Joby Aviation روی هواپیماهای هیدروژنی برای پرواز منطقه ای شرط بندی کرده است
Joby Aviation هنوز یک سال تا راه اندازی تجاری تاکسی هوایی برقی خود که برای محیط های شهری طراحی شده است فاصله دارد، اما این استارتاپ در حال حاضر به دنبال فصل بعدی خود است: پرواز بین شهری، با نیروی هیدروژن.
برای شروع مکالمه با تنظیمکنندهها و نشان دادن قابلیتهای هیدروژن، جوبی به TechCrunch بيان کرد که یک پرواز آزمایشی 523 مایلی را با یک هواپیمای نمونه اولیه هیدروژن-الکتریکی - یکی از eVTOLهای خود (خودروی برخاست و فرود عمودی الکتریکی) که استارتآپ به آن مجهز شده بود، انجام داد. پیل سوختی هیدروژن مایع و پیشرانه هیدروژن-الکتریک.
امروزه، eVTOL های Joby Aviation برای انتقال افراد و کالاها در فواصل کوتاه در داخل شهرها یا از شهرها به فرودگاه ها ساخته می شوند. این هواپیما با استفاده از باتری ها، 100 مایل برد دارد. به گفته Joby، هیدروژن به عنوان یک افزایش دهنده برد عمل می کند و دری را به روی یک مورد استفاده منطقه ای باز می کند.
JoeBen Bevirt، مدیر عامل Joby به TechCrunch گفت: «این یک لحظه مهم برای هوانوردی است. "اگر می خواهید مسافت های طولانی را طی کنید یا می خواهید برای مدت طولانی در هوا بمانید، هیدروژن الکتریک یک تغییر دهنده بازی است. "
استفاده از هیدروژن برای نیرو دادن به وسایل نقلیه سالهاست که به شدت مورد بحث بوده است. هیدروژن از نظر فنی یک منبع سوخت بدون آلایندگی است زیرا فقط در هنگام استفاده آب منتشر می کند. اما تولید آن پرهزینه و انرژی بر است و بیشتر ذخایر امروزی با استفاده از سوخت های فسیلی ساخته می شود. هیدروژن سبز، که از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می شود، هنوز به طور قابل توجهی مقیاس نشده است.
با این حال، سرمایه گذاری خصوصی و دولتی اخیر در هیدروژن سبز، از جمله یک برنامه 8 میلیارد دلاری هاب هیدروژن در قانون کاهش تورم بایدن، به این بخش جان تازه ای بخشیده است. و Bevirt او میگوید : «هواپیما پتانسیل این را دارد که مصرفکننده عظیم هیدروژن سبز باشد».
نکته شگفتانگیز در مورد هیدروژن این است که سه برابر سبکتر از سوخت جت در هر واحد انرژی است. Bevirt گفت: این باتری 100 برابر سبک تر از باتری های امروزی در واحد انرژی است. و با سلول های سوختی هیدروژنی... ما قادریم انرژی شیمیایی موجود در هیدروژن را دو برابر کارآمدتر به نیروی محرکه تبدیل کنیم.
Joby بی سر و صدا صحنه را برای پیاده سازی هیدروژن در eVTOL های خود آماده کرده است. در سال 2021، جوبی H2Fly، یک استارت آپ آلمانی هوانوردی هیدروژنی را خریداری کرد. سال گذشته، H2Fly پرواز خلبانی خود را با یک هواپیمای هیدروژن مایع نشان داد و اکنون، Joby از همین فناوری برای تامین انرژی نسخه هیدروژنی eVTOL خود استفاده کرده است. Bevirt به TechCrunch بيان کرد که سیستم پیل سوختی که H2Fly طراحی و ساخته است، میتواند شش موتور الکتریکی هواپیمای Joby را تامین کند و باتریهای آن را در حین پرواز شارژ کند.
به گفته Bevirt، Joby هنوز در مرحله نمایش است، اما زمانی که استارتآپ آماده شروع آزمایش پرواز منطقهای باشد، میتواند eVTOLهای هیدروژنی را با حداقل هزینه مالی در سیستم فعلی خود ادغام کند.
Bevirt گفت: «ما این هواپیمای الکتریکی باتریدار را که ساختهایم میگیریم، و 90 درصد از سیستمها و اجزای موجود در آن را میگیریم، و آن را با افزایش برد هیدروژن-الکتریکی تقویت میکنیم. و اکنون، با یک سرمایهگذاری افزایشی بسیار کوچک، میتوانیم از همان ورتیپورتها، همان خلبانها و مکانیکها و سیستمعامل Elevete استفاده کنیم که تمام منطق پشتیبان را انجام میدهد.
ElevateOS، که هسته اصلی سرویس تاکسی هوایی برنامهریزی شده Joby است، اشارهای به کسب و کار تاکسی هوایی اوبر Elevate است که غول سواری-تگرگ آن را در سال 2020 به Joby فروخت. این فروش شامل مجموعهای از ابزارهای نرمافزاری بود که امکان تحرک درخواستی را فراهم میکرد که بی شباهت به آن نیست. با استقبال از اوبر. و در واقع، برنامه Joby با Uber و Delta Airlines، شریک راه اندازی استارت آپ، ادغام خواهد شد.
Bevirt او میگوید : « پس ، چه برنامه Joby یا Uber را انتخاب کنید، ناگهان به شما این فرصت را میدهد که نه تنها از شهر عبور کنید، بلکه میتوانید به هر نقطه از منطقه بروید».
برخی از سرمایه گذاران چندان متقاعد نشده اند.
سیروس سیگاری، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت VC Up Partners، بيان کرد که در حالی که او دوست دارد شاهد زنده شدن یک eVTOL با نیروی هیدروژن باشد، سرمایهگذاران «باید یک مورد فنی و تجاری بسیار قانعکننده را ببینند تا سرمایهگذاری را دنبال کنند. دسته بندی."
او بيان کرد یکی از بزرگترین چالش ها زیرساخت ها است.
Sigari به TechCrunch گفت: «این صنعت در حال حاضر در فکر چگونگی پشتیبانی از هواپیماهای الکتریکی با باتری با زیرساخت شارژ در فرودگاه ها است. گفت ن ایستگاههای سوخت هیدروژن به این معادله چالشهای بیشتری را به همراه خواهد داشت.»
او بيان کرد که تعطیلی اخیر یونیورسال هیدروژن، یکی از برجستهترین بازیگران در فضای هیدروژنی برای تامین انرژی خطوط هوایی سنتی، نشان میدهد که همه اینها چقدر سخت است.
وقتی از Bevirt در مورد ایستگاه های سوخت هیدروژن پرسیده شد، ابهام نشد.
Bevirt به TechCrunch گفت: "ما انتظار نداریم که این یک مانع مهم برای عرضه باشد." ما در حال صحبت با بسیاری از فرودگاهها در سراسر کشور و سراسر جهان هستیم که زیرساختهای سوختگیری هیدروژن مایع را ایجاد میکنند.»
و حتی زمانی که یونیورسال هیدروژن مجبور به تعطیلی شد زیرا قادر به جمعآوری سرمایه کافی برای ادامه کار نبود، ZeroAvia قرارداد بزرگی با American Airlines امضا کرد که متعهد به خرید 100 موتور هیدروژنی بود.
Joby جدول زمانی برای زمانی که قصد دارد eVTOLهای هیدروژنی را راه اندازی کند ارائه نکرده است، اما هدف از پرواز نمایشی خود این است که زمینه را برای بحث با تولیدکنندگان و تنظیم کننده های هیدروژن سبز باز کند.
«این لحظه مهمی است که در آن میتوانیم صحبت را با تنظیمکنندهها، چه در ایالات متحده و چه در سراسر جهان آغاز کنیم، تا بگوییم فناوری اینجاست، فناوری آماده است، و زمان آن رسیده است که قطعات را برای تأیید این موضوع در محل قرار دهیم. گفت: Bevirt.
ارسال نظر