کمتر دیده شده‌ایم زیرا پول بسیار کمتری نیز نسبت به آنها جمع‌آوری کرده‌ایم. ما بسیار فناوری محور بوده ایم، بر لجستیک متمرکز بوده ایم، فرآیند گرا. و ما همچنین به دنبال یک مدل تجاری برای تحویل فناوری مواد غذایی در فرانسه به طور کلی بودیم که ما را قادر می‌سازد سودآور باشیم.

فریشتی در مقطعی ۲۵۰۰ آیتم مختلف داشت. La Belle Vie در حال حاضر ۲۵۰۰۰ کالای مختلف را به فروش می رساند. مصرف‌کنندگانی که در پاریس زندگی می‌کنند و غذا را در Frichti سفارش می‌دهند، از دو مرکز اصلی La Belle Vie تحویل داده می‌شوند. برخی از شرکت ها برای کافه تریا شرکتی خود به Frichti متکی بودند - این بار La Belle Vie به چهار مرکز کوچک باقیمانده Frichti تکیه خواهد کرد.

این شرکت همچنین در حال راه اندازی سایت و اپلیکیشن جدیدی به نام بازار فریچتی است. این نوعی نسخه سرمقاله La Belle Vie با تمام محصولات Frichti و برخی از موارد La Belle Vie است. بازار Frichti به ۶۰۰۰ کالا محدود شده است.

«آنها دو شخصیت متفاوت مشتری هستند. پل لئو گفت: با Frichti، مشتری سبک زندگی بسیار پاریسی دارد، خانواده های کوچک یا مجردی که باید مقداری مواد غذایی سفارش دهند و خوب غذا بخورند. با خدمات اصلی La Belle Vie، این شرکت خانواده‌هایی را هدف قرار می‌دهد که سفارش‌های زیادی دارند – بالاخره این یک سوپرمارکت آنلاین است.

و البته، La Belle Vie تلاش خواهد کرد تا اقتصاد واحد فریشتی را بهبود بخشد، زیرا La Belle Vie برای چند ماه سودآور بوده است. پل لئو گفت: "ما تنها شرکتی از اروپای غربی هستیم که مدل تحویل آخرین مایل را با تحویل در همان روز کشف کرده ایم." "هیچ کس روی La Belle Vie شرط بندی نمی کرد. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است