IFC سرمایه گذاری 17 میلیون دلاری را در insurtech Naked آفریقای جنوبی رهبری می کند


Naked، یک شرکت فناوری بیمه آفریقای جنوبی که به مصرفکنندگان کمک میکند تا خودروها، خانهها و اشیای قیمتی خود را بیمه کنند، ۱۷ میلیون دلار بودجه سری B به رهبری شرکت مالی بینالمللی (IFC) جمعآوری کرده است.
این دور از مشارکت موسسه مالی توسعه آلمان (DEG) و سرمایه گذاران قبلی Yellowwoods و Hollard استقبال کرد. این خبر به دنبال دور 11 میلیون دلاری سری A به رهبری ناسپرز است که بیمه فناوری آفریقای جنوبی در آگوست 2021 اعلام کرد.
بر اساس بیانیه ای، این بودجه به Naked فرصتی برای بهبود هوش مصنوعی خود و استفاده از آن برای رشد بازار بیمه آفریقا که بیش از 68 میلیارد دلار حق بیمه کتبی ناخالص سالانه دارد، می دهد. آفریقای جنوبی 70 درصد از این بازار را تشکیل می دهد، با بازار حق بیمه کتبی ناخالص سالانه بیش از 47 میلیارد دلار. با این حال، تنها کسری از بیمه شخصی بدون دخالت انسان فروخته می شود.
اما همهگیری این روزها روش مصرف محصولات بیمه هزارههای آفریقای جنوبی را تغییر داد. در حالی که 28 درصد از هزاره های آفریقای جنوبی در بازار بیمه هستند، 60 درصد از آنها ترجیح می دهند با بیمه گر خود از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند. برای بیمهگران، این اتوماسیون آنلاین میتواند هزینه سفر خسارت را تا 30 درصد کاهش دهد.
Naked که در سال 2018 توسط الکس تامسون، سوماری گریبی و ارنست نورث تأسیس شد، یک پلت فرم بیمه دیجیتال است که خودروها، محتوا، خانه ها و اقلام مستقل را پوشش می دهد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای ایجاد فرآیندها و تجربیات جدید برای مشتریان خود بدون صحبت با نماینده مرکز تماس استفاده می کند. برای کسبوکارها، این امکان را به آنها میدهد تا صرفهجویی قابل توجهی در هزینههای اتوماسیون داشته باشند و آنها را در قالب حق بیمه کمتر به مشتریان منتقل کنند.
Naked او میگوید مدل فناوری و کسبوکارش آن را از سایر شرکتهای بیمه آفریقایی مانند Turaco مستقر در کنیا که سپتامبر گذشته 10 میلیون دلار جمعآوری کرد، متمایز میکند.
برخلاف مدل سنتی که در آن سود بیمهگران به میزان خسارتی که آنها پرداخت میکنند بستگی دارد، Naked درصد ثابتی از حق بیمه مشتریان را دریافت میکند. در سالهایی که مطالبات کمتر از حد انتظار است، مازاد به جوامع و اهداف خوب انتخاب شده توسط مشتریان میرود.»
آدامو لابارا، مدیر کشور IFC برای آفریقای جنوبی درباره این سرمایهگذاری گفت: «بهبود دسترسی به محصولات بیمه یک محرک کلیدی در شمول مالی در آفریقای جنوبی است، زیرا پتانسیل حفظ داراییها، افزایش درآمد و کاهش عدم اطمینان را دارد. سرمایه گذاری IFC در Naked به افزایش نفوذ بیمه فناوری محور در کشور کمک می کند و به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کمک می کند.
ارسال نظر