Highbeam وام 10 میلیون دلاری را برای ارائه اعتبار، نظارت بر هزینه ها و موارد دیگر به خرده فروشان تجارت الکترونیک تضمین می کند.

Highbeam، یک استارتآپ که آپشن های بانکی، بینش اعتباری و جریان نقدی را به مشتریان تجارت الکترونیک ارائه میکند، امروز اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار بدهی از TriplePoint جمعآوری کرده است زیرا به دنبال گسترش دامنه محصولات دیجیتال خود است.
سامیر شرگیل (قبلاً در مایکروسافت، مک کینزی و اپ نکسوس) و گوتام گوپتا (که قبلاً از Shopify، Venmo و Alloy بود) سالها با شرکتهای تجارت الکترونیک کار کردند تا به آنها در مقیاسبندی کمک کنند. آنها با هم به این نتیجه رسیدند که در حالی که برندهای آنلاین برای به حداکثر رساندن رشد درآمد ساخته شده اند، به کمک افزایش راه حل های فناوری و بازاریابی، تجارت الکترونیک ذاتاً سرمایه بر و کم حاشیه است. آنها معتقد بودند که حلقه مفقوده ایجاد یک تجارت پایدار، مدیریت موثر نقدینگی و استفاده مسئولانه از اعتبار است.
"با مشاهده نارضایتی از بانکهای قدیمی، شرکتهای حسابداری و پیشرفتهای نقدی غارتگرانه، تصمیم گرفتیم یک پلتفرم بانکی برای تجارت الکترونیک بسازیم که به اپراتورهای برند اجازه میدهد جریان نقدی را در زمان واقعی مدیریت کنند، به اعتبار منصفانه و شفاف دسترسی داشته باشند و سودآور رشد کنند. شرگیل گفت.
برای این منظور، Highbeam – که معمولاً با شرکتهای «مؤسسین» با درآمد بیش از ۱ میلیون دلار کار میکند – طیف وسیعی از خدمات و ابزارهای مالی را با محوریت نیازهای برند تجارت الکترونیک ارائه میکند. با استفاده از این پلتفرم، مشتریان میتوانند حسابهای بانکی ایجاد کنند، از حوالههای سیمی رایگان بهرهمند شوند و کارت نقدی با 2% برگشت نقدی در تمام خریدها دریافت کنند. (Highbeam با Blue Ridge Bank برای ارائه خدمات بانکی و کارت نقدی و The Currency Cloud در خدمات پرداخت کار می کند.) Highbeam همچنین از طریق داشبورد، بینش و پیش بینی هزینه های تجاری (مانند موجودی، استخدام و خرید فروش) را نشان می دهد، و از الگوریتم هایی استفاده می کند که به طور خودکار درآمد را دسته بندی می کند و معاملات را خرج می کند.
معیارها عمیق تر می شوند. «نمای فروشنده» Highbeam به برندها یک نمای کلی در زمان واقعی از جایی که دقیقاً پول آنها می رود می دهد. تجزیه و تحلیل ردیابی هزینه به مشتریان هشدار می دهد زیرا هزینه های فروشنده نوسان می کند و به آنها فرصتی می دهد تا قبل از اینکه بیش از حد طاقت فرسا شوند، هزینه ها را مدیریت کنند.

داشبورد تجزیه و تحلیل Highbeam برای تجارت الکترونیک.
محصول اعتباری Highbeam یک خط اعتباری با نرخ ثابت و مبتنی بر درآمد است که به مشتریان امکان میدهد وامهای خود را بر اساس تقاضا برداشت کرده و بازپرداخت کنند. شرگیل استدلال می کند که این یک تمایز اصلی است زیرا " منصفانه و انعطاف پذیر" در مقابل پیش پرداخت نقدی بازرگان مبتنی بر کارمزد است که در شرایط خود گران تر و سفت و سخت تر است.
برای زمینه، Wayflyer، رقیب Highbeam، رویکرد مشابهی را برای وامهای تجارت الکترونیک اتخاذ میکند - با استفاده از تجزیه و تحلیل و ارسال پول نقد به بازرگانان برای خرید موجودی یا سرمایهگذاری در کسبوکارشان. بازرگانان وام ها را با استفاده از درصدی از درآمد خود بازپرداخت می کنند تا زمانی که پول بازپرداخت شود. بازرگانان از درآمد خود برای دریافت منابع مالی استفاده می کنند، از این رو اصطلاح تأمین مالی مبتنی بر درآمد را می گویند.
مزیت شرکت هایی مانند Highbeam و Wayfler این است که خرده فروشان به عنوان درصدی از فروش خود بازپرداخت می کنند. اگر ماه کندی داشته باشند، بازپرداخت کمتری خواهند داشت.
شرگیل گفت: «برای بسیاری از برندها، مشکلات اقتصادی امروز منجر به عدم اطمینان قابل توجهی در مورد برنامه ریزی فروش و موجودی شده است. تمرکز تجارت الکترونیکی هایبیم به برندها کمک میکند تا با تسهیل برنامهریزی نقدی و مدیریت هزینهها، مبانی مالی قوی ایجاد کنند.
Highbeam خود را در حال رقابت با طیف گسترده ای از فروشندگان فین تک از جمله ارائه دهندگان پیش پرداخت نقدی تجاری مانند Shopify Capital (و همچنین Wayflyer، Clearco و Onramp Funds) می بیند. خدمات مدیریت هزینه و حسابداری مانند Quickbooks. و شرکت های کارت های شرکتی مانند Ramp و Brex. جاه طلب؟ شاید - به خصوص برای شرکتی که تنها 7 میلیون دلار سرمایه دارد. (Highbeam در بهار گذشته 7 میلیون دلار از Mayfield و FirstMark جمع آوری کرد. ) اما شرگیل اصرار دارد که Highbeam با یک کلیپ سریع در حال گسترش است و رشد 30 درصدی را نسبت به سال گذشته و جریان نقدی سالانه صدها میلیونی را ثبت می کند.
مطمئناً، بازار Highbeam - تجارت الکترونیک - هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان نمی دهد. Statista تخمین می زند که درآمد حاصل از تجارت الکترونیک مستقر در ایالات متحده در سال 2022 به 905 میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می کند که تا سال 2027 به 1.78 تریلیون دلار خواهد رسید. خرید آنلاین یکی از قوی ترین و سریع ترین بخش های دیجیتال در حال رشد است که هر ساله کسب و کارهای جدید با ارزش چند میلیون را ایجاد می کند. ; یک گزارش جداگانه Statista نشان داد که شرکتهای استارتآپ تجارت الکترونیک تکشاخ، صنعت تقریباً ۱۱۴ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۱ تشکیل دادهاند.
شرگیل گفت: «ما عمدتاً از طریق ارجاع به مشتری رشد کردهایم، اما اکنون استخدام در عملکردهای فروش و موفقیت مشتری خود را افزایش خواهیم داد. پیشنهاد ارزش اصلی Highbeam این است که به برندها کمک کند تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد سودآوری و جریان نقدی اتخاذ کنند، که تمرکز اصلی برای همه افراد در این محیط است. Highbeam موقعیت خوبی دارد و برای ارائه ابزارهایی که برندها برای رشد پایدار و سودآور نیاز دارند، تامین مالی شده است. "
با این حال، باید توجه داشته باشم که شرگیل وقتی از او پرسیده شد که چرا Highbeam افزایش بدهی در مقابل سهام را انتخاب کرده است، توضیح بیشتری نداد و همچنین میزان پایگاه مشتریان هایبیم را فاش ن کرد. او همچنین با ذکر دلایل رقابتی از ارائه حتی یک برآورد کلی از درآمد سالانه شرکت خودداری کرد. از آن چیزی که می خواهید بسازید.
ارسال نظر