Kore.ai، استارت آپی که هوش مصنوعی محاوره ای برای شرکت ها ایجاد می کند، ۱۵۰ میلیون دلار جمع آوری می کند
در بحبوحه موجی از اخراجهای صنعت فناوری، دیدن موفقیت برخی استارتآپها با وجود چشمانداز نامطلوب بازار، دلگرمکننده است.
Kore.ai، یک شرکت توسعهدهنده محصولات هوش مصنوعی محاورهای مبتنی بر سازمان و GenAI، امروز اعلام کرد که ۱۵۰ میلیون دلار در دور سرمایهگذاری توسط FTV Capital، Nvidia، Vistara Growth، Sweetwater PE، NextEquity، Nicola و Beedie جمعآوری کرده است. راج کونرو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای به من بيان کرد که با رساندن کل جمع آوری شده شرکت به 223 میلیون دلار، پول نقد جدید صرف توسعه محصول و افزایش نیروی کار Kore.ai خواهد شد.
Koneru در سال 2014 پس از راه اندازی Kony، یک استارت آپ توسعه اپلیکیشن موبایل، و چندین شرکت کوچک دیگر از جمله iTouchPoint (یک شرکت برون سپاری) و Intelligroup (یک مشاور فناوری) Kore.ai را راه اندازی کرد. او او میگوید که پس از مشاهده پتانسیل هوش مصنوعی، بهویژه مدلهای زبان بزرگ (LLM) در امتداد خطوط ChatGPT OpenAI برای تغییر تجربیات کاربر، برای ایجاد Kore.ai الهام گرفت.
Koneru از طریق ایمیل گفت: "با معرفی GenAI و LLMs، چشم انداز فناوری به دلیل پیشرفت های سریع بسیار آشفته و نامطمئن بود." سوالات بیشتر از پاسخها وجود داشت، اما من هوش مصنوعی و LLM محاورهای را فرصتی برای نوآوری دیدم.
GenAI به عنوان یک رشته جدیدتر، Kore.ai به خودی خود محصولات GenAI را در سال 2014 توسعه نداد. اما Koneru او میگوید که این شرکت در حال ایجاد پایههای محصولات GenAI در آینده است - سرمایهگذاری هنگفتی روی مدلهای تولید و تحلیل متن.
پس Kore.ai چگونه نوآوری می کند؟ خوب، همانطور که Koneru توضیح می دهد، این استارتاپ یک پلت فرم بدون کد برای کمک به شرکت ها برای تقویت "تعامل های تجاری" مختلف از طریق هوش مصنوعی ارائه می دهد - اساساً هرگونه تعامل مشتری به کارمند یا کارمند به کارمند از طریق تلفن یا پیامک (به چت های پشتیبانی فکر کنید). با یک میز خدمات IT/HR). Kore.ai گردش کار و ابزارهایی را ارائه می دهد که به شرکت ها در صنایعی مانند بانکداری، مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی امکان ایجاد برنامه های هوش مصنوعی مکالمه سفارشی یا استقرار چت ربات های از پیش ساخته شده "آموزش داده شده در دامنه" را ارائه می دهد.
Koneru گفت: «پلتفرم Kore.ai شامل عامل مجازی هوشمند، هوش مصنوعی مرکز تماس، هوش مصنوعی عامل و قابلیتهای جستجو و پاسخ برای انواع تجربه مشتری و موارد استفاده از تجربه کارمندان است. علاوه بر این، مجموعهای از راهحلهای صنعتی و افقی Kore.ai به نیازهای صنایع خاص و عملکردهای سازمانی پاسخ میدهد.
اما آیا فروشندگان زیادی برای جستجو، پاسخگویی به سوالات و انواع دیگر برنامه هایی که Kore.ai تبلیغ می کند، راه حل های مبتنی بر GenAI و LLM را ایجاد نمی کنند؟ در واقع، وجود دارد.
Acree را که میزبان پلتفرمی برای ساخت برنامههای GenAI شرکتی است و Giga ML را ببینید که ابزارهایی را برای کمک به شرکتها برای استقرار LLMهای آفلاین ارائه میدهد. Reka و Contextual AI هر دو اخیراً از مخفی کاری بیرون آمده اند تا به ایجاد مدل های هوش مصنوعی سفارشی برای سازمان ها کمک کنند، در حالی که Fixie در حال ساخت ابزارهایی است تا کدنویسی در بالای LLM را برای شرکت ها آسان تر کند.
به گفته Koneru، کاری که Kore.ai به طور متفاوت انجام میدهد، ارائه انعطافپذیری عالی در مورد مکانهایی است که شرکتها میتوانند برنامههای هوش مصنوعی خود را - در فضای ابری، محلی یا در ماشینهای مجازی - و درجهای که میتوانند این برنامهها را تنظیم کنند، مستقر کنند. برای کاربردهای خاص (مثلاً خلاصه کردن متن، یافتن و تولید پاسخ، کشف موضوع و تجزیه و تحلیل احساسات)، Koneru این موضوع را مطرح میکند که مدلهای تنظیمشده - تخصص Kore.ai - برتر از مدلهای بزرگتر و قدرتمندتر موجود از فروشندگانی مانند Anthropic و OpenAI، و همچنین مقرون به صرفه تر است.
برای مدلهای کوچکتر و آفلاین نیز بحث حفظ حریم خصوصی وجود دارد.
نظرسنجی Predibase در سال 2023 نشان داد که بیش از 75 درصد از شرکتها به دلیل ترس از اینکه مدلها اطلاعات حساس را به خطر میاندازند، برنامهای برای استفاده از LLMهای تجاری و میزبان ابری در تولید ندارند. در یک نظرسنجی جداگانه از پلتفرم GenAI Portal26 و شرکت تحقیقات داده CensusWide، 85٪ از کسب و کارها گفتند که نگران حریم خصوصی و خطرات امنیتی GenAI هستند.
کونرو گفت: «در 18 ماه گذشته، ما مشاهده کردهایم که مدلهای تنظیمشده در مقایسه با مدلهای از پیش آموزشدیدهشده برای موارد استفاده خاص سازمانی بسیار مؤثر هستند». در مقایسه با یک مدل بزرگ از قبل آموزش دیده، آموزش و ایجاد یک مدل دقیق که شرکت ها می توانند به طور ایمن برای موارد استفاده سازمانی به کار گیرند، کمتر از 2٪ از داده های سازمانی را می طلبد. ما با موفقیت LLMهای سازمانی کوچکتری ساخته ایم که کارایی بالاتر، دقت بهتر، توانایی کنترل پاسخ ها و - مهمتر از همه - کاهش تأخیر و هزینه را ارائه می دهند.
همچنین برخلاف برخی از رقبا، Kore.ai راههایی را برای سازمانها ارائه میکند تا هوش مصنوعی خود را در صورت نیاز افزایش دهند و استفاده از هوش مصنوعی را در حوزههای جدید و متنوع گسترش دهند.
Koneru گفت : "Kore.ai بالای زیرساخت و تکه تکه شدن همه لایه های LLM با رویکرد مبتنی بر پلت فرم قرار دارد و آزادی انتخاب را با نرده های محافظ داخلی برای اجرای موثر هوش مصنوعی ارائه می دهد."
اکنون، میزان تمایز واقعی این قابلیت ها موضوع بحث است. فروشندگانی مانند Google Cloud، Azure و AWS راهحلهای مقیاسپذیری قوی را برای برنامههای هوش مصنوعی و GenAI محاورهای ارائه میکنند، و Kore.ai تنها پلتفرمی نیست که به مشتریان اجازه میدهد مدلها را در طیف وسیعی از محیطهای محاسباتی محلی و ابری مستقر کنند.
اما – چه به دلیل قدرت پلتفرم خود، نزدیک به 1000 نفر نیروی کار، کمپین بازاریابی یا هر سه مورد، Kore.ai مستقر در اورلاندو، در فلوریدا جای پایی چشمگیر در زمینه رقابتی هوش مصنوعی ایجاد کرده است. پایگاه مشتریان این شرکت در سال گذشته 400 برند (شامل PNC، AT&T، Cigna، Coca-Cola، Airbus و Roche) را تحت الشعاع قرار داد و درآمد سالانه تکراری آن اکنون به 100 میلیون دلار رسیده است - به لطف درآمد حاصل از مجوز و هزینه های استفاده علاوه بر مشاوره. خدمات.
احتمالاً کمک میکند که بودجه برای استارتآپهای GenAI از همه رشتهها همچنان قوی باقی بماند. بر اساس نظرسنجی اخیر از GlobalData، شرکت مشاوره و تجزیه و تحلیل داده مستقر در لندن، استارت آپ های GenAI در سال 2023 رکورد 10 میلیارد دلار جمع آوری کردند که 110 درصد نسبت به سال 2021 افزایش داشته است.
سوال این است که آیا رشد پایدار است، از آنجایی که GenAI یک اداره خانگی در این شرکت نیست - حداقل هنوز. Koneru استدلال میکند که اینطور است و به نظرسنجیهایی مانند Gartner در اکتبر گذشته اشاره میکند که نشان میدهد 55 درصد از سازمانها در حال حاضر به صورت آزمایشی فناوری GenAI را برای عملکردهایی مانند خدمات مشتری، بازاریابی و فروش در تولید به کار میبرند.
کونرو گفت: «ما هیچ کاهشی در بازار مشاهده نکردیم. اصلی ترین چالش [ما با آن روبرو هستیم] فعالیت و نوآوری در بازاری است که نه تنها شاهد رشد سریع، بلکه اختلال ناشی از پیشرفتهای فناوری، تغییر انتظارات کاربران و ادغام گستردهتر قابلیتهای هوش مصنوعی جدیدتر است که هر روز در حال پیشرفت است. . بازیکنان سازمانی باید از مزایای فناوری استفاده کنند و در عین حال از مشکلات امنیتی، حریم خصوصی و انطباق اجتناب کنند.
Kapil Venkatachalam از FTV Capital در بیانیهای اضافه کرد: «در حالی که بازار پیشرفته هوش مصنوعی در سالهای اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است، بسیاری از شرکتها با نحوه استقرار مسئولانه و مؤثر هوش مصنوعی در سراسر سازمانهای خود دست و پنجه نرم میکنند. ما تحت تاثیر رویکرد پلتفرم باز Kore.ai برای استفاده از مدلهای هوش مصنوعی، مقیاسپذیری، برنامههای کاربردی خارج از جعبه خاص عمودی و قابلیتهای بدون کد کمکد قرار گرفتیم و آنها را برای بهرهگیری از تقاضای رو به رشد جهانی در موقعیت خوبی قرار میدهد. برندهایی که به دنبال راه حل های خلاقانه هوش مصنوعی برای افزایش تعاملات تجاری و افزایش ارزش هستند.
ارسال نظر