متن خبر

HungryPanda، یک برنامه سفارش غذا برای مهاجران آسیایی، 55 میلیون دلار دریافت می کند.

HungryPanda، یک برنامه سفارش غذا برای مهاجران آسیایی، 55 میلیون دلار دریافت می کند.

شناسهٔ خبر: 770654 -




برنامه‌هایی که برای چینی‌ها و دیاسپورای وسیع‌تر آسیایی، به‌ویژه مصرف‌کنندگان شهری متمرکز بر غذا، می‌توانند تجارت بزرگی باشند. HungryPanda، یکی از استارت‌آپ‌های پیشرو در آن بازار، اکنون بودجه بیشتری را اعلام کرده است.

این اپلیکیشن تحویل غذا، که در لندن تأسیس شده و مستقیماً برای مصرف‌کنندگان چینی و سایر آسیایی‌هایی که خارج از کشورشان زندگی می‌کنند، 55 میلیون دلار دریافت کرده است. به گفته این شرکت، این شرکت از سرمایه خود برای ادامه ساختن کسب و کار موجود خود و گسترش در دسته های جدید مانند مواد غذایی استفاده خواهد کرد.

این استارت آپ که در سال 2017 تأسیس شد، ادعا می کند که بزرگترین پلتفرم تحویل غذا در خارج از کشور آسیایی است و با شرکت هایی مانند Fantuan (مستقر در ونکوور) و FreshGoGo متعلق به GrubMarket (مستقر در نیویورک) رقابت می کند.

HungryPanda که به عنوان یک بازار غذای کلاسیک، سه طرفه و بر اساس تقاضا در à la DoorDash یا Instacart فعالیت می کند، بيان کرد که اکنون 6 میلیون مشتری، 100000 تاجر و 80000 سوار در 80 شهر در 10 کشور دارد. ردپای این شرکت در طول سال ها رشد کرده است. وقتی آخرین بار (130 میلیون دلار در سال 2021) بودجه جمع آوری کرد، بيان کرد که در 60 شهر فعال است. در سال 2020، زمانی که 90 میلیون دلار جمع آوری کرد، بيان کرد که در 47 شهر فعالیت می کند. (هرگز تعداد مشتریان خود را قبل از سال 2024 اعلام نکرده است، پس این 6 میلیون عدد جدیدی است. )

HungryPanda بيان کرد که در نظر دارد 1 میلیارد دلار حجم معاملات ناخالص را برای سال جاری داشته باشد و در حال حاضر سودآور است.

«دستیابی به سودآوری با حفظ رشد قابل توجه، قدرت مدل کسب و کار و چشم انداز بلندمدت ما را نشان می دهد. اریک لیو، بنیانگذار و مدیر عامل HungryPanda در بیانیه ای گفت: این موفقیت گواهی بر فداکاری و سخت کوشی کل تیم ما است. HungryPanda چیزی بیش از یک پلتفرم تحویل کالا است – ما خود را سفیر غذاهای آسیایی می‌دانیم. با این بودجه جدید، ما آماده هستیم تا گسترش خود را در آمریکای شمالی تسریع کنیم، خدمات خود را ارتقا دهیم و به حمایت از غنای فرهنگ غذایی آسیایی در مقیاس جهانی ادامه دهیم."

این شرکت سرمایه را به عنوان "تأمین مالی مجدد و جذب سرمایه" توصیف می کند، به این معنی که برخی از این سرمایه اولیه و برخی احتمالاً ثانویه و/یا بدهی هستند. ما برای جزئیات بیشتر با سرمایه گذاران و استارتاپ تماس گرفته ایم و با کسب اطلاعات بیشتر به روز خواهیم شد. Mars Growth Capital (شرکت مشترک بین Liquidity Group و MUFG) با حامیان قبلی Prowyn، Kinnevik، 83North و Felix نیز در این دور پیشتاز است.

HungryPanda ارزش گذاری خود را فاش نمی کند، اما آخرین ارزش گذاری فهرست های PitchBook مربوط به سال 2020 است و کمی بیش از 289 میلیون دلار است. با این حال، از آنجایی که این استارت آپ تا به امروز 275 میلیون دلار جمع آوری کرده است و حجم معاملات ناخالص و ردپای رو به رشد آن، احتمالاً این رقم در حال حاضر بیشتر خواهد بود.

اریک لیو HungryPanda را پس از اینکه متوجه شد خواهان چنین خدماتی است، تاسیس کرد. به عنوان دانشجوی دانشگاه ناتینگهام، او متوجه شد که در حالی که رستوران های چینی در شهر وجود دارد، مردم تقریباً غیرممکن بودند که از آنها سفارش دهند. منوها به زبان انگلیسی بودند و ترجمه‌ها تقریباً بی‌معنی بودند، و غذا گاهی اوقات به‌طور مجرمانه برای مطابقت با کام بریتانیا تنظیم می‌شد.

همانطور که لیو قبلاً به ما گفته بود، این مشکل بزرگ‌تر از آن چیزی بود که ممکن است برای برخی گروه‌های دیگر از مهاجران باشد: چینی‌ها ترجیح می‌دهند غذاهای «سنتی» بخورند و شغل غذا خوردن را بسیار جدی می‌گیرند.

HungryPanda راه حل او بود: برنامه ای به زبان چینی که تمام اطلاعات را در قالبی در اختیار دانش آموزانی مانند او قرار می داد که واقعاً بتوانند از آن استفاده کنند. این شامل مواردی است که معمولاً فقط در منوهای جانبی به مشتریان چینی به زبان ماندارین ارائه می شود، اگر اصلاً در خود رستوران غذا می خوردند.

تمرکز اولیه HungryPanda بر جمعیت جوان‌تر، به‌ویژه دانش‌آموزان، به آن کمک کرد تا برخی از واحدهای اقتصادی پیچیده‌تر پلتفرم‌های تحویل غذا را دور بزند. در حالی که برنامه‌هایی مانند Deliveroo بر اساس ایده دو تحویل در ساعت، به ازای هر راننده برای سودآوری هر ساعت ساخته شده‌اند، HungryPanda توسط افرادی که سفارش‌های «به‌سبک خانوادگی» می‌دادند، استفاده می‌شد، جایی که سفارش‌ها دو یا حتی سه برابر می‌شوند – که تحویل فردی را سودآورتر می‌کند. قابل توجه است که برنامه‌های دیگر که به گروه وسیع‌تری از کاربران ارائه می‌کنند، برخی از این مکانیک‌ها را در طول سال‌ها به کار گرفته‌اند.

حتی بدون هدف قرار دادن تمام مصرف کنندگان، HungryPanda و امثال آن بازار قابل توجهی را تصرف می کنند. تخمین زده می‌شود که جمعیت چینی مصرف‌کنندگان نسل اول به تنهایی بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان باشد - حتی قبل از اینکه نسل‌های دیگر مهاجران و مردم کشورهای فراتر از چین را بشمارید.

ثابت شده است که این فرمول برنده ای است که به نظر می رسد درآمد قابل توجهی را ایجاد کند. تعدادی از برنامه‌های دیگر نیز که مصرف‌کنندگان آسیایی را هدف قرار می‌دهند رشد کرده‌اند، و نمونه‌هایی وجود دارد که چگونه انبوهی از مصرف‌کنندگان که درباره غذاهای اصیل آسیایی صحبت می‌کنند، مقاصد کاملی را در خارج از برخی شهرها ایجاد کرده‌اند. برای مثال، دوسلدورف پس از اینکه کاربران چینی در شهر شروع به پست گذاشتن در مورد غذاهای موجود در آنجا در برنامه رسانه های اجتماعی Xiaohongshu کردند، شاهد افزایش بازدیدکنندگان جوان چینی بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است